Jump to content

Samkjøp av .223 rem og andre kaliber.


Mas-36

Recommended Posts

En må iallefall få vite hvor den aktuelle butikken ligger i landet FØR en kan eventuelt bli med på en slik handel og eventuelt forhåndsbetale noe som helst.

Ikke alle som bor sentralt til.

Er derfor eg bare har sagt at eg kan være intressert,men det avhenger av pris og lokasjon,eventuelt logistikk.

 

Er det en spesiell butikk som er utpekt nå,eller hentes det fortsatt inn tilbud?

Link to comment
Share on other sites

Må ønske logistikk ansvarlig her lykke til av hele mitt hjerte.

 

Det kan nok bli en liten utfordring, ja. Men jeg regner med de som bor nærme den butikken vi velger henter ammoen sin selv på en avtalt dag. Ellers så får vel den enkelte skytter sende inn bestilling og kopi av våpenkort direkte til butikk innen samme avtalte dato, etter det blir det butikkens oppgave med logistikk.

Det som eventuellt kan bli et problem er vel hvis noen ombestemmer seg og velger å ikke kjøpe det som er bestillt. Hva skjer med prisen for oss andre da?

 

Jeg tar forøvrig 2000 9mmP.

 

 

skal en forhandler være interessert så må det nok være en bestilling og en regning, ellersså bruker forhandleren mye tid på logistikk, dvs da er det samme om han selger 1000 her og 1000 der.

Link to comment
Share on other sites

En må iallefall få vite hvor den aktuelle butikken ligger i landet FØR en kan eventuelt bli med på en slik handel og eventuelt forhåndsbetale noe som helst.

Ikke alle som bor sentralt til.

Er derfor eg bare har sagt at eg kan være intressert,men det avhenger av pris og lokasjon,eventuelt logistikk.

 

Er det en spesiell butikk som er utpekt nå,eller hentes det fortsatt inn tilbud?

 

 

så vidt jeg kan se så er det ikke innhentet 1 eneste tilbud.

Link to comment
Share on other sites

Dette kan jeg sikkert svare på selv 8)

Vi har ikke mer å gå på når det gjelder våre .223 priser.

Dere må nok ta dette mot de som sitter med importen direkte fra produsenter, vi har ikke noe mer å tilby, uansett om det er 30.000 eller 100.000 skudd.

Vi har tynet prisene på vår 223 og leverer ammoen til ditt nærmeste poststed, mer klarer ikke vi på våre marginer,

Ønsket bare å opplyse om dette direkte, så det ikke blir noe spekulasjoner:)

"prispressingen" deres må nok foregå direkte mot importører, så får vi ta oss av hverdagskundene:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jeg får være partypoopern her, ofte er det ikke noe mer rabatt på å kjøpe 10k 50k eller 200k, stortsett har det vært vanskelig å skaffe helpaller av noe ammo, og da har de ikke solgt ut til "pallepris" med grov rabatt

 

Med det sagt hadde jeg gjerne tatt 5-10k om noen kom opp med noe vettugt, lade 223 om dagen er jo ikke helt den store besparelsen om man kan betale si 3 kroner.

Link to comment
Share on other sites

Alle vil selvsagt ha så billig ammo som mulig, men den stakkaren som skulle ha koordinert noe slikt synes jeg oppriktig synd på. Alt måtte vel bli hentet også, hvis ikke hadde nok vinninga gått opp i spinninga med fraktkostnader, for ikke å snakke om enormt med ekstra jobb for den stakkars koordinatoren. I tillegg er det alltid noen som melder seg på for så å trekke seg igjen, eller bare ikke svarer på mail eller telefon når ting skal hentes og betales. Jeg ønsker virkelig lykke til for de som måtte prøve dette, for det vil de trenge.

Link to comment
Share on other sites

Steg 1: Finn ut hvor mange som er interessert i å være med og hvor mye man ønsker.

Steg 2: Få pris fra leverandøren og videreformidler det videre.

Steg 3. Ta opp bestilling fra de som er interessert og det skal forhåndsbetales, sett en frist og de som ikke har betalt kommer ikke med på bestillingen. Om det skal hentes eller sendes blir avtalt på forhånd, inkludert fraktpris.

Steg 4: Legger inn bestillingen hos leverandør når alle som har holdt fristen ang innbetaling har gjort det. Noen som plutselig angrer når ammo er levert og ønsker å trekke seg er det synd, trist, leit. Får tilbake pengene hvis man klarer å selge ammoen videre.

 

Dette er vel den eneste måten som jeg ser det at man kan gjøre det på uten at det blir alt for mye jobb og man er sikker på at ingen sitter igjen med svarteper når der kommer til ammo som ikke er hentet og man har en faktura på en god del tusenlapper.

Link to comment
Share on other sites

Hva slags priser er det snakk om da? Når jeg ser prisene på rimelig 9mm og 223 f.eks så kan jeg ikke skjønne at forhandlerene skal kunne gi så mye mer rabatt selv om man skal ha 50 0000 patroner f.eks. Egen erfaring ifra bransjen har lært meg at det er ikke akkuratt penger i det for forhandlerene å formidle di rimelige ammunisjons typene...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...