Jump to content

ABC Fritid en knall butikk.


Mas-36

Recommended Posts

Hvis våpenet har blitt kastet frem og tilbake i esken var den nok neppe passe til den børsa ;-)

 

Nei ikke sant og ikke var det lagt inn noe støtte eller beskyttelse til den heller. Men det er sikkert ikke så viktig med brukte våpen til rundt 4000kr i følge dem. :trist:

 

Gratulerer Mas-36, du har nå blitt våpenforhandler :mrgreen:

Det er ihvertfall slik det fungerer om en våpenforhandler selger/overfører våpen til en annen våpenforhandler.

 

Takk for det. Håper damen på mitt politikontor ser også slik på det. da blir det ikke noe problem med å kjøpe inn våpen lenger hvertfall :mrgreen:

 

Kjøpte ei brukt rifle fra ABC Fritid for ca.6uker siden.Ok pakket,men blådelen av kjøpetillatelsen manglet,har heller ikke fått rekning/faktura.Lader sjølv så eg er ikke avhengig av våpenkort for å kjøpe ammo.

 

Lader også selv pluss har rifle i samme kaliber fra før så ammunisjon er ikke noe problem for meg heller.

 

Men syns dette var merkelig av en butikk å gjøre ting slik. Har ikke tid til å sitte i tlf med butikker og politi pga jobben så kommer det ikke noe kort innen jeg starter ferien så får jeg ta ett tak da :wink:

Link to comment
Share on other sites

Og så får du være snill gutt, så ingen får grunn til sende gutta med skarpe våpen på døra di for å hente dine våpen fordi du har ett uregistrert våpen i hus.

 

Bare nevner at det å ha uregistrert eller tilsynelatende uregistrert våpen i hus, har vi allerede erfaring med her på kammeret. Ikke utsett kontakt med de forskjellige parter, skjer det noe er din troverdighet redusert om man i en slik situasjon ikke har tatt kontakt med selger for å få ordnet opp.

 

Siden du fikk våpenet med ikke utfylt blå del av søknad, kan man med rimelig sikkerhet anta at resten heller ikke er utfylt. Siden søknaden er basert på blåkopi systemet.

Link to comment
Share on other sites

Så så, det går helst helt bra. Men man må ikke la slikt skure, murphy ser og hører alt og hans lov gjelder.

I prinsipp betyr dette at våpenet låses inn i skapet, man tar kontakt fortere enn svint med selger. Selger Beklager og ordner opp, om nødvendig med en utlåns erklæring i posten samme dag til man får det formelle i orden.

 

Poenget er at ingenting skjer om kjøper ikke reagerer, og man vet aldri hva som kan skje om ting ikke er på stell.

Og det hadde vel verdt moro å få prøve nyervervelsen, det er jo ikke aktuelt uten papirer (Om man har vettet i behold).

Link to comment
Share on other sites

Tillater meg å svare i denne tråden for å unngå ytterligere spekulasjoner angående våre rutiner angående våpensalg.

 

Børsa var bare lagt løst inne i ei pappeske av passe størelse der den er blitt kastet frem og tilbake under postens reise. (aldri opplevd fra private kjøp eller andre firmaer)

 

Beklager selvsagt dette, for nyvåpen er det enkelt for de kommer med egnet emballasje, til bruktvåpen har vi improvisert litt, men i dette tilfellet har det altså (polstringa) blitt for dårlig. Vi må skjerpe oss, jobber med saken.

 

Blådelen av søknaden var ikke utfylt bare satt sammen med et brev der det sto at politiet skulle overføre våpen bla bla bla fra deres lager til mitt lager. Og at jeg tydligvis er blitt en forhandler?

 

Dette er utskrift fra våpensystemet som brukes til å registrere våpen inn/ut hos oss, fra både private og forhandlere. (At det står "forhandler" på utskriften er kun en teknisk greie.) Vi bruker å sende med kopi av denne som en bekreftelse til våre kunder om at registreringspapirer er sendt politiet (originalen av den utskriften du har fått er sendt våpenkontoret). "Melding om salg" inneholder samme informasjon som det som selger skal påføre våpensøknad.

 

I tillegg har vi flere ganger opplevd kunder som kommer innom med blåkopi av våpensøknad som er totalt uleselig pga dårlig gjennomslag. Utskrift av "melding om salg", stemplet og underskrevet, er en bedre løsning.

 

Videre spørsmål ang. dette kan stiles til post@abcfritid.no

Link to comment
Share on other sites

..... Har ikke tid til å sitte i tlf med butikker og politi pga jobben så kommer det ikke noe kort innen jeg starter ferien så får jeg ta ett tak da :wink:

Du har sannsynligvis brukt langt mer tid på dette her på forumet enn det ville tatt deg å sende en kort e-post til firmaet du handlet fra. Hadde du da fått et surt svar, så kunne jeg forstått at du laget en tråd her om det.

Link to comment
Share on other sites

Gir honnør til ABC fritid, ikke mange forhandlere som er aktive inne på forum.

 

Synes og denne saken burde signalisere at det er greit med litt sensasjons hysteri, men ikke ugrunnet.

Ta først kontakt med berørte parter, uansett om det er privat selger eller bedrift.

Prøv at avklare eventuelle spørsmål, og hvis man der ikke kommer frem til en løsning så kan man begynne med hyling.

 

Synes og tråd tittel burde endres siden det i den er lagt en negativ vinkling opp mot ABC uten grunn.

Link to comment
Share on other sites

Tillater meg å svare i denne tråden for å unngå ytterligere spekulasjoner angående våre rutiner angående våpensalg.

 

Børsa var bare lagt løst inne i ei pappeske av passe størelse der den er blitt kastet frem og tilbake under postens reise. (aldri opplevd fra private kjøp eller andre firmaer)

 

Beklager selvsagt dette, for nyvåpen er det enkelt for de kommer med egnet emballasje, til bruktvåpen har vi improvisert litt, men i dette tilfellet har det altså (polstringa) blitt for dårlig. Vi må skjerpe oss, jobber med saken.

 

Blådelen av søknaden var ikke utfylt bare satt sammen med et brev der det sto at politiet skulle overføre våpen bla bla bla fra deres lager til mitt lager. Og at jeg tydligvis er blitt en forhandler?

 

Dette er utskrift fra våpensystemet som brukes til å registrere våpen inn/ut hos oss, fra både private og forhandlere. (At det står "forhandler" på utskriften er kun en teknisk greie.) Vi bruker å sende med kopi av denne som en bekreftelse til våre kunder om at registreringspapirer er sendt politiet (originalen av den utskriften du har fått er sendt våpenkontoret). "Melding om salg" inneholder samme informasjon som det som selger skal påføre våpensøknad.

 

I tillegg har vi flere ganger opplevd kunder som kommer innom med blåkopi av våpensøknad som er totalt uleselig pga dårlig gjennomslag. Utskrift av "melding om salg", stemplet og underskrevet, er en bedre løsning.

 

Videre spørsmål ang. dette kan stiles til post@abcfritid.no

 

Dette høres supert ut. Flott med forhandlere som viser seg her inne også da 90% av kundene dems er her inne :mrgreen: (dvs de mest våpennerdete av oss) :lol::wink:

 

Da sier jeg takk til ABC Fritid for oppklaringen og andre som har svart med hjelpende og hyggelige PMer.

Link to comment
Share on other sites

Jo den blå delen av søknaden er med, men ikke utfyllt av butikk. De sender istedet med ett signert og stemplet brev på hva slags våpen jeg har kjøpt.

 

Dette er da sikkert en godkjent måte de kan gjøre det på. Ettersom de er forhandler.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...