Jump to content

CZ75 Shadow vs S&W M&P9 PRO


McKenzie

Hvilken pistol?  

82 members have voted

  1. 1. Hvilken pistol?

    • CZ75 Shadow
      61
    • S&W M&P9 PRO
      17
    • Ingen av de!
      4


Recommended Posts

Hei

 

Er en ganske fersk skytter som snart vil være ferdig med 6mnd prøveperiode og skal nå ha våpen for første gang.

Det jeg kikker mest på er grov felt og production IPSC skyting. Er på ingen måte rik og har råd til å fyre av ti tusenvis av kroner på unødig dyre og fancy våpen,

så som tittel viser til er at jeg har kikket på to alternativer hittil, CZ75 Shadow til rundt 7 lapper, eller en S&W M&P9 PRO til rundt 6 lapper.

 

I min klubb så rynkes det litt på nesa hver gang S&W M&P9'en har blitt nevnt, og har blitt fortalt at jeg heller burde kikke på CZ'en eller en tanfoglio.

 

Tanker/Råd eller forslag rundt dette?

 

La for moroskyld inn avstemming!

Link to comment
Share on other sites

Begge er meget gode pistoler.

 

Hvis du har muligheten så forsøk å prøve begge. finn hva som passer deg best.

 

S&w M&P 9 pro/L er en godt valg til IPSC production. men når det er sagt så er Shadow mer brukt og veldig god pistol som gir deg bedre avtrekk og mer vekt. 18/19 skd i magasinet har du også hvis du vil benytte den til standard minor.

Link to comment
Share on other sites

CZ er et våpen som er lagd for Production klassen, og det er jeg prinsipielt litt mot.

Men svært mange bruker den, så det er et godt våpen.

 

Jeg har M&P 9L valget ble gjort pga små hender og korte fingre.

Og er det fornøyd med valget, det er fortsatt skyttern som er begrensningen.

 

Standard M&P er 4,25 tommer, det blir for kort, du må ha den versjonen som er 5 tommer, men det er Pro versjonen, så ikke noe problem.

Husker ikke hvordan siktene er på den i farta, men jeg har bytta ut siktene på min 9L med justerbart baksikte og filer frontsikte.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Våpen med 5" løp ( 127mm ) er lengste løp tilatt i production. En ting jeg la merke til i danmark var at de fleste prod skytterne med shaddow brukte løp som var gjenget. Da øker lengden ifra 4,25" ( 108mm ) til 4.925" ( 125 mm ). Da har du litt lengre løp for å stabilisere kula og øke faktoren. Uten at jeg har testet dette selv.

 

McNabUx Note: Hm. å si at du er prinsipielt imot et våpen laget "for" production er å si at du er imot en rifle laget "for" langhold ???? Whats the point?

Link to comment
Share on other sites

Den M&P i .40 jeg prövde 10 skudd med (dette var ikke en PRO utgave) var vel så og si ny, den likte jeg ikke avtrekket på. Muligens en vanesak og at det går og polere her og der, men jeg påstår utifra de få skudd jeg prövde, at en Glock med Wolf fjärer og litt polering har ett nydelig avtrekk i forhold.

Lånte også en Shadow sist trening og fikk avgårde 30-40 (har skutt en del med denne og flere andre Shadower tidligere) skudd med den. Denne er vanskelig at slå på ytelse sett til pris. Eneste jeg ikke liker er det laaange trekket. Men så er jeg vant med ett forholdsvis kort trekk på Glocken.

 

Kan vanskelig bli feil hvis du kjöper en Shadow, forutsatt at den passer deg i grep/vinkel tyngde osv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer på om du må være dansk for å skyte med DK lengde løp i Prod.

 

Hvorfor i all verden lurer du på det? Står den på lista? - Jepp, den står på lista, skyt og se glad ut!

Men ville ikke lagt mye arbeid i å få tak i en med lenger pipe, for "fordelen" er jo rett og slett ikke der, de er ikke gjenget, de er bare litt lengre, IKKE snakk om mange milimeter. Om det er noen fordeler forbundet med dette vil de være høyst teoretiske.

 

Ville og har valgt shadow i trådstarters sted, til IPSC Production.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bor i Arendal, har enda ikke hørt om noen CZ shadow i min klubb, har ikke forhørt meg skikkelig enda da.

