Jump to content

Kjøpt meg Hatsan


D52

Recommended Posts

:shock:

 

Hva har jeg gjort ? Noe dumt ?

 

I et svakt øyeblikk av sinnsforvirrelse (jeg har mange slike) bestilte jeg meg en Hatsan...

 

Men jeg fikk en veldig bra pris, synes jeg.

 

Siktemidler og dempere har jeg.

 

:overrasket:

 

44w.gif

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg går i garasjen og starter å slipe stokken til HW´n.......

 

Akkurat denne Hatsanen er vel ikke den verste etter hva jeg leser. Jeg har prøvd en del andre, og de er rett og slett dritt.

Fikk tilbud med pumpe. Vil ikke ha dykkerflaske. Det blir for mye å drasse på. Og jeg trenger trimmen.... (eller vondt i ryggen?? )

 

Jeg skyter ikke så mye uansett. Så etter 50 skudd er jeg lei uansett :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er vel mer enn bra nokk for plinking/blink skyting i hagen den der, eller?

Selv om det er hatsan. (Men styr unna skriver dere når man spørr) ?????? :?

Hvordan er det der på avtrekk og presisjon da?

 

En kompis av meg har hatsan mod 70, samme som jeg har "stående"

Det er ivertfall 3-4 kilo på avtrekk og kikkerten Walter 3-9X40 fra game-on, som ikke er helt på G.

Ser ikke klart i den. Må være noe galt med den.. Noe jeg ikke gidder å skyte med. Avtrekket er så blytungt, fysj..

Men han er fornøyd :D

Treffer alt innen 25m. Skyter tiere, ikke noe problem.

 

Har samme sjøl, men skyter ikke med den. Drit.. Den bare slår hardt og bråker.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Les andre linje i innlegget over ditt :)

 

Denne er visst ikke så hakkende dårlig. Og til det jeg fikk den for trenger den heller ikke være spesielt bra :)

Det er sikkert noen her som kan gi deg et godt svar ang AT-44 :)

 

Dette er visstnok samme børsa

Link to comment
Share on other sites

Du har nok gjort et godt kjøp!

Denne er veldig presis og det er god kvalitet.

Har hørt mye dritt om hatsan sine springere, men har prøvd dem forskjellige pcp geværene.

Du kommer til og bli overrasket når du prøver det.

Skutt mye med at 44 uten problemer

 

Kom med oppdatering når pakken er hentet :-)

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg tror kanskje denne er ok. Driver og snoker på nettet for å se om man kan få kjøpt regulator til denne. (har ikke snoka så veldig) Man trenger jo ikke full blæs på 15mtr liksom.

 

Skulle kommet idag iflg Posten, med status ble :

16.06.2012 18:08 2 kolli Sendingen kan være forsinket. Sendingen vil sannsynligvis ankomme utleveringssted neste virkedag.

 

Så da blir det Mandag :D

Link to comment
Share on other sites

Da kommer det noen bilder. Tok bare med mobiltlf og de ble egentlig ræva. Men skal ut å skyte inn kikkerten i morra så da skal jeg ta noen med kameraet.

 

Har byttet montasjen til kikkerten etter bildene ble tatt. Satt på en litt lavere montasje og en annen kikkert. Dvs, det skal være samme type kikkert (BSA Sweet 22) men de jeg har er av en eller annen grunn ikke like. Den ene har gummierte ringer for zoom og fokus samt gummiert overflate, og er litt kortere. Pussig. Men mulig jeg setter på en centerpoint i stedet. Det er 3-9x40 det også, men den har mildot i tillegg. Ev en 8-32x56 jeg har, men den er stor, så jeg vurderer litt frem og tilbake ang den.

 

Har pumpet den opp til 200bar. Det gikk fort å toppe den fra ca 100. Naturlig litt tungt på slutten, men ikke noe problem. La bare flesket til så gikk det fint :)

 

Avtrekket er fint og fullt justerbart. Har ikke gjort noe med det enda.

