Jump to content

Tips til jaktdress


vwoien

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg skal gå til innkjøp av en ny jaktdress, og tenkte det kunne være lurt å få noen innspill!

 

Det vil bli både stor- og småvillt, og både i fjell og skog. Har sett litt på tre ulike typer; Härkila Varden GTX (fordi den er på tilbud til 2799,-), Dovre Jegern (1995,-) og Veidemann Elgfall (ca 2000). Er selvføgelig åpen for andre forslag, men da vet dere litt om prissjiktet det er snakk om (2-3000).

Er det evt så gode rabatter på Vestbysenteret at man får Bergans/Norrøna til fornuftige priser her?

 

Tusen takk for inspill!

 

Hilsen Vemund

Link to comment
Share on other sites

Har hørt fra de fleste som har Jahti Jakt dresser at de er utrolig fornøyde med det, og det er rimelig. Membranen som sitter i dressene er billig, men fungerer optimalt. Selv har jeg en gammel Härkila dress. Norrøna og Härkila er jo en helt annen prisklasse, men etter min mening er nok gore-tex oppskrytt.

Link to comment
Share on other sites

He,he!

Så hør på noen som har erfaring da kimjeger... :roll:

Har hatt utallige Bergansdresser, jakker og bukser med Dermizax,

og etter min erfaring overgår den ihverfall alt jeg har prøvd av Gore-tex!

Men om man ønsker gi råd utfra hva man ser på et bilde, så slå dere løs. :lol:

 

Ønsker trådstarter noe som er lydløst, selv om det ikke kommer fram i første innlegg, blir det nok fort litt dyrere ja...

Link to comment
Share on other sites

Selv bruker jeg vadmelsuniform, holder meg god og varm. Koster vel uansett ikke mer enn 500 kroner på forsvarsbrukt.no

Ingenting er så lydløst som ull, men det dumme er jo at det blir tungt når det blir vått - selv om man holder varmen.

Link to comment
Share on other sites

Har hørt fra de fleste som har Jahti Jakt dresser at de er utrolig fornøyde med det, og det er rimelig. Membranen som sitter i dressene er billig, men fungerer optimalt. Selv har jeg en gammel Härkila dress. Norrøna og Härkila er jo en helt annen prisklasse, men etter min mening er nok gore-tex oppskrytt.

 

Jeg har 2 av de Jahti jakt dressene. er veldig fornøyd. kommer jo med bonuspakker som inneholder litt forsjellig:)

De dressene jeg har er premium og camo premium.. får masse for pengene.)

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Dette er en budsjettløsning.

Har selv hundeførervesten i signalfarger, og kvalitet på stoff og sømmer virker faktisk svært god. Helt vanntett og puster brukbart.

Kan også anbefale våpenreima fra Biltema. Ekte lær, med neopren på innsiden. Kvaliten på denne står overhodet ikke tilbake for andre annerkjente og langt dyrere reimer.

 

http://biltema.no/no/Fritid/Jakt/Klar-o ... kke-48804/" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde ikke satset på at "vestbysenteret" har noe serlig utvalg eller gode priser på jakttøy. ser forresten en som nevnte Swedteam sin Covertex membran men den er vel ikke like god som goretex etter hva jeg har blitt fortalt. selv har jeg 2 dresser, en fra Swedteam og en billig sak fra xxl. Swedteam sin har bedre løsninger med lommer og jaktradio, mens den jeg har fra xxl kosta vel en tusenlapp eller 2 og har litt mindre finesser som gjennomtenkte lommer og luftelommer osv. Velger du en jakke med goretex som også har muligheter for lufting så har du nok en god dress. men du må finne den som DU mener er riktig til ditt bruk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg har denne.

http://www.abcfritid.no/produkt/jahtija ... camo-pakke

 

Liker ikke stramminga nede ved skoen, den kunne ha vært utfør lengere nede og mye bedre..

Ellers godt fornøyd..

 

Mener jakka har bare 11 lommer..

Egen radiolomme på bryst (hver side)

 

Skal vist være vantett, med et sånn belegg inni der..

FInnes også i strore størrelser som passer voksene folk..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...