Jump to content

En STOR takk til Hansen delux og Jonathan.


Guest graahund

Recommended Posts

Guest graahund

Hansen delux og jaktlaget hans brukte min hund Bamsi på elgjakta nå. Jeg kom akurat ut fra kiropraktoren så ringte telefonen. Jeg måtte komme opp i skauen med en gang til en gitt post og møte dem der for Bamsi hadde kolapset. Takk og pris for at jeg er så godt kjent så jeg kunne kjøre rett på posten. Bamsi hadde falt om i kramper og var heller dårlig. De to gutta slapp det de hadde i hennda og bar Bamsi ut til veg. Det var ca 1 km. Hun ble veid for en uke siden og veide da 30,6 kg. Så det var en tung bør over såpass langt strekke. Jeg fikk Bamsi til vetrinæren, Harald Small ved Follo vetrinærklinikk. Han undersøkte henne grundi og fant ut at hun har en infeksjon i kroppen. Det gjenstår noen blodprøver og få svar på enda men foreløpig så ser det ut som om vi greier oss med en antibiotikakur. Det er betryggende for oss andre at vi har slike karer som de to gutta som setter helsa til hunden før noe annet. Jeg ble selvfølgelig livredd for hva dette kunne være og det var ikke med lystig hjerte jeg dro i skauen for og hente Bamsi. Men det er Hansen delux og Jonathan som skal ha rosen for hva de gjorde for og redde hunden som de trodde ville dø der og da. TAKK Hansen de lux og Jonathan, dette skal jeg aldri glemme. Til slutt, Bamsi ser ut til og ha det ganske greit nå. Hun får noen medisiner etterpå og da får vi se. Med vennlig hilsen Bamsi og graahund.

 

Jeg glemte jo i all viraken og takke Erik som bar ut alt utstyret til gutta, samt at han hadde sin egen hund og ta vare på. TAKK Erik.

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Unskyld at jeg spør, men all ære til Hansen & co, men 30 kg på ei gråhundstispe; er ikke det sånn omtrent 10 kg for mye.. :? Godt å høre at Bamsi kommer seg igjen.

Jemtetispa mi veier 26 kg hu har/har hatt en infeksjon/reaksjon i kroppen og var helt på tryne, men hu kollapset ikke, hu har gått ei uke på Metacam (betennelsesdempende og smertestillene tablett, hu har igjen 2 dager før kuren er over, Det ser ut som hu er på full fart oppover igjen nå, gudskjelov, så får vi kjøre pent inn utover høsten, det må du også passe på med Bamsi også Graahund, ikke jakt for hardt med henne til å begynne med

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Unskyld at jeg spør, men all ære til Hansen & co, men 30 kg på ei gråhundstispe; er ikke det sånn omtrent 10 kg for mye.. :? Godt å høre at Bamsi kommer seg igjen.
Bamsi er blanding av gråhund og jemt og hun har fått jemtens kroppstørrelse. Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Unskyld at jeg spør, men all ære til Hansen & co, men 30 kg på ei gråhundstispe; er ikke det sånn omtrent 10 kg for mye.. :? Godt å høre at Bamsi kommer seg igjen.

Jemtetispa mi veier 26 kg hu har/har hatt en infeksjon/reaksjon i kroppen og var helt på tryne, men hu kollapset ikke, hu har gått ei uke på Metacam (betennelsesdempende og smertestillene tablett, hu har igjen 2 dager før kuren er over, Det ser ut som hu er på full fart oppover igjen nå, gudskjelov, så får vi kjøre pent inn utover høsten, det må du også passe på med Bamsi også Graahund, ikke jakt for hardt med henne til å begynne med

 

Hei villreinjegeren, Bamsi fikk noe som heter Synulox som er antibiotika 200 mg/50 mg. Vi fikk også med stikkpiller som heter Stesolid 10 mg i tilfelle hun får slike kramper igjen. Bare for at hun skulle roe seg fort ned som Small (vetrinæren) sa. Det blir nok ikke mer jakt på Bamsi i år, det tør jeg rett og slett ikke. Hun betyr alt for mye for meg til at jeg vil risikere noe. Det kommer heldigvis fler år etter dette. Får vi håpe :wink: . Men hun er veldig slapp i draga enda da :( .

Edited by graahund
Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Bamsi er 7,5 år. Hun er født i Mars 2005. Det er ikke lett og slippe heller da, får hun elg i nesa så kan det gå til det stopper en gang til og det vil jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

En oppdatering om Bamsi : Til alle dere som viste omtanke da Bamsi var syk. Hun er nå på bedringens vei. Er faktisk snart den gamle gode. Får riktig nok ikke jakte med henne enda, kanskje ikke i det heletatt denna jakta. Men, hva gjør vel det når hun bare blir frisk igjen. Takk for all omtanke. Mvh graahund.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...