 

Godt pakket fra Leverandør (Game-on)

AT441.jpg

 

Så kjedelig pakke da :) Pumpa ligger under.

AT442.jpg

 

Manual. Og geværet i forseglet pose. Og skuminnlegg i esken. Det var en høydare

AT445.jpg

 

pose med magasiner og en messingkladd som jeg ikke vet hva er + litt ekstradeler som o-ringer etc.

AT444.jpg

 

Ikke noe utpreget spennende egentlig

AT448.jpg

 

Dette var dog litt mer spennende...

AT446.jpg

 

Fikk på titterøyr. BSA Sweet 22. Noget høy montasje, men har satt på en litt lavere etter bildene ble tatt. Den høye funket bra, men ser ikke helt riktig ut..

AT4415.jpg

 

AT4414.jpg

 

Gjengebeskytter og justerbart framsikte

IMAG0178.jpg

 

Demperen fra ALM passer jo selvfølgelig.

AT4412.jpg

 

Noen pump og man var fort nesten oppi 200 bar. Pumpa klarer 300, men max på Hatsanen er visst 200. Anbefalt trykk er 180

AT4410.jpg

 

Blir dårlige bilder av tlf. Må bli flinkere til å bruke Nikonen

AT4411.jpg

 

AT4416.jpg

 

Klar til å dra på tur...

IMAG0189.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det var mange fine bilder :)

Gameon er flinke til og pakke inn og yte service :D

 

Synes det ser ut som du har fått at 44 med quattro triggeren?

Samme trigger som sitter på bt 65?

Jeg har en at 44 selv, men med gamle triggeren og den er hakket hardere og den ser litt tynnere ut en din på bilde

Link to comment
Share on other sites

Forbanna møkkatråd :twisted: !

 

Det er dårlig gjort å sette griller i hodet på en stakkar med akutt og kronisk havesyke!

 

Jeg håper at du legger ut mer etterhvert som du får erfaring med børsa. Siden det er vanskelig å få kjøpt alle de kruttbørsene man ønsker seg uten et utall medlemskap i diverse organisasjoner og lag, så ser jeg stadig oftere på luftvåpen. Jeg har ikke fulgt nevneverdig godt med de siste ti- femten årene, men jeg registrerer at det har skjedd en enorm utvikling :shock: ! Det er rett og slett for mye spennende på markedet til at jeg klarer å stå i mot fristelsen. Jeg registrerer at man kan få tak i alt fra luftbørser til bøffel til UZi- replikaer som er satt sammen med originalt "skall".

 

Siden "hyttepistolen min" -en Gamo PR 45- tok kvelden i fjor valgte jeg å realisere det som var guttedrømmen: en Weihrauch HW45. Fikk den tilsendt i posten i går og har så vidt fått testet den. Den lever definitivt opp til ryktet som kvalitetsvåpen. Har dessuten fått tvangstanker om en crosman 2240 som jeg kan "modde" og mekke på i løpet av vinteren. En slik PCP- rifle hadde heller ikke vært dumt...

Link to comment
Share on other sites

Da er jeg tilbake. Ble bare en kjapp tur da jeg glemte stol og bord til anlegg :| Så jeg tar det etterpå eller i morra.

 

Det ble grovinnstilling av kikkert nå siden jeg måtte skyte stående. Fant ut at panseret på bilen ikke egnet seg da det er så skrått (Chrysler)

 

Men fikk stilt såppass at jeg tok stilkene på vannlinjer/vannbusk-ting på ca 40 meter, hvis jeg ikke vingla for mye. Men tror jeg bytter kikkerten. Den er grei, men idiotisk å måtte stille fokus hele tiden. Men helt ok hvis man skyter på samme avstand hele tiden. Så jeg må vurdere det.

 

Jeg er også spent på det løpet. Er det et "ekte" LW løp ? Eller er det utviklet av LW, men laget av andre, eller laget av LW, men med andre specs ?? Det må jeg finne ut.

