Jump to content

.950 JDJ


xphenz

Recommended Posts

  • 1 year later...

Helt korrekt. De skal kun håndteres når du er jordet slik at du ikke setter av tennhetten. Disse patronene roterer så raskt rundt i en Vulcan gatling at det er lettere og sikrere å antenne tennhettene elektrisk enn å ha en mekanisk tennanordning. Jeg har håndtert tusenvis av disse, og kjenner jeg blir helt svett når folk snakker om å samle på dem. De eneste som er sikre å samle på er de som har en helt svart kule som det står dummy på. Disse er uten krutt og kun ment til trening.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

normal_20mm_.JPG

Denne skulle være "safe", det står dummy og tennhetten er fjernet og erstattet med en umbrakoskrue.

Patronen til venstre er en 7,62x51 for sammenligning.

normal_336_sqd.JPG

Dette emblemet er historisk, og hører med til patronen over.

 

P.S. Kjenner jeg "45 Colt" (her på Forumet) så blir han nok litt våt i øyekrokene .....gamle minner fra svunnen tid :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Var systemass.på F5 på 80-tallet,vi gjorde sånn:kom det et fly med ammo i tønna,tok vi en patron,stakk granaten(TP blå) i løpsenden

og brøt den løs,så tok vi ei hylse og limte fast granaten.Har 2stk i vinduskarmen.

Selvfølgelig uten at befalet så det,he he

Link to comment
Share on other sites

Helt klart Vaquero. Minnene strømmer på. Har laget utallige brusopptrekkere av sånne patroner, men av alle jeg hadde som ung så klarte jeg aldri å ta vare på noen av dem.

 

Dummypatronene var laget nettopp for å trene med og det finnes utrolig mange av dem.

 

Jeg synes folk her inne burde glemme å skaffe seg 20 mm Vulcan til å ha på hylla så sant de ikke får tak i en som Vaquero har avbildet. Den er helt safe. Eller at de får tak i en som er skutt og har en kule som er ettermontert.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...