Jump to content

er det noe som taler mot en Beretta Silver Pigeon I 12-76?


adg

Recommended Posts

har fått godkjent søknader og har forelsket meg i denne Berettaen (links).

 

Men før jeg handler min første hagle lurer jeg på om det i det hele tatt finnes noen grunn til å ikke velge denne Berettaen?

 

Hører gjerne her hvorfor jeg eventuelt ikke bør kjøpe den før kortet dras.

Link to comment
Share on other sites

Har du sett på noen andre hagler? Ikke at den du ser på er dårlig, for det er den ikke, men det fins andre hagler rundt samme pris som er langt mer holdbare enn den. Se litt på Browning b25 og den nye 725 også. Greit å vite hva som er forskjellen på de haglene. Når du får vite det skjønner du hvorfor Browningen er en mye mer holdbar hagle.

Link to comment
Share on other sites

Browning 725 - definitivt!

Fikk nettopp inn her, og er forelska! :shock:

 

B725 har:

Ny lav profil låskasse - så den føles som en lett og smidig kaliber 16.

Nye Invector DS choker med messing bøssing for minimal karbon dannelse

Back Boret løp, kon kamring for optimal haglflyt

Fire Lite Trigger - mekanisk, helt utrolig fint og skarpt avtrekk.

Eliminerer sjangs for klikk på andre skudd ved patronfeil på første løp!

InFlex II rekylkappe system, minsker følt rekyl og øker derfor skytekomfort og stabilitet ved doble fluktskudd

Fulle tverrbolter og toplever bolt for optimal styrke

 

Liten introduksjons video her:

Link to comment
Share on other sites

Browning langt mer holdbar enn Beretta?
I så fall er det et spørsmål om hvor mange generasjoner fremover den varer...

Og for å svare på trådstarters konkrete spørsmål: Etter min vurdering er det bare en ting som taler mot den, og det er betinget - kaliberet hvis den ikke skal brukes til sjøfugljakt. Til alt annet enn hardskutt sjøfugl utgjør kaliber 12 bare 1/2kg ekstra vekt i forhold til kaliber 20.

Link to comment
Share on other sites

Til alt annet enn hardskutt sjøfugl utgjør kaliber 12 bare 1/2kg ekstra vekt i forhold til kaliber 20.

 

Hjertet mitt vil ha 20 men har du gått tom for patroner på oidda og alle kompisene har 12'ere så ender du opp med å koke mye kaffe.

Link to comment
Share on other sites

Fine hagler det :) prøvd 2 stk selv og har ikke noe å si imot dem, er nok mer browningman selv :) , men tror det er smak og behag.

Kal12 uten noen form for tvil. Alle butikker har det i stort utvalg i jakt og treningsammo, iallefall der jeg handler :) , 20kal. Nei nei nei takk...

Link to comment
Share on other sites

så var det fortsettelsen.....

 

jeg har idag hatt en mer inngående runde med både Beretta SPI og Browning B525 - begge to flotte våpen som det er lett å bli glad i.

 

Beretta SPI: flott våpen, trolig mitt første valg. Men: denne er som nevnt av andre desverre lav - får den ikke helt bra til - den liker ikke min skulder og min skulder liker ikke Berettaen. Er det jeg som har prøvd feil, han som hjalp meg virker å ha veldig peiling og vi konkluderte det samme? Prøvd i butikken idag, fikk ikke godfølelsen med denne. Det virker som at denne trenger en hel del justeringer for at den skal passe meg som jeg ønsker.

 

Browning B525: denne satt som støpt med noen få små justeringer, kjente at denne bare stemte - merker at det er en solid børse (men det er Beretta også) - jeg liker ekstra godt låsemekanismen som virker gjennomsolid - jeg synes børsa er pen, rett og slett!

 

Er nok litt usikker men valget faller trolig på Browning b525 pga at den simpelthen føles best å holde, montere, pekesikte

 

Hører gjerne gode råd.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok du har finni den hagla du vil ha :wink:

Men... få en som vet hva han driver med, til å hjelpe deg med å se om siktelinja passer deg med GOD kinnkontakt på kolba/stokken.

Ser det greit ut på Browningen, så tar du vel gjerne den. Men... ser det ikke greit ut, så vurder begge igjen, for da ryker du på noen kroner i tilpassing av stokken, og med godt tilpasset stokk/kolbe kan det hende du får samme godfølelsen med Berettaen også. :wink:

Husk at utseende også teller mye. Du skal mest sannsynlig ha børsa endel år, og leve nært innpå den. :D:wink:

 

Åssen ligger de to i pris forresten?

 

Lykke til. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hei!

 

Selv om jeg er Beretta mann, så har du valgt rett børse etter min mening. Jeg bruker å si at det ikke har SÅ mye å si hva den heter, bare den passer! Det er børsa som skyter, men det er stokken som treffer... :) Bare for å ha nevnt det, så finnes det alltid en stokk som passer på våpen i denne prisklassen. Det finnes garantert en berettastokk på SP1 som passer, det er bare å finne den.. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...