Jump to content

Sauer 303 med demper


Pripyat

Recommended Posts

Kan du utdype litt?

Jeg tviler ikke på deg, jeg lurer bare på hvorfor?

Har ikke satt meg inn i hva slags system de bruker på sin halvauto-mekanisme.

På minien min blir du svart rundt øyet hvis du bruker demper, ihvertfall uten justerbar gassblokk.

Men det virker jo fortsatt.

Link to comment
Share on other sites

@olesøn

 

Nå ser jeg jo videoen som er linket til, men kan begrunne mitt svar.

Leste i en tidlig fase at dette ikke var mulig og dro derfor bort til Magne Landrø som importerer disse til Norge. Snakket med gutta bak skranken og børsemakeren der og spurte om det var mulig. Svaret jeg fikk var at det var det ikke og at mye var prøvd for å få det til, også kappet løpet til det minimale.

Ser nå at jeg må ta en runde til ang. dette :?

 

Mvh

Sauerhansen

 

Tittet en gang til og synes det smeller vel mye og at rekylen ser ut til å absolutt være til stedet så kan jo være en veldig spe demper med mål om å ta munningsflammen.

Dette er jo noe som bare surrer oppe i mitt hode!

Link to comment
Share on other sites

Hei snakket nå med en hos importøren som sa:

 

Fabrikken sier nei dette skal ikke gjøres og dersom en defekt 303 med gjenget løp

Kommer inn vill all garanti bortfalle og eventuelle reparasjoner må gjøres til selvkost.

Det er sikkert mulig å få til på en eller annen måte, men det er ingenting de vil hjelpe med.

Det ble også stilt spørsmål til demperen som var montert på den videosnutten, noe jeg ikke kunne fortelle om.

 

Ps! Fikk tillatelse til å skrive dette på kammeret.no

 

Mvh

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Nå mener ikke jeg å drite i noens Cæsarsalater, men alt de sier på norske våpenbutikker er vel neppe fasit? " :wink: "

 

Og sant.. jeg tviler faktisk j*vlig sterkt på at det der er tilfelle. Sauer kan vel neppe fjerne garantien om noen velger å installere en flammedemper/munningsbrems :angel:

 

Edit:

 

Lurer også på hvordan din oppfatning av lyddemperes funksjon er. Husk at Sauer 303 er halvautomatisk, det skytes INNENDØRS, svensken skyter nok noen relativt kraftig ladde storpatroner og jeg tviler på at han ville ha et "piff".

Link to comment
Share on other sites

Dersom dette kommer fra fabrikken, og Magne Landrø som norsk importør står ved dette så er det nok det som gjelder :wink:

 

Om det funker, ikke funker om du har full garanti eller ikke gir jeg blaffen i da jeg overhode ikke skal ha en 303 med eller uten demper :D

 

Mente bare å komme med info til trådstarter og ble litt paff når jeg så videoen som var linket til.

Men for all del klem på

 

Kult med halvauto med demper, vet dette går på Benelli Argo

 

Mvh

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Garanti kan de fjerne nærmest etter eget forgodtbefinnende. Reklamasjonsretten man i Norge har gjennom forbrukerkjøpsloven er noe helt annet. De må nok argumentere hardt for at det er demperen som har ført til evt. skade dersom de skal nekte reparasjon på dette grunnlaget.

Link to comment
Share on other sites

Sjekket litt mere om dette idag, og dersom dette skal gå måtte gassventilene og trykket justeres. Dette er ikke tillat å gjøres på produktet dersom garantien skal gjelde ( Ref sauerfabrikken i tyskland) og du ville nok hatt en rimelig umulig sak som forbruker dersom våpenet bli modifisert på denne måten her i Norge også :wink:

Blir vel egentlig litt som å blodtrimme en Passat slik at girkasse og aksling går til helvette.

(Dette eksemplet forde jeg så det på Tv, der NAF fortalte at alle garantier på bilen bortfalt dersom du gjorde dette)

 

Så kom igjen jeg gleder meg til dette blir en sak :mrgreen:

 

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Har hørt at det ikke var justerings muligheter på 303, men ser jo ut som det er mulig? Hvilke skader kan oppstå når 303 er justert for demper? Og hva dekker garantien på rifla i utgangspunktet og hvor lenge varer den på sauer?

