Jump to content

Viltkamera


Kråkejeger

Recommended Posts

Hei!

 

Eg har eit MMS-kamera som heiter "Boskon Guard BG-520M". Eg er kjempefornøgd med kameraet. Det tar gode bilder, har umerkbar blits (kjem ikkje på navnet på lyset?) og er veldig lett å stille inn. Det følger med ein fjernkontroll slik at du endre innstillingar i bushen, og sjå bilder på skjermen på forsida. Anbefaler dette på det sterkaste! Pass på når du setter ut kameraet at det er dekning der :)

Det er Schou Våpen AS som importerer kameraet. Eg kjøpte mitt ved Våpenloftet AS i Førde. God hjelp med innstilling og god kundeservice :D

 

Kameraet ser slik ut:

 

2hmk5yu.jpg

Lite å hendig kamera. Lokket til minnekort og simkort er på undersida :D

 

Her er nokre bilder tatt med kameraet:

 

11jwzf4.jpg

Eit par laushundar som var ute heile natta og som var på besøk på åtet mitt. Heldigvis var det i julefredningstida.. :roll:

 

2ylpfnc.jpg

Ravn som har fest, enn så lenge :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Du kan kjøpe antenne med ledning,da vil det bli betre dekn. Dei får du billgigast hjå Keepguard.no

Har også kjøpt Scoutgard mms på nettauksjon,tenker at eg bestiller antenne m ledning med eingong

Eg mistenker at dette kameraet brukar litt lang tid frå deteksjon til bildet blir tatt,så ein bør ikkje sette kameraet vinkelrett på stien,men heller på skrå

Link to comment
Share on other sites

Er det flere som har dårlig erfaring med viltkamera på åte? Vi prøvde det for noen år siden, og det ble brått slutt på trafikk av rev.. Dette var et ir-kamera. Gikk bare irundt åtet på trygg avstand.. Vet ikke om det var lysdiodene de reagerte på eller om det var et lite klikk når bildet ble tatt. Sett flere bilder av rev på natt rundt omkring også, der reven ser rett imot kameraet eller man kun ser halen på vei bort!

Link to comment
Share on other sites

Tror det er flere dyr som reagerer på blitz og eller lyd da de veldig ofte ser rett i kamera. Hadde en episode i høst hvor en 14 tagger lå foran kamera å slappet av lenge. Vi fikk over hundre bilder før den reiser seg opp og river ned både kamera og den lille grana det hang på :lol:.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Godt å høre

Kjøpte mine hjå nettauksjonen,mistenker at dette er eit parti med sekundavarer

Er litt betenkeleg at av 4 kamera frå nettauksjonen ,så er det berre 1 som funker som det skal!!!!

 

Moderatorene klikker sikkert i vinkel nå da, men...

 

Jeg har kontakt direkte med produsent. Iflg dem hadde de et parti i fjor som det var veldig mye reklamasjoner på, og på reklamasjonslista vi sendte dem nå på nyåret var det også tydelig at det var enkelte serienummerrekker som var overrepresentert.

 

Hvis den som selger disse på nettauksjonen har kjøpt fra et "uheldig" parti, så kan det være at vedkommende har fått fra et slikt parti.

Link to comment
Share on other sites

faen å!! hvorfor tar viltkamerat mitt ikke bilder av rev, det er det jeg egentlig sikter til, den tar bilder av rådyr, og alle kråkfuglene men ikke rev!! er det noen som har svar på det?? :? jeg har en Acorn Ltl-5210MM :winke1:

 

IR detektor delen av detektoren virker ikke optimalt på kameraet ditt.

 

En rev er rimelig godt isolert i forhold til et rådyr kan man si. Derfor tar ikke kameraet bilder av reven. Hender at det samme er tilfelle på diverse revevarslere.

Detekterer alt annet, men lite rev.

 

Aner ikke hvordan dette kameraet virker og hva detektordelen består av, men det er mulig en kan stille følsomheten på detektoren på kamereaet ditt. Du må sjekke opp det.

 

På mange kameraer er det motsatt. Kameraet/ene tar tomme bilder pga overfølsom detektor.

 

Mitt kamera tar bilder av alt fra humle og oppover, så det blir rimelig mye bilder ut av det :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har hengt opp viltkamera kjøpt fra netthandelen på åte uten suksess. Ser at det har vært noe å forsynt seg av åte uten at kameraet har tatt bilder. Når jeg derimot gikk for å sjekke åtet tok det jaggu bilder av meg. Derimot sendte det ikke mms, noe det gjorde da jeg testet det før montering... :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte et Acorn 6210mm fra Kina, det tålte ikke vann så jeg sendte det i retur og de fikset det. Hang det opp på nytt og da varte det i 9 dager så tok regnet det igjen. Sendte det i retur slik at de fikset det igjen. Så virket det som det ikke tålte kuldegrader, da gav jeg opp. Sist jeg hadde batteri i hjemme så funket det så prøver det nok igjen til sommeren, men da skal jeg bygge værbeskytter til det og bare ha det ute når det er plussgrader. Har et eldre SpyPoint kamera som fungerer helt topp i all slags vær. Kjøpte et McKensy kamera på XXL som er et Acorn 5210MA, så langt ser det ut som det fungerer greit. Låner et kamera fra Winge som er bra og har lånt et fra Bushnell som var veldig bra. Har og brukt et PlotWatcher Pro kamera som er genialt når en skal overvåke jorder eller andre åpne beiteplasser. Er så fornøyd med det at jeg valgte å kjøpe ett til av dem. Har vært i kontakt med produsenten av Acorn og de har kommet med vidvinkel kamera (120grader) som virker å være spennende, men har brukt nok penger på kameraer for en stund nå tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Jeg hadde revevarsler fra Spypoint fra før, og da ble det naturlig å teste viltkamera fra samme produsent.

Gikk for HD-10 MP, denne lar seg linke til sensoren til revevarsleren.

Dermed kan jeg montere kameraet ganske langt fra åtet, men med en ekstra sensor rett ved åtet.

Bruker dette i kombinasjon med revevarsleren, slik at jeg faktisk får beskjed inne i stua når kameraet filmer noe.

Har fått gode bilder, både ved overnevnte kameraplassering, og ved kameraet klint inntil åtet. Savner heller ikke sms-funksjonen.

 

(edit: laaange setninger er slitsomt å se på.)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg har gjort meg noen erfaringer med bg-520 og bg-520M, og når MMS er aktivert til å sende bilder, er kameraet vesentlig tregere til å ta bilder enn den uten MMS.(virker som om den må sende før han tar nytt bilde) Løsningen ble å ha tillatt maks 1mms per dag. Så ble den mye raskere til å ta bilder.

Link to comment
Share on other sites

Har ett viltkamera som jeg låner og det står på en slikkestein, hver elg som er innom kikker etter 2 bilder på kameraet, så er det 5-6 bilder av elgen som studerer kameraet før det ikke er fler bilder, så tror nok at elgen merker det kameraet i hvert fall.. Midt på dagen som natta... Jeg klarer ikke å se eller høre midt på dagen når det tar bilde....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...