 

Avtrekket er veldig bra som det er. Lett og direkte etter trinn 2. Men det er justerbart hvis man ønsker.

 

Uten demperen smeller det selvfølgelig en del. Nå bruker jeg kun en liten demper fra ALM, men den fungerer veldig bra. Jeg har byttet ut de orginale plastbafflene med stålskiver/baffler, og den demper bedre nå enn orginalt. Skal prøve en db test med og uten demper også.

 

Lader man ved uhel 2 kuler kommer det bare et lite "piing" fra geværet.... Da blir det stille :)

 

Sidelading er fint og fungerer veldig bra. Men at man ikke kan lade 2 kuler er bullshit. Det går helt fint.. Når man setter inn magasinet dytter jo proben inn ei kule. Og hvis man spenner opp etterpå, hva skjer da ?? Joda, dytter inn en til. Så jeg lærte fort at når magasinet settes inn så spenner man helt opp. Og det er greit det. Magasinet trenger jo ikke sitte i børsa hvis man ikke skal skyte!!

 

Vurderer å sette på en Harris SL. Skal se hvor mye plass det er under sylinderen. Men tenker på vekta. Med kikkert og tofot er man nesten oppi 7kg... Og det er mye.. Men sparer 1kg på å bytte kikkert......den er et drog den som sitter der nå.

 

Tok ingen bilder, for det var ikke så mye å ta bilde av. Å skyte stående på 14x14 skive gidder jeg ikke :) Det blir absolutt ikke noe å justere kikkerten etter. Men det kommer skivebilder.

Link to comment
Share on other sites

Fine bilder du har der :)

Alltid moro og se litt skytebilder, ikke mye av dem på norske forum.

 

Hvor fikk du kjøpt bipod og hvordan festet du dette? fulgte skinnen med i pakken?

Hatsan er solide og bra våpen, synd dem har dårlig rykte på fjær siden :D

Link to comment
Share on other sites

Foten er en Harris, hatt den i mange år. Kjøpes i "alle" butikker som selger våpen og utstyr. festet er en sånn liten knott med hull i som skrues opp i stokken, kjøpes også overalt, men er kjøpt hos midway. 52kr for 3 stk..

Link to comment
Share on other sites

Da fikk jeg tatt meg en liten tur ut og prøvd litt.

 

Jeg er ikke så fornøyd med meg selv. Det er der det skorter nå, men jeg merker at jo mer bly jeg bruker jo tettere blir gruppene.

 

Og å sitte på lecablokker og støtte seg på et plastbord, vel, det er ikke optimalt. Fikk ikke så bra støtte som jeg ønsket, så jeg satt da der å vingla.... :shock:

 

Nok unnskyldninger. Geværet gjør jobben bra. Lager lite lyd med lyddemper, og smeller såpass uten at nabogutten fra en gård 600mtr kom å titta... Men ikke plagsomt høyt uten demper for den som sitter bak geværet da.

 

2 skytterspirer fikk jo selvfølgelig prøve.

 

Armen helt frem igjen ??

IMAG0230.jpg

 

Ser jo ikke en dritt her..........

IMAG0225.jpg

 

Kulefangeren sto på stubben der. Ca 45mtr unna

IMAG0229.jpg

 

10 meisterkugeln-sverm på 45mtr!!!! Ikke så fornøyd med dette. Men min egen feil med dårlig underlag.

IMAG0227.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jupp. Men det var de eneste jeg hadde som er av ok kvalitet nuh. Må hamstre litt annen ammo og se om det bedrer seg. Og, jeg må også bedre meg. Tror mest at denne skura på skiva er min feil egentlig...

Link to comment
Share on other sites

Synes du fikk en veldig god samling til og ha skutt på 45 meter med dårlig underlag :)

Skal ikke geværet "skytes" inn litt før det blir enda mere presist?

 

Prøv med HN barracuda extra heavy, står på pyramid at dem veier 10,6 grain.

Ser også at det fins jsb i 4.5 helt opp til 13 grain.

