Jump to content

Merkelig Beretta pistol


Tesla32

Recommended Posts

Er shots ute?

Neida, får det ved disken på de rette etablisementer, på sen kveldstid, gjerne.

 

Bruken av .22 short til silhuett ble faset ut nokså nylig, kun få år siden.

Ammo i .22 short, med targetladning, kan man få tak i forsatt, men er vanligvis dyrere enn .22 l.r. Er vel på veg ut av fabrikkasjon. Da blir våpen av denne typen pyntegjenstander.

 

Klumpen foran avtrekkerbøylen er et vektlodd, og våpenet har "gassdeflektor" fremme på løpet, som reduserer løpsvippen. Viktig når 5 skudd skal avfyres på 4 sekunder, på 5 forskjellige skiver, enhånds, fra utgangsstilling med armen i 45 grader.

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om den saken der er mulig å bygge om til spesialpistol for Nsf-Lommepistol?. jeg har ikke leita på nett etter tekniske mål eller vekt. men om løpsvekta fjernes, løpet kappes og dermed forsiktet flyttes bak, tro om den når målene da? mulig skjefteplatene må files/tilpasses?

dette må det forskes på.. gleder meg til å tafse på denne :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Introdusert i 1949, avsluttet i 1968.

Sikker på at det ikke er 1959? Ser ut til å være basert på 70-serien, sleiden ser ut til å være det i det minste.

 

Selv om jeg i utgangspunktet ikke bryr meg stort om rørtenger og liknende synes jeg det blir veldig galt å hakke opp et klenodium som det der. Men det burde være mulig, nytt grep, kapp pipa og flytt siktet bakover så er du vel der. Den ble jo kamret i 22LR også så det er kanskje mulig å konvertere den til 22LR?

Link to comment
Share on other sites

jeg tror den er i .22lr. det var det jeg skrev på søknaden og det selger informerte om. mulig den forblir original slik at lommepistolklassen kan fylles opp med det det var tiltenkt.. nemlig lommepistoler og ikke kappa Hammerli og herpa Beretta. nei en ppk med rævva avtrekk er lommevåpen det :D men det var litt off topic.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hm ja d var nok en .22 corto/short. laget i 1952. magasinene er 22lr mag som er bygd om til short. det er satt inn en sperre bak i magasinet slik at det ikke er plass til lr patron. denne sperren detter ut under puss av magasin. frembringeren er tilpasset en kort patron så der må en ny lages. (regner ikke med at deler finnes noen steder)

kammeret må brotsjes til en lr patron. og rekylfjæra må nok byttes til å ta imot lr rekyl. nå er ramma i aluminium så vekta er ikke noe problem. tenker da på ombygging til spesial. magasinlåsen er nesten designet for å kunne kortes ned så det ser ut til å være en grei sak.

så da er valgets kvaler.. beholde den slik den er og drive koseplinking med den/selge den til en som tenker det samme, eller plombere den og selge til en som vil ha på veggen. avtrekket og siktene er godt egnet for trening av teknikk som sikte,pust og avtrekk.

Link to comment
Share on other sites

Skjeftet, hanen, sleiden, løpet og griperillene på sleiden er identisk som på Star Sport. (.22 LR) Noen som husker denne? Da jeg kjøpte Star'en for lenge siden, fikk jeg høre at den var en spansk-produsert kopi av et annet våpen - som jeg ikke husker hva var. Men når jeg ser denne som tråden handler om, så er det store muligheter for at det er nettopp Beretta'en den klonet. Noen som vet mer?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
:P jeg vet. men den kostet 2,200.- først trodde jeg at denne pistolen kunne brukes i nmf, men nå er jeg i tvil. og hvis jeg er heldig får jeg ombyggingen gjort rimelig.

Bare for å informere; kompensator er ikke tillatt brukt i NMF/metallsilhuett. Bygges den om er den strengt tatt ikke produksjonsvåpen lenger. Da blir det i så fall Fri 2 våpen.

Link to comment
Share on other sites

Jepp jeg vet Nikolay :D Takk for sist :) planen var å få den brotsjet til .22lr og fjernet kompen og samtidig flytte frontsiktet over på løpet. må også lage ny frembringer i magasinet eller finne et Star magasin eller lignende som passer.

så lenge jeg kan beholde det originale avtrekket er det verdt det, det er helt fantastisk.

husker ikke ifarta hva regelverket på Fri2 hva gjelder avtrekk men sannsynligheten for at jeg bygger om er pr nå så liten at jeg ikke gidder slå det opp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...