Jump to content

Dragbag, skytematte, LH oppsett i felt, samletråd


SittingDuck

Recommended Posts

Har galatin plass til chrono, spotter, mat, vann, ammo, dunjakke og jerven?

Ouuh, det var dramatisk. Den har IKKE plass til Jerven King Size Thermo iallefall. Vet|us går heller ikke oppi.

K

 

He he he ikke plass til spotteren i min bag heller. Synes man kan forvente at de går sjøl. Blir i overkant høy belastning på bag og stropper dersom han skal ligge oppi sammen med rifla.

 

Jeg har en slik som dette http://www.natchezss.com/product.cfm?contentID=productDetail&prodID=EYHSRCKH&src=sim

Har ikke vært utsatt for annet en finbruk på min rygg og som liggeunderlag men den virker kraftig og slitesterk.

 

Dersom jeg skal ha med fult utstyr så bruker jeg sekk i tillegg med chronograf skrivesaker osv i. Dragbaggen blir fort klumpete og lite behagelig å ha på ryggen dersom man stapper de fulle av spottere og spotterutstyr :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 108
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tar opp denne tråden igjen.

 

Er det noen som har testet NcStar sin matte? Så denne videoen, og ble egentlig veldig overbevist (ikke av hva han gjøken sier, men hva jeg så ut fra videoen).

 

" target="_blank

 

Prisen på denne er jo i en særklasse i forhold til mye av det andre som blir nevnt i tråden, og det er helt uaktuelt for meg å bruke 3-5000,- på en matte/bag :roll:

 

Harr en sånn å er fornøyd så langt, med den lille bruken jeg har hatt så langt.

Mener å ha sett den matta i langhold filmene til "Roe" her på kammeret. som er lagt ut i langholds-tråden.

Her kjøpte jeg min: NcStar Rifle Case Shooting Mat fra amazon.com (di sender ikke direkte til Norge)

 

http://www.amazon.com/NcStar-Rifle-Shoo ... oting+mate

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar :)

 

Jeg tror opticsplanet sender denne til Norge, så tror jeg prøver med dem, så slipper jeg et mellomledd :)

 

Forøvrig så ser jeg flere klager over manglende plass til spottescope osv. Løsningen er jo enkel, i allefall på NcStar sin: MOLLE. Man kan jo bare kjøpe f.eks:http://www.ebay.com/itm/Tactical-Tailor-MOLLE-Large-utility-Coyote-Brown-Pouch-new-/310606658619?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4851997c3b

Denne blir muligens noe liten, men man finner en som er hakket større, så bør det går helt fint :)

 

Edit: OP skulle ha 235$ i frakt, såe :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg har matten i fra NcStar og synes den er helt grei i forhold til pris. Bæresystemet kunne nok vært bedre og riflen burde hengt høyere på ryggen. Man blir fort lei av at baksiden av lårene tar ani "ryggsekken". Men dette kan nok løses med å legge noe i mellom bak i korsryggen. Kan sikkert snu hele greien opp ned og da alt av reimer kan taes av. Har vært innom tanken men aldri prøvd.

Min ble kjøpt i fra optics planet og dukket opp i løpet av sånn ca en uke.

Link to comment
Share on other sites

En bekjent var innom NFM i dag og forhørte seg og den dragbagen vi bruker, som er en noe krympet versjon av den på pdf filen.

Den er ikke lagerført hos de men de vil kunne produsere opp om det er tilstrekkelig interesse.

De antydet et minimum på 5stk. før de kunne produseres opp bagene.

Prisen vil ligge på 3000.- som er noe dyrt, men den har en meget god kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kjøpte en Kirunabag hos Equipnor her på berget for noen dager siden.Har ikke fått testet den så mye enda,men

både kvaliteten og plassen virker veldig bra.Det var god plass igjen etter å ha puttet en 47 tommer rifle nedi.

Det er også lomme til fullsize pussestang i den.Det er mollewebing på innsiden av den også,så det er festeplass til den store

gullmedaljen.

Om det rettferdiggjør prisen på 4661 kr pluss moms er noe helt annet,men jeg fikk en god pris på den :D

Link to comment
Share on other sites

Som jeg skrev i forige post så kan NFM levere denne til oss for

3000.-, forutsatt at man får inn bestilling på minst 5stk. Bagger.

