Jump to content

SBSK inviterer til F-Class stevne 27/5-2012.


TRG-22

Recommended Posts

15ymwk.jpg

 

 

Sørlandets Benkeskytterklubb inviterer til F-Class stevne 27.05.2012 på Herefoss skytebane.

 

SBSK inviterer i tradisjonen tro igjen til F-Class stevne på Herefoss skytebane 27/5-2012. Oppmøte Kl.09:00 – 10:00 for registrering og inndeling i lag.

 

Stedsbeskrivelse:

 

'>http://kart.statkart.no/adaptive2/default.aspx?gui=1〈=2&minX=113332.1328125&minY=6508269.3125001&maxX=116336.3203125&maxY=6511114.8281251&layers=&baselayer=100&visibleOLOverlays=avinetBasemap100002,avinetBasemap2

 

Linken fungerer ikke, men kopier og lim inn i adressefeltet, så kommer dere til riktig sted.

 

Stevneavgift er satt til Kr.200,- pr. klasse. Skyter du 2 klasser er stevneavgiften Kr.250,-

 

Bindende forhåndspåmelding sendes til: styret@sorlandetsbenkskytterklubb.noPåmeldingen må inneholde:

 

• Navn

• Klubb

• Våpenklasse

• Kaliber

• Rekylbrems

 

 

Innbetaling av stevneavgift skjer til kontonr. 9480.11.14657

Innbetalingen må merkes med:

 

• Fullt navn

• Klubb

• Våpenklasse (er) + F-Class

 

Påmeldings og betalingsfrist er satt til 21/5-2012.

 

Siden F-Class foreløpig ikke er en godkjent klasse i NBSF, så legger vi opp til liknende skyting som i 500 m UNL programmet som er ganske kjent. Men med noen endringer, se mer info om regelverk vedlagt.

Skyteprogrammet er 3 x 10 skudd med 12 minutters skytetid pr. serie

Skyteprogrammet er lagt opp til poengskyting på ½ m blink på 300 m.

F-Class programmet skytes fra liggende stilling.

 

 

Det vil være mulighet for å kunne skyte stevnet i 2 klasser, F/TR & Open.

Se mer info om klassene i regelverket som linkes til NBSF sine sider:

 

Regelverk F-Class F/TR:

 

http://www.benchrest.no/f-class-ftr/

 

Regelverk F-Class Open:

 

http://www.benchrest.no/f-class-open/

 

Hvis det er noen spørsmål, så ta kontakt. Vel møt alle sammen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Her kommer påmeldingsliste/ resultatliste.

 

Betalt=X

Påmeldte deltakere:

 

F/TR Klasse:

 

1. Ole Netland/ SBSK/ 308. Win X

2. Fredrik Sangvik Berentsen/ SBSK/ 308.Win X

3. Vetle Valsgård/ SBSK/ 6.5x55/ X

4. Dag Olav Nilsen/ SBSK/ 6.5x55 X

5. Erik Lund/ HOBK/ 6.5x55 X

 

F-Open:

 

1. Tommy Pettersen/ SBSK/ 6.5x47/ Brems X

2. Ole Netland/ SBSK/ 243. Win X

3. Ole Nøtnes/ SBSK/ 6 mmBR X

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dersom noen trenger overnatting i forbindelse med BR50 og F-class stevnet så er dette det nærmeste, ca en km fra BR50 og ca 20 min fra F-class

http://birkelandhotell.no/

 

Dette må også være en fin mulighet for pistol skyttere, om jeg ikke tar feil er Pinsesmellen på Flakkeloner banen samme helga, dvs, det bør være mulighet for å kunne få med seg både pistol og riflestevner på samme reisen... pistol banen på Flakkeloner banen ligger ca 5 min fra BR50 banen.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Siden regelverket ikke er godkjent enda, og det er lagt inn forslag om at F/TR klassen bør innlemme 6.5x55 i denne klassen. Dette fordi 6.5x55 er et særnorsk kaliber, og er likke utbredt som 308 & 223. Derfor mener SBSK at dette kaliber innlemmes i F/TR klassen, og det er fremsendt forslag på det til NBSF.

Derfor kommer stevnet til å bli gjennomført med 6.5x55 i F/TR klassen.

 

Beklager at denne info ikke er kommet ut før nå, grunnet kommunikasjonssvikt.

Link to comment
Share on other sites

Da var søndagens F-class-stevne over. Det var en praktfull dag på banen med perfekte skyteforhold. Knallvær og vindstille under hele stevnet. Det første vinddraget kom under kåringen.

 

Erik var tilreisende HOBK-skytter fra Oslo, og gjorde det så bra at stevneleder Tommy ga klar beskjed om at han kunne hoppe og d...e i å komme tilbake neste år. Som en kan se av bildet, går ikke dette særlig innpå ham :mrgreen:

normal_Fclass-1~0.jpg

 

Lagbilde fra F/TR:

normal_fCLASS-2.jpg

 

Lagbilde fra F-Open

normal_fCLASS-3.jpg

 

Til benkeskytter å være var det noen som mente at registreringsnummeret på bilen til Erik passet bra. Det ser ikke ut for at han er uenig i det :D

normal_fCLASS-4.jpg

 

Takk for en superb dag på banen. Dette har vært ei fin helg :D

Link to comment
Share on other sites

Hei folkens!

 

Jeg takke de som møtte opp, og takk for en kjempefin dag på banen.

 

Solskinn og varmt vær i dag også, med mange hyggelig folk gjør noe med stemmningen.

Ganske rolig vind i dag, så mulighetene for høye poengsummer var tilstede. Og for noen ble det mye bra skyting. For min del, så var jeg noget misfornøyd med meg selv. Jeg må trene mer på avtrekk, da jeg hadde for mange flygere ut.

 

Raudnakke sin innsats, på første F-class stevne var imponerende og meget bra skyting. :clap::clap:

 

Og igjen dro Erik avgårde med seieren. Her må det trenes mer, eller kanskje ikke invitere ham til neste år :wink::lol::lol:

Nei, Erik er en trofast HOBK medlem, som har sett lyset. Jeg tror heller at han må flytte ned til Sