Jump to content

Kaliber 20 halvauto. Hva finnes?


WinchesterM94

Recommended Posts

Eg har ei Benelli Montefeltro 20.

Den kjem eg ALDRI til å kvitte meg med! :D

Kan anbefalast på det sterkaste. Eg meiner den ligg på ca 13.000,- for tida.

 

Ellers så har syskenbarnet mitt ein Franchi og han er fornøygd med den.

Den er rimelegare, eg meiner han gav ca 7000,- for nokre år sidan, men finishen kan ikkje samanliknast.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Franchi 620. Den har gått ut av produksjon, så noen ervervelse av en ny en blir vel evt. vanskelig...

Uansett, veldig fornøyd med den i rypefjellet, smekker og fin. Ellers er det ikke all verden av vekt forskjell på en 20 og 12 kaliber i halvauto og utvalget av 12 kal er jo mye bedre. Skulle det knipe en gang...ja...bla, bla...

Men...en 20 er (i mine øyne) et bedre valg. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Sønnen min har Franchi kal 20. Rekyldrevet. Flott våpen. God balanse og lett. Bruker ikke reim engnag på en hel dag i fellet. Eneste aber er at utv alget av skudd er mindre , dessuten er kal 20 skudd dyrere enn kal 12, også på jeger og fisk leirdueskyting. Han snakker om å gå over til kal 12, og ser selvsagt på Franchi.Selv har jeg en Franchi raptor i kal 12. Gassdrevet. Ingen av oss har opplevd problemer med omlading selv med 24 g stålhagl. Ingen av oss ønsker å gå tilbake til dobbeltløpet etter noen år med halvauto.

Link to comment
Share on other sites

Hadde engang en Remington 1100 i cal. 20 - og den var s..... god.

 

Hvorfor solgte jeg den - som mange andre våpen jeg har solgt?

Jo, det er som i ekteskapet: Man tror gresset er grønnere på andre siden av gjerdet :? - og skaffer seg noe nytt og spennende :shock:

 

Får du tak i en slik - pent brukt - kan du ikke trå feil :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Noen av dere som har kjennskap/erfaring med Franchi AL48, den synes jeg er kjempefin samtidig som den tar opp linjene til Browning A5 på en glimrende måte.

 

Tar gjerne også innspill på kal 20 i forhold til priser og tilgjenglighet på ammo også, spesielt med henblikk på lerdue ammo...

Link to comment
Share on other sites

Noen av dere som har kjennskap/erfaring med Franchi AL48, den synes jeg er kjempefin samtidig som den tar opp linjene til Browning A5 på en glimrende måte.

 

Tar gjerne også innspill på kal 20 i forhold til priser og tilgjenglighet på ammo også, spesielt med henblikk på lerdue ammo...

 

Jeg har en al48 i 20/76 kjempe bra våpen, går godt, lett, eneste som er litt negativt er att den ikke veksler med 20/70 eller leirdue ammo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...