Jump to content

Finn classic 612s


gordon setter

Recommended Posts

Er veldig spent på denne hagla/kombien/dobbelt rifla, flere en meg som er?

Er kommet en del drypp info om den i jakt og fiske, en liten test av den som hagle, og i dag så jeg i siste nummer av samme blad at kombien kommer med rifleløpet øverst og hagleløpet under. Rifleløpet er i karbon for å få ned vekta.

Ønsker dette blir en tråd om dette våpnet, etterhvert som det kommer ut mer om det :P

 

Et lite søk på google gir disse bildene.

https://www.google.no/search?q=marocchi ... 80&bih=600

 

Link to comment
Share on other sites

Har fått klådd en del på dette våpenet. Og min personlige konklusjen er: som alt annet Finsk, som er flyttet ut av landet, har også dette våpenet tapt seg i kvalitet.

 

Kan sammenlignes med forskjellene ala`eldre Sako vs Sako 85, eldre Tikka vs T-3.

 

 

Når det gjelder rifle løp på toppen av hagle løpet: mere praktisk, ja. Men utseende messig: direkte motbydelig.

 

Skal bli moro å høre hva "testene" til våre "eksperter" sier om denne nye saken.

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder rifle løp på toppen av hagle løpet: mere praktisk, ja. Men utseende messig: direkte motbydelig.

 

Ja veldig spesielt med rifleløpet øverst, men våpnet var bare avbildet med løpet synlig så ingen formening om utseende til kombien.

Men spent på tester ja.

Er det noen ny kikkertmontasje, eller samme som har vært alltid på Valmet/finn?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vet fosåvidt det, men dette er vel standarden, så kan en få motsatt om en ønsker. Var i grunnen et svar til hvorfor de hadde lagt rifleløpet øverst, at det antakelig ikke har så mye med avtrekket å gjøre.

 

På korte hold bruker en gjerne hagleløpet ja, om det er lovlig vilt for dette( rådyr og småvilt). Jeg vet ikke hvorfor de har lagt rifleløpet øverst, jeg gjetter :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg har utvidet choken på min kombi, børsemakeren tok mer betalt forde det var en valmet 412 laget i Finnland.Sa det var mye hardere stål,og slet mer på verktøyet hans,og tok lengere tid. Ikke vet jeg,murlig han bløffet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...