Intereserte i Osloregionen kan inspisere denne hos meg og jeg regner

med at Mailman vil la vestlendingene inspisere hans om ønskelig.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått testet min NcStar skytematte, og kunne ikke vært mer fornøyd! Jeg kunne godt hatt flere lommer til utstyr mm. men jeg kan sette på egne da de er festemuligheter for det.

 

Tok et par bilder:

270B02A7-BC0B-4266-8E20-1D434677DF73-1550-000001BF52DBC030_zps61f97fc2.jpg

 

75F50FB7-BED1-4819-B9FD-CF50AD467E5C-1550-000001BF049953C6_zps965fdc90.jpg

 

0E28C7E1-EA69-4956-9896-3B00E7FBC488-1550-000001BEA9736E8E_zps87fe818f.jpg

 

Bildene har et visst blåstikk. Den er ikke så blå! Mer grå...

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Hvor langt løp har du på rifla di? (Tenker på plassen).

 

Er det mulig å legge rifle med demper montert i DBen? (Er der plass til demperen i løpslomma?).

 

Så visst ikke at jeg hadde fått svar her....

 

Hmm, jeg har ærlig talt aldri målt lengden på løpet mitt, men det er helt originalt, CZ 455 american 22lr med 2 cm forlenget stokk på dette bildet..

 

270B02A7-BC0B-4266-8E20-1D434677DF73-1550-000001BF52DBC030_zps61f97fc2.jpg

 

Demperen er en sako quad, og den er jo temmelig liten, så den går inn i løpslomma, men min a-tec maxim på 223'n min gikk ikke inn.. :/

 

Jeg tror stort sett alle "normale" rifler vil ha rikelig plass inni denne! Samtlige mine går i hvertfall helt fint.

 

Fredrik; Hva måtte du ut med totalt? med frakt og det hele?

 

Betalte vel 800 for varen inkl frakt. Så hadde de skrevet ned verdien på pakken til 50USD, uten at jeg hadde bedt dem om det, noe som gjorde at jeg måtte betale ca. 300 på posthuset. Så 1100,- ganske nøyaktig :) VEL verdt pengene!!

 

Har brukt denne matta MYE i påsken, og blir bare mer og mer fornøyd med den :D

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

noen som vet hvor jeg kan får kjøpt en dragbag som har plass til en ganske lang rifler til en fornuftig pris? :)

har sett litt rundt men de fleste er for små og de som er store nok koster jo på tusen vis..

 

skal kun brukes til og transportere våpenet så trenger ikke masse stropper og lommer osv..

vis den kan brukes som skytematte er jo det et stort + da :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da har NcStar dragbaggen fra Adorama ramla inn døra her og. Sammen med noen lommer. Det tok noen uker fordi Adorama ikke hadde på lager, men ble godt fulgt opp og informert hele tiden. Virket som et meget seriøst selskap.

 

Dragbaggen: Ikke vært med ut enda, men...mirakler veldig solid. God og ha på ryggen, men mangler et skikkelig hoftebelte som andre har påpekt før. Tenkte jeg skulle ta en Reodor Felgen på den..så får vi se.

 

Størrelsesmessig er den 10 cm for kort etter min smak. Med en Sauer 200 STR m/74cm løp og GRS langholdstokk så får jeg det bare til om jeg lar pipa titte ut i det ene hjørnet på dragbaggen. Det funker, så greit nok. Men optimalt 10 cm lengre.

 

Skal man ha med kikkert/Spottescope, avstandsmåler, en del ammo, rearbag, thermos, osv...trenger man å kjøpe til de største lommene man får.

 

Tror jeg skal bestille noe på NFM.

Link to comment
Share on other sites

Da har NcStar dragbaggen fra Adorama ramla inn døra her og. Sammen med noen lommer. Det tok noen uker fordi Adorama ikke hadde på lager, men ble godt fulgt opp og informert hele tiden. Virket som et meget seriøst selskap.

