Jump to content

Hvilke fjellstøvler hadde kammer-folket valgt på Xxl?


Cola

Recommended Posts

Hvilke fjellstøvler hadde kammer-folket valgt på xxl, dersom du fikk velge?

Og bruken skulle vært til fjell og skogsjakt?

 

Noen eksempler er:

 

Crispi Stegg

Crispi Kongsvoll

Lundhags Syncro high boot

Viking Hunter II GTX

Lundhags Contessa Ws High

Lundhags Ranger High

+++++

Link to comment
Share on other sites

Jeg var på XXL, og valgte Crispi Stegg. Hvorfor? Fordi de satt på foten som hånd i hanske. Du må prøve skoene selv. Jeg hadde lest tester og anbefalinger her inne og var sikker på at jeg skulle ha Viking. Etter prøving så var Viking bra, men Crispi visste jeg var rett sko med en gang jeg tok den på.

Link to comment
Share on other sites

Etter mitt syn, er Crispi sine støvler en nytelse å ha på beina, men de er alt for glatte under sålen og kvaliteten er ikke den beste.

Jeg har tidligere hatt 2 par av Crispi og de har ikke vart lenger en 2-3 år før noe ryker eller sålen blir nedslitt.

Denne gangen vil jeg ha noe som varer!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt Lundhags Sunchro i noen år nå, og de er suverene til mine føtter. Til jakt i høyfjellet i den kalde årstiden fant jeg at de frøs til is om natten ved overnatting ute. Dette skyldes at det ikke er noe særlig pusting i disse, og de blir ganske våte inni av svette. Ikke særlig med frosne støvler...

Link to comment
Share on other sites

Lundhags.

 

Har hatt Lundhags på beina de siste 20 årene. Det er støvler som holder utrolig lenge hvis du tar vare på de.

 

Du må gå de inn og holde de myke og fine. Da har du støvler du garantert blir glad i.

 

Jeg går milevis hver jakthøst på fjell og i skog og kommer aldri til å bruke noe annet enn Lundhags. I høst så bar jeg også 65kgs sekk på ryggen under reinsjakta. Det krever sitt av både sekk og støvler og Lundhags Syncro sviktet ikke.

 

MEN, det er definitivt ingen poststøvel når gradestokken kryper under 0. De er kalde som fy :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at det blir Lundhags syncro hig på meg denne gangen, dersom de passer foten min.

Har lest litt om at Lundhags er små i størrelsen. I tillegg kan de krympe en del. Jeg bruker str 43 i vanlige sko. Bør jeg gå opp til str 45 eller holder det med str 44?

 

Hvor mange skostørrelser har dere gått opp, dere som allerede har Lundhags Syncro?

Link to comment
Share on other sites

Meindl Dovre extreme wide. Beste støvelen jeg har hatt på beina hvertfall, ankelstøtte og grep i massevis :) Prøvde et par turer med Alfa Bever Grip +, elendig kvalitet og utrolig glatte såler, rett og slett ubrukelige støvler fra Alfa.

 

Kan ikke si jeg er enig med deg der. Er for tiden på tredje paret mitt med Alfa Bever og må si meg kjempe fornøyd.

 

Da bruker du bare de i sørvendte skogsveier i tørt vær, jeg slet de ut på 8 dager etter fjellrype. Litt tåke eller yr i lufta å alt av stein ble såpeglatt. Har nokk av arr i knær hender og en sauer sideligger til å bevise det :wink: I mine øyne, en godværsstøvel som ikke tåler å bli brukt. Hær har Meindel vist seg MYE bedre. Nå skal det sies at jeg fikk nye støvler av alfa (selv om butikken nektet å godta reklamasjon) men de tåler heller ikke å bli brukt skikkelig. Lær og sømmer er rett og slett for dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Sitering av overforstående innlegg er slettet jmonsen.

 

Høres ut som du må ha fått en "mandagsmodell". Mine tålte fint en ukes tur på Hardangervidda med sekk på rundt 30 kg og 5-7 timers daglig marsj. Ellers bruker jeg de stort sett i skog og myrterreng på vestlandet. Er hundeeier så det blir minimum en times tur daglig uansett vær og vind. Kansje du bør begynne å ta bedre vare på tingene dine, og i tillegg trene litt balanse :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Ser ut til at det blir Lundhags syncro hig på meg denne gangen, dersom de passer foten min.

Har lest litt om at Lundhags er små i størrelsen. I tillegg kan de krympe en del. Jeg bruker str 43 i vanlige sko. Bør jeg gå opp til str 45 eller holder det med str 44?

 

Hvor mange skostørrelser har dere gått opp, dere som allerede har Lundhags Syncro?

 

Kjøpe disse støvlene i dag, kjøpte en størrelse større enn det jeg normalt bruker. Satt som støpt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...