Jump to content

Betale søknad i Oslo


egon olsen

Recommended Posts

Jeg har alltid levert personlig, bortsett fra en gang dama skulle i nærheten og tok dem med for meg.

Betaler ikke før jeg får beskjed om at søknaden er behandlet, og da kan du hente dem selv og betale i skranken hvis du vil, ellers kan de sende dem i posten, men det gjør de ikke før betalingen er registrert på konto.

Link to comment
Share on other sites

Du får ikke møte noen på våpenkontoret i Oslo. Sist jeg leverte fikk jeg beskje om at jeg skulle levere til vektern i skranken og giro kom i posten. Vis du vil prate med noen der er det mail eller telefon som gjelder.

Det er det jeg har blit fortalt.

Link to comment
Share on other sites

Du får ikke møte noen på våpenkontoret i Oslo. Sist jeg leverte fikk jeg beskje om at jeg skulle levere til vektern i skranken og giro kom i posten. Vis du vil prate med noen der er det mail eller telefon som gjelder.

 

 

dette stemmer ikke, jeg gikk til Politistasjonen på grønland og spurte vekteren til våpenkontoret,og ble henvist til skranke 15 som er våpenkontoret. jeg skulle søke om min første pistol , og leverte inn papirene. da jeg spurte om jeg skulle betale, spurte hun meg om det var første pistolsøknad.da jeg svarte ja sa hun at det kom regning senere . så var bortkasta å dra ned dit in person.

 

men da jeg skulle søke om pistol nr to på et mindre distrikskontor, ba de om betaling med en gang.

 

så tror det er bare førstegangs søknaden de sender regning på

Link to comment
Share on other sites

Jeg bor i oslo, levert 2 stk søknader det siste halvåret, den siste for en mnd siden, og det har foregått slik at jeg fyller ut og leverer søknad, venter 1 uke, får brev i posten om at søknaden er godkjent med kontonr og pris , så betaler man og venter 1 uke til og ferdig, godkjent søknad kommer i retur :)

Link to comment
Share on other sites

Du får ikke møte noen på våpenkontoret i Oslo. Sist jeg leverte fikk jeg beskje om at jeg skulle levere til vektern i skranken og giro kom i posten. Vis du vil prate med noen der er det mail eller telefon som gjelder.

Det er det jeg har blit fortalt.

Våpenkontoret ved Oslo Politidistrikt har gjort seg utilgjenglige for publikum, all kontakt skjer via tlf. mail og post, søknader kan leveres i resepsjonen.

Du verden for en service :evil:

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

Var før at du betalte inn gebyret før de ville godkjenne søknaden.

 

Tullprat, with all due respect ;)

 

Det er fortsatt fritt frem for å betale på forskudd, men de går kanskje ikke ut og annonserer det uoppfordret. Legg bare ved en lapp og si at du har betalt, og så lenge kontoen står i ditt navn så de får det opp hos seg eller skriv på kontonr, er alt godt. Får du avslag returnerer de pengene samtidig som avslaget sendes +/- en ukes tid.

 

Jeg tror heller ikke at det er noe problem å få snakke med tantene i Oslo. Det er bare at de har litt begrensede tider hvor de viser seg for publikum.

 

Selv var jeg nede der, riktignok for litt lengre enn litt siden, og fikk skrevet om en innvilget søknad fra .45 ACP til .40S&W. Dette tok under 5 min fra jeg sa hei til jeg smilte og gikk. På den tiden var det også rykter om at tantene var redde for å vise ansiktene sine, men neida. Smilte og var hyggelig var hun også, Anne om jeg ikke husker feil.

Link to comment
Share on other sites

Passar på att låna tråden. Spelar det någon roll vilken polisstation man åker till i Oslo? Tycker det är svårt att hitta information om VAR vapenkontoret befinner sig? Ser att det är någon form av polishus vid Grønlandsleiret 44 är det dit jag måste ta mig?

 

 

Måste man hämta ut ett söknadsskjema från vapenkontoret, för att sen posta det eller alternativt leverera det direkt i en skrank?

 

 

 

// Förvirrad Svensk.

Link to comment
Share on other sites

Passar på att låna tråden. Spelar det någon roll vilken polisstation man åker till i Oslo? Tycker det är svårt att hitta information om VAR vapenkontoret befinner sig? Ser att det är någon form av polishus vid Grønlandsleiret 44 är det dit jag måste ta mig?

 

 

Måste man hämta ut ett söknadsskjema från vapenkontoret, för att sen posta det eller alternativt leverera det direkt i en skrank?

 

 

 

// Förvirrad Svensk.

 

Våpenkontoret finns på Grønland. Rekommenderar dig att åka dit och lämna in söknad. Då kan du direkt få besked om du har fått med allt som ska med. Söknad finns dels hos polisen, dels i välsorterade vapenbutiker. Köper du i en sådan butik får du säkert också hjälp att fylla ut den.

 

Bara av nyfikenhet: Har du norsk jägarexamen?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Men uansett. Svaret er at du sender inn søknaden/leverer den i skranken, tante behandler søknaden og sender deg ett brev om at den er godkjent og ber deg betale gebyret inn på konto nr hvor du skriver referansenr som står oppgitt i brevet i merknadsfeltet i nettbanken, noen dager senere får du den i posten.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...