Jump to content

Kamringsproblem i kipplauf


frontier

Recommended Posts

Hei, treng hjelp frå nokon brytevåpen-ekspertar:

 

Har ein Merkel K1 kipplauf i 7X65 R, som eg handla inn 100 winchester-hylser til i vår, lada utan å heilpresse og sette i gang og skyte. Børsa går som ein stråle, et alt av ammunisjon og er ein fryd å skyte med. Så langt alt vel.

 

Så presser eg alle hylsene, lader på nytt med ulike ladningar, krutt og kuler - og opplever plutseleg at Jäger-låsen no seier nei takk til å kamre ein god del av ammunisjonen.

 

Her er feilsøkinga så langt:

 

- For dårleg ipressa hetter (nei)

- For lange hylser (nei)

- For lite pressing av hylsehals (nei)

- For lange patroner, at kula står i bommane (nei)

- Skittent kammer/utdrager (nei)

 

Det er litt tilfeldig kva ammo eg får problem med. Ladde ein del 150 grains Sierra HPBT, dei var forferdelege. Så ladde eg ein del Nosler Partition, der er det ingen problem. 140 grains Barnes TTSX ligg sånn midt i mellom.

 

Eg har også trekt kula ut av ei hylse som ikkje lot seg kamre - og då kamra hylsa plutseleg heilt greit. Det virkar også som problemet blir forsterka når kammeret er varmt. Eg finn ingen synlege merke på hylsene, eller avsetningar i støtbunnen som gir meg noko fornuftig peikepinn.

 

Kan det vere ein skeivheit i støtbunnen, som gjer at hylsa får ein skeivheit under skytinga? Det hender at ei patron som ikkje kamrer går inn dersom eg tar den ut og vrir den f.eks. 90 eller 180 grader.

 

Det pussige er at ein kompis som har same rifle men i anna kaliber, tidvis har akkurat same problemet.

 

Nokon som har vore borti dette? Nokon som har muleg diagnose og medisin? Takknemleg for alle innspel!

Link to comment
Share on other sites

Du kan ta for gitt når du lader for brytevåpen at støtbunnen alltid er skjev på kammeret, uansett hvor flott og dyrt våpenet er. Derfor blir alltid hylsebunnen skjev på hylsekroppen.

 

Min praksis i brytevåpen har derfor vært å først skyte med indekserte hylser for å kunne kartlegge problemet og justere HELpresserdien (du kan ikke halspresse). Prøvelukk våpenet med nyskutt hylse rotert hver 45 grad for å finne hvilket vinkelområde du har problemer. Gå hjem å press hylsene så mye at problemene forsvinner i de verste sektorene.

 

Med brytevåpen vil man alltid få redusert levetid på hylsene pga dette dersom man prioriterer full funksjonalitet.

 

Et alternativ jeg har brukt med hell på en synlig skjev baikal en gang var å alltid skyte med indekserte hylser samt at jeg ladet dem indeksert. Presisjonen ble utrolig mye bedre også. Denne børsa ble ikke lenge i mitt eie, har lite tålmodighet med møkk.

Link to comment
Share on other sites

Takk for råd. Med indekserte hylser, meiner du i klar tale at eg skal merke hylsene, f.eks m ein tusj, den ideale posisjonen på hylsa når den kamrer lett, og så passe på at den har samme posisjon neste gong den entrar kammeret etter pressing og omlading?

Link to comment
Share on other sites

Eg har også trekt kula ut av ei hylse som ikkje lot seg kamre - og då kamra hylsa plutseleg heilt greit.

 

 

Holder nå på mitt jeg da; trangt kammer eller tykke hylsehalser.

 

Hvis jeg skulle gjøre et veddemål av dette og vurdere litt sannsynligheter ville jeg tatt et veldig stort veddemål mot din påstand på strak arm.

 

Grunnen? I et valg mellom hvem som har gjort feil av enten en stor europeisk våpenprodusent med rigide kontrollrutiner og fastlagte standarder på dimensjoner, ELLER en mer eller mindre erfaren hjemmelader som har problemer med en for vedkommende ukjent mekanisme? You do the math som det heter, jeg heier på Merkel/Haenel.

 

Til trådstarter: Med indekserte hylser mener jeg at du setter f.eks kalibermerkingen sentrert mot utdrager eller liknende. Start øvelsen jeg beskrev med nye hylser.

Link to comment
Share on other sites

Hylsene kan være for lange, de kamrer etter pressing før kulen settes i, men når kulen settes blir munningen litt utvidet, og hylsen butter mot forkant av kammeret. Sot overgangen mellom kule og hylse og se om det blir merker der, eller fres ned lengden på hylsen.

Link to comment
Share on other sites

For meg virker dette som om du har justert kuleisetter-dien litt for langt ned. Når en presser i kula "bulkes" hylsa i halsovergangen, og du får kamringsproblemer. Denne bulken er så liten at du ikke ser den. Du sier at hylsa kamerer når kula trekkes ut igjen, i samme slengen rettes også "bulken" ut igjen.(Alternativt at du ikke har frest hylsehalsen innvendig før kuleisetting, dette kan føre til samme problemet med myke hylser) Denne tabben har jeg gjort selv noen ganger, i en rekke kalibre. En god laderegel er å prøve de 5-10 første ferdige ladde patronene når en lader et nytt kaliber- og å ha kuleisetterdien langt utskrudd. :wink:

Mitt tips er at det ikke er feil med hverken hylser eller våpen- men at dien var skrudd 1/10 for langt ned. Enkelt og greit. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

OPPDATERING:

 

Seint men godt har eg endeleg fått tid til å forske litt meir på den kamringsuvillige kipplaufen min. Etter mykje prøving og feiling er det berre å konstatere at årsaken var temmeleg banal: Hylsene var for lite pressa.

 

Grunnen til at feilsøkinga tok tid, var at eg stolte mest på tipset om for langt nedskrudd kuleisetter-die. At hylsene kamra før kulene blei sett i var eit faktum. Men årsaken var nok at det vesle presset kulene gav på dei for lite pressa hylsehalsane var akkurat nok til at børsa ikkje ville kamre.

 

Eg har forøvrig aldri vore ute for å måtte presse hylsene så mykje som i denne børsa. Eg skrudde meg nedover og nedover til eg heldt på å gi opp, og var sikker på at eg for lengst var i ferd med å sette skuldra tilbake - men vips så gikk dei som smør.

 

Kammertoleransane i denne børsa må vere små. Har lite erfaring med kulebrekk-våpen, utover denne kipplaufen samt ein kombi, men støter ofte på litteratur som påstår at brytevåpen er synonymt med romslege kammermål. Det er i alle fall ikkje tilfelle med denne børsa.

 

Eg måtte f.eks presse om att dei ferdigpressa Hirtenbergerhylsene eg fekk frå Ruger#1 ganske mykje meir før dei kamra. Men no kamrar både RWS-hylser (takk til Skaubjønn) og mine eigne Winchesterhylser som ein drøm.

 

Tusen takk for hjelpa til begge to. Om det er av interesse har eg lagt ut litt ladedata for 7X65-kaliberet på robsoft. Merk at særleg 140 grains barnes ttsx-ladningane er forholdsvis friske og bør kanskje ikkje skytast i gamle brytevåpen. Samlingane er nok ein del betre enn kva eg har ført opp, men vi vestlendingar er som kjent smålåtne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...