 

Dragbaggen: Ikke vært med ut enda, men...mirakler veldig solid. God og ha på ryggen, men mangler et skikkelig hoftebelte som andre har påpekt før. Tenkte jeg skulle ta en Reodor Felgen på den..så får vi se.

 

Størrelsesmessig er den 10 cm for kort etter min smak. Med en Sauer 200 STR m/74cm løp og GRS langholdstokk så får jeg det bare til om jeg lar pipa titte ut i det ene hjørnet på dragbaggen. Det funker, så greit nok. Men optimalt 10 cm lengre.

 

Skal man ha med kikkert/Spottescope, avstandsmåler, en del ammo, rearbag, thermos, osv...trenger man å kjøpe til de største lommene man får.

 

Tror jeg skal bestille noe på NFM.

Dette oppdaget jeg i siste liten selv. Tenkte å bestille en NCStar eller Galati men tok fram tommestokken først og innså at jeg må se etter noe annet. AIM 50 ser jo grei ut men jeg vil gjerne ha en drag bag i samme stilen som Galati og NCStar, nemmlig firkantet og som kan foldes ut skikkelig. Sliter med å finne noe som er 50-52" lang(sånn at den også passer inn i SKB 5014 kofferten). 55" MØR bagene tror jeg blir for lang(kofferten er 50,5" lang innvendig) så rundt 52" er å strekke lengden tror jeg. Åpen for forslag.
Link to comment
Share on other sites

Smaug:

 

Det er svært lite om å gjøre. Rifla kan ligge litt diagonalt i baggen. Har 74 cm løp? Varmint stokken er litt kortere enn langholdstokken også. Har 70 cm løp går det helt sikkert. 74cm kanskje.

Hmm, det var kjekt å høre. Har i grunn ikke tenkt på at den kan ligge diagonalt. Jeg har 70cm pipe ja så da burde det gå helt strøkent? Jeg kommer jo aldri til å bruke bag'en til noe annet enn å dra børsa til skytebanen og sammen med SKB kofferten når jeg skal ta fly og da fortrinnsvis med 50cm jaktpipe.
Link to comment
Share on other sites

Noe annet som er fint med feks GRS stokkene, er at du kan ta av kolbekappa, så blir det fort 3 cm kortere total lengde.

NCstar bagen jeg har, er desverre for kort til alle mine børser, men det tåles fint at løpet stikker ut i toppen under bæring. Det er jo ikke et smykke jeg transporterer uansett :)

Link to comment
Share on other sites

Det er helt rett Knut Erik!! Nesten litt flau over at jeg ikke kom på det selv. Ta av kolbekappa, det gir 5 cm mindre med en gang.

 

Og børsa dør ikke av å stikke ut på toppen.

 

Hadde kanskje gått ann å lage seg et lite penisfuteral til pipa? Hvis man er redd for fukt eller annet..

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer til å bruke bag'en i kofferten også i stedenfor skuminnlegget ved flyreise siden det da er lettere å ta begge pipene og annet dilldall uten å måtte tilpasse skummet til hver minste del. Er liksom mer fleksibelt å legge en softbag inn i en koffert for optimal beskyttelse. Tilpasser da skuminnlegget slik at bag'en ikke blir å ligge å slenge inn i kofferten men synes jo det er greit at hele børsa er inn i bagen. Når jeg først skal kjøpe en bag kan jo like godt børsa passe inn i den også.

Link to comment
Share on other sites

Her er et alternative for oss med laaaaange bøssor.

 

http://artemisas.mamutweb.com/Shop/Prod ... bag/100833

 

Fikk hjem min NCstar for litt siden. Frakt og fortolling kostet 670.- med Jetcarier. I tilleg til Amerikansk sales tax og frakt I USA. Tror bestemt jeg handler lokalt i Norge nestegang.

I tillegg at baggen var presis og ikke passet for den andre enn lengre rifla

 

/Mats

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har i grunn sett den der ut. Tror det kommer til å bli en sånn fra OscarMike. Regnet litt på det og kom fram til at det er lite å hente på å kjøpe fra statene selv. Da kan heller OscarMike få pengene mine for den jobben de gjør.

Et tips er å laste ned importkalkulatoren til androidtelefoner fra Play Butikk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...