Jump to content

SBSK - langholdshelg 2-4. august 2013 - Påmeldingstråd


M67

Recommended Posts

  • Replies 136
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Fikk testa 1000m skivestativet ("bare noen lekter"), det står på 960m, og det virka - det gjorde 338en også. Selv om det var et lite vindskift mellom "innskytinga" på gongen og at jeg bestemte meg for å sende 5 i skiva. Etter metoden, finn en jevn periode, og skyt FORT.

Det var 4-10m/s og sterkt varierende retning, du vet det blåser når du sliter med å ligge stille.

b3ec00a0-27e8-4a9c-ac40-4c5b2e7f8078_zps8eab2896.jpg?t=1374224911

 

Var et medlem av 200STR mafian der oppe også, skjøt vel en tilsvarende gruppe, bare med en grov slenger på andre sida av skiva - tror ikke han rakk "vind-vinduet"

Men liten tvil om at 6.5x55 virker knallgodt på 1000m.

 

@1230 i slik vind er dette (4/5) greit nok i min bok, 1200m er utrolig mye lenger enn 1000 :?

B6063A91-5724-430B-96AD-21D50C63DA0A-14827-00001BBC8F03E692_zps89cccb4a.jpg?t=1374182650

 

 

 

K

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er for tiden stor skogbrannfare på hele Sørlandet, og brannvesenet slukker et eller annet flere ganger om dagen.

 

Sammen med grunneier så vurderer vi konstant situasjonen. Jeg sov godt fram til helga, da det var meldt godt med regn i helga som var - det regna bare såvidt noen dråper. Oppmot 5mm noen steder.

Alle er imidlertid enige, kommer det ikke vesentlig med regn så er det uforsvarlig å skyte, iallefall i den skalaen som er planlagt. Vi kansellerer eller utsetter da hele samlinga til for eksempel sent på høsten.

Jeg tør ikke, Vet|us tør ikke og grunneier tør ikke, vi kan ikke risikere å bli ansvarlige for en skogbrann, særlig ikke når alle er enige om at det er stor skogbrannfare og at skyting kan starte skogbranner...

 

Endelig avgjørelse er ikke tatt, vi diskuterer fortløpende her, og det er framdeles en sannsynlighet for at det skal komme regn.

 

http://www.yr.no/sted/Norge/Vest-Agder/Vennesla/Kile/langtidsvarsel.html

http://www.storm.no/vaer/134425288#dag=0

 

Og

http://www.fvn.no/lokalt/Totalforbud-mot-bal_-grilling-og-skogsdrift-2447369.html

 

Rent praktisk, om det skulle bli så galt, så refunderer vi selvsagt alle påmeldingsavgiftene som er betalt inn så fort som det er praktisk. Hvordan det er er med hyttene på Campingen vet jeg ikke.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Regndans anyone?

 

K

 

Her danses det...... :D Ser på YR.no at det er spådd 0.6 mm nedbør i Kristiansand-området på torsdag mellom 12.00 og 18.00. Værvarselet regnes som "ganske sikkert". Har uansett bestilt stoooor hytte på campingen, sendt samboer på jente-tur til Jotunheimen, ladet opp mine nye hylser, kjøpt rødvin og setter kursen sydover på fredag. Har dere noe "i hatten" hvis opplegget ryker?

 

En eller annen bane finnes det vel i nærheten...........tror ikke det bare er meg som dukker opp:-))

 

Sees.

Link to comment
Share on other sites

Har dere noe "i hatten" hvis opplegget ryker

Vi roter i hattene... Må se hva vi finner :wink:

Noe konkret alternativt "opplegg" har vi ikke, og de andre banene vi normalt har tilgjengelige i nærheten er akkurat like brannfarlige. Fisket er jo bra i Kilefjorden da, med ørret i alle størrelser :roll:

 

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Har dere noe "i hatten" hvis opplegget ryker

Vi roter i hattene... Må se hva vi finner :wink:

Noe konkret alternativt "opplegg" har vi ikke, og de andre banene vi normalt har tilgjengelige i nærheten er akkurat like brannfarlige. Fisket er jo bra i Kilefjorden da, med ørret i alle størrelser :roll:

 

 

 

K

Ok. Tar med fluestang i tillegg :P

Link to comment
Share on other sites

Telefon fra grunneieren bekrefter det jeg fryktet - befaring avslørte at det er enda tørrere enn han trodde... Men det ordner seg for snille gutter :wink:

 

Fikk en PM med et hint, og et par telefonsamtaler med Rogalandsdialekt i andre enden, og vi har et alternativ.