Vært moro og prøvd dem, tror dem hete noe med exact jumbo.

Hvordan er det og bestille kuler fra usa tror dere?

Link to comment
Share on other sites

Det var mye! Kansje litt for mye? Går jo an og prøve ei pakke :)

 

Tror kansje jeg prøver et par pakker med JSB Diabolo Exact Monster 4,52mm som er på 13,43 grain.

Jsb har jo et godt rykte.

Hva var det med str i 4.5mm igjen? Ser at jsb monster er 4.52mm. Er det hvis løpet begynner og bli "slitt" eller er det beregnet for at det skal gå trangere?

 

Skulle vært moro og prøvd forskjellen på 10 grain mot 13,43 grain.

 

Pyramidair tester HN kuler

:)
Link to comment
Share on other sites

Ja 15.8grain i 4.5 blir ganske tungt :) Hadde vært artig å sett den kulebanen på 50-100mtr (kan vel regnes ut i et slikt kulebane prg)

 

Men jeg går vel for noe litt lettere enn det. Men de slår sikkert hardt når de er så tunge. Til blinkskyting/papirskive er det jo ingen vits.

Link to comment
Share on other sites

Forbanna møkkatråd :twisted: !

 

Det er dårlig gjort å sette griller i hodet på en stakkar med akutt og kronisk havesyke!

 

...

 

+1

Ble som en guttunge igjen jeg nå, fader ass, fikk lyst på slik ei for rimlig mengdetrening.

 

Kan du justere avtrekkeren til å bli direkte jaktavtrekk?

Link to comment
Share on other sites

Blei bare kål den "lydemper/ikke lyddemper" filminga. Telefonen forsterker all lyd, og selv ei flue høres ut som et B-52 på vei forbi. Men man hører jo litt forskjell på filmsnutten, at det smeller mer uten dempere. Og med demperen på så hører man pinget i tanken.... I virkeligheten er det stor forskjll. Men skal bruke et videkamera neste gang, og stå et stykke unna.

 

Uten demper

" target="_blank

 

Med demper

" target="_blank
Link to comment
Share on other sites

Forbanna møkkatråd :twisted: !

 

Det er dårlig gjort å sette griller i hodet på en stakkar med akutt og kronisk havesyke!

 

...

 

 

 

Kan du justere avtrekkeren til å bli direkte jaktavtrekk?

 

 

Jeg har ikke justert noe på avtrekket enda, men iflg manualen kan man justere krypet samt hvor tungt/lett det skal være. Det er totrinns avtrekker. Scannet inn fra manualen:

 

avtrekk.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har bestilt meg ny demper fra A-TEC for et par dager siden (moduldemper)

 

ALM demperen fungerer bra den, men den er ikke lenger så "pen" å se på. Så jeg bytter den ut.

 

 

EDIT. XXL krever kopi av Våpenkort for å selge meg lyddemper, så de kan ryke å reise.

Har bestilt fra Jan Sakshaug Sport og de har sendt den http://www.sakshaug-sport.no/webshop.as ... 5#products

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke justert noe på avtrekket enda, men iflg manualen kan man justere krypet samt hvor tungt/lett det skal være. Det er totrinns avtrekker. Scannet inn fra manualen:

 

avtrekk.jpg

 

 

Mitt quattro avtrekk er for hardt synes jeg, er det bare til og justere ut på bolt 1 hvis man vil ha det lettere?

Hvor mye kan jeg skru det ut?

 

Har lest rundt at dem ikke anbefaler og justere avtrekket hvis man ikke vet hva man driver med og hvordan mekanismen fungerer, men det kan jo ikke ta store feil ved og justere etter bruksanvisningen :)

Link to comment
Share on other sites

Dette kommer jeg til å følge med på :wink:

Det var jeg som kjøpte ray87s børse, og jeg har huset fullt av 200 bars dykkeflasker så hvis du finner en overgang til en rimelig penge....YAY!

 

Det var en del jobb å pumpe den opp til 200 manuelt...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...