 

Det nærmeste jeg har kommet de to aktuelle pistolene nevnt ovenfor er: En Tanfoglio og en Glock 19

 

Og av de to føltes Tanfoglio'en best. Uten at de nødvendigvis kan sammenlignes med noen av de jeg kikker på.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at CZ'n leder kraftig her ja :P heller mer og mer mot den selv og, men har også kikket litt mer på S&W M&P9 range kitet, da rett og slett fordi jeg er økonomisk begrenset ovenfor hva jeg har mulighet til å kjøpe.

 

S&W M&P PRO: 5790,- hos Winge våpen.

+2790 For et safehouse våpenskap (har ikke plass til et svært et)

+2000 For et Double alpha IPSC rig sett.

 

Tot: 10580,- Alt fra Winge (uten ekstra magasiner)

 

CZ 75 SP-01 Shadow: 6990,- fra Winge.

+2790 For et safehouse våpenskap

+2000 For et Double alpha IPSC rig sett.

 

Tot: 11780,- Alt fra Winge (Uten ekstra magasiner)

 

S&W M&P9 Carry and range kit: 5290,-

+2790 For et safehouse våpenskap

Og hylster og mag holdere følger med, trenger bare et pistol belte.

Og det er totalt 3 magasiner.

 

Tot: 8080,- Alt nok en gang fra Winge.

 

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=3385

 

Så dessverre er økonomi en stor faktor per dags dato, hva som er stå noen måneder frem er ikke godt å vite. Skal ikke være lett det her :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Svært fornøyd jeg og med min Shadow, blir bare mer og mer fornøyd.

 

tips til trådstarter: Start med våpenskap. Spar så opp pengene du brukte på skap, og kjøp en shadow fra f.eks PVAS, som er oppgradert innenfor NSF-felt og praktisk production. Du kommer IKKE til å angre :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du får plass til ett noe større våpenskap ligger det til tider brukte "pistolskap" for 1000-1500.- på bruktmarkedet.

Betalte selv 1200.- for mitt som brukes til ammolagring.

Har du fått prøvd våpnene som du vurderer?

 

Vet det kribbler i hendene etter å kjøpe eget våpen, men klarer du vente en måned eller to og da ha muligheten til det våpnet du egentligen vill ha/passer deg, vente.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bor i Arendal, har enda ikke hørt om noen CZ shadow i min klubb, har ikke forhørt meg skikkelig enda da.

 

Det nærmeste jeg har kommet de to aktuelle pistolene nevnt ovenfor er: En Tanfoglio og en Glock 19

 

Og av de to føltes Tanfoglio'en best. Uten at de nødvendigvis kan sammenlignes med noen av de jeg kikker på.

 

 

Hva er det du kikker på da McKenzie?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Driver fortsatt og snuser litt på hva jeg vil ha, men CZ'en er fortsatt mest aktuelle alternativ, nå fikk jeg heldigvis jobb for litt siden så da begynner økonomien og hjelpe seg snart så da blir det vel skap først som nevnt over, og shadow på neste lønning etter det over nyttår :) Og rigg for praktisk skyting kommer nærmere sommeren tenker jeg, bli kjent med CZ'en først :)

 

Per akkurat nå er det ett mindre våpenskap som er mest aktuell grunnet liten leilighet, men skal mye mulig flytte inn med kjerringa over nyttår så da hjelper det seg på plassen, så kjøper så stort som mulig da.

 

Noen som vet hva lovene er på oppbevaring av våpen i andres skap, jeg tenker da på dama som mye mulig skal ha våpen etterhvert ho og, men unødig og kjøpe to skap for 2 pistoler når man bor i samme leil ?

Link to comment
Share on other sites

Holder lenge med ett skap i ei leilighet.

 

Har aldri prøvd sw mp.... Hadde en annen smith plastpistol ei stund, og det var det værste røkkelet av en søppelhaug jeg noen sinne har vært borti.

 

Nå har jeg en shadow som jeg skyter felt og production med, og jeg er kjempefornøyd.

 

Som nevnt tidligere her, så lønner det seg å holde ett øye med bruktmarkedet. Både hos de forskjellige våpenhandlerne, finn.no og her på kammeret.no Shadower pleier ikke å ligge lenge ute for salg, så det lønner seg å følge godt med. Ta deg tid så finner du helt sikkert ett godt tilbud.

 

Sent from my CZ 75 SP01 Shadow using Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...