 

Jæren Skytterklubbs bane i Sokndal er åpen lørdag, og de åpner den søndag for oss :D Banen har i utgangspunktet stål (2-4 gonger) på hver hele 100m mellom 300 og 700m. De jobber med å få ut stål på et lengre hold på et litt annet sted like ved. En kan også gå ut i heia og beskyte de opprinnelige gongene fra lenger hold, eller skyte på stein. Hvordan det går med de lengre holdene, og hvor lange de blir får vi vite utover i uka. Jeg vet ikke om det er noen mulighet for skiveskyting på lengre hold enn 100m

Også her er det ei elv med meget anstendig ørret :wink: Og badeplass mellom campingen og banen.

 

Banen, den er 142km fra Kristiansand: http://goo.gl/maps/7mhxL

Campingen: http://goo.gl/maps/0539f

 

Det er mulighet for (kummerlig) feltcamping ved banen, jeg har pleid å sove i telt på Bakkaåno Camping, http://www.bakkaanocamping.no/. Den kan anbefales, 6 minutter fra banen, men jeg tror ikke vi skal holde de store utagerende festene der.

 

De som har betalt må sende navn, nick og kontonummer til "styret@sorlandetsbenkskytterklubb.no", så kommer pengene tilbake. Hva JSK skal ha av kronasjer vet jeg ikke.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Vi jobber med saken.

pr i dag så henger det stålgonger på 300, 400, 500, 600, 700, 300 og 600 kan forlenges til 585 og 850ca ved å skyte fra en fjellknaus bak standplass. Vi har mulighet for skyting på papp på 100 og 300m uten problemer samt 500 men der er det noe mere styr.

Har snakket med en ildsjel på det lokale motorcenteret som ligger litt lenger inn mot Titania sine gruver og får vi til det som vi håper så klarer vi virkelig å strekke holdene, håper opp mot 2 km.

 

Vi har også noen gonger liggende som jeg håper å få satt ut på ymse hold på torsdag/fredag.

 

Når det gjelder pris så kan jeg ikke si noe enda annet enn det blir ikke stort beløp.

 

Håper det blir et alternativ til SBSK sitt oppleg som tørket bort, alt regnet som dei trenger kom her i løpet av de siste 60 min.

Link to comment
Share on other sites

Da blir det da.

OM ønskelig, kjører jeg nedover til Krister på torsdag, og kan komme over på fredag og bidra med muskler til å rigge en lenger bane om det trengs hjelp til det. En kartong egg kan lokke meg ut på lange avstander med stål på ryggen ;)

 

Gi lyd, og jeg kommer. (Vi kommer)

Link to comment
Share on other sites

Ok, jeg møter i "gabbasland". Har grusomme minner derfra men....ble nødt til å bo i Stavanger i 11 uker pga en bank hendelse...[WINKING FACE] og det regnet hver dag!!! Nå er det plutselig blitt noe bra[sMILING FACE WITH SMILING EYES] Bare jeg slipper gomper eller melballer eller gabbas eller hva det nå het....

Link to comment
Share on other sites

Det har vært meldt om regn, lyn og torden på yr.no de siste dager i Kr.Sand også, men kan ikke si at jeg har sett det. Det er også meldt om regn på Hodne i det siste også, men her er det heller ikke kommet noe regn.

 

Dessuten er det for lite regn som er meldt for at dette skal eliminere skogbrannfaren.

 

Refusjon av deltakeravgiften er lagt inn til betaling i nettbanken i dag. Så får vi heller satse på å få til en samling senere.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo spådd regn så det holder over Kile nå da!! Torsdag og lørdag....

Det var i går - nå melder de ikke en dråpe.

 

Faktisk så regnet det litt på Hodne i går, men ikke nok. Brannvesenet opprettholder også forbudet mot omtrent hva som helst som kan gå varmt i hele Agder, også skogsdrift, som mange faktisk lever av - og jeg fikk nettopp SMS fra formannen i skytterlaget om at både den gamle og den nye DFS banen (Grotjønn og Farvannet) er stengt inntil videre - det er bra man er innskutt fra før.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Oh Goddamn - jeg ble så inspirert av buen til Kiwi, at "brr"...

 

Er det noen interesse for å skyte med bue utpå lørdagskvelden, eller skal den settes i sin helhet av til juging? Jeg kan ta med ei stor skytematte og noen blinker.

 

K

Link to comment
Share on other sites

He-he, er det ikke det ene så er det andre. Da berger vi kanskje UNL-stevnet i september iallefall.

 

Var vel noe om sterk kuling og regn i Sokndal også, kan bli interessant dette.

 

er vel flere som husker "undervanns-skytinga" i fjor sommer, da kom det 30mm

BE5EBFEB-595B-48D7-82D1-03ED90EF75CF-489-000000D9835E0D84_zps6f139ed0.jpg

 

A62980C2-4D1F-40C9-83BB-54AADFAE46E7-489-000000D9CD2DC1BB_zpsd32884aa.jpg

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...