Nå begynner jeg å bli farlig svak for 303 :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Sett på en demper du, å går det til H.....e så si du har hatt på sauer sin rekylbrems som sitter på GTI modellen.

Det at benellin kan ha demper kan ha noe med hvor gassblokka sitter på pipa, benellin har denne rett etter kammeret

303 har blokka over midten av løpet mot munningen.Min teori går på gasstryket med tanke på disse to løsningene :?::?:

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Stalon i Sverige gör en adapter som anpassar gasmängden för omladdning med dämpare till 303an, jag provsköt med stalon whisper och 303an med regulatorn och det var inget uppslag, uppföljningsskott gick att avlossa väldigt snabbt.

 

Sauer har varit på besök till Stalon för att kolla in deras produkt.

 

Mvh Fredrik

 

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Sett på en demper du, å går det til H.....e så si du har hatt på sauer sin rekylbrems som sitter på GTI modellen.

Det at benellin kan ha demper kan ha noe med hvor gassblokka sitter på pipa, benellin har denne rett etter kammeret

303 har blokka over midten av løpet mot munningen.Min teori går på gasstryket med tanke på disse to løsningene :?::?:

Link to comment
Share on other sites

Det er et flott våpen med fine linjer.Utmerket sikringssystem,men 10 skudds magasin fungerer ikke på den og mekanikken og plasering av gasstempel er uferdig.Mye av gasstrykket går ut i fortreet.Jeg må lade mye hardere enn tabellene tilsier for å oppnå fart på kula.

Link to comment
Share on other sites

Det er et flott våpen med fine linjer.Utmerket sikringssystem,men 10 skudds magasin fungerer ikke på den og mekanikken og plasering av gasstempel er uferdig.Mye av gasstrykket går ut i fortreet.Jeg må lade mye hardere enn tabellene tilsier for å oppnå fart på kula.

 

10 skuddsmagasin fungerer helt sikkert like bra som 2 skuddsmagasinet, problemet er vel heller at det ikke finnes, ingen lager det ;) Bruksverdien av 10 skuddsmagasin til en jaktrifle er neppe stor nok til at Sauer tror de kan tjene penger på det.

Gasssystemet er nok ferdig, ellers ville man nok ikke fått funksjon, gassen som brukes for å få en automat til å veksle er så marginal at det neppe er målbart ved munningen, om du er skuffet over hastighet er det nok mer løpslengden som er problemet, eller noe annet.

Jeg har tidligere testet på våpen med justerbar gass blokk, avviket fra stengt til full åpning var ikke større en det ammunisjonen ellers ga.

Jeg får 758 m/s med 200grs Nosler Accub. i min 303 i 8x57 det er ingen desperat ladning, og er greit innenfor det man bør kunne forvente med ladningen i et såpass kort løp (51cm) ser at Vithavori bruker 62cm i sine data.

Link to comment
Share on other sites

Men 5 skuddsmagasin finnes og det fungerer ikke. Jeg har fått beskjed om at sauer ikke prioriterer å fikse problemet.

 

Jeg er på min andre 303 nå, men den soter ned løp og fortre etter 5 skudd. Jeg er veldig i tenkeboksen om dette virkelig er et våpen å satse videre på.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo bra noen virker... Jeg har kun erfaring med mine to og begge soter fælt og virker dårlig med 5 skuddsmagasin. Ved klage på 5skudds magasinet ble jeg fortalt at dette var en feil sauer kjente til, men ikke prioriterte, Pga lanseringen av 101. Det jeg stusser mest på er at Landrø sier de ikke skal sote. Så når de har prøvd å fikse en lekkasje 3 ganger, så sender de ut et "nytt" våpen sôm allerede er sota ned. Dvs at våpenet er skutt med og det lekker/soter, men allikavel vel blir dette våpenet sendt ut som et " nytt" våpen?

 

Jeg liker våpenet veldig godt, så kunne jeg bare fått et som virka så hadde jeg blitt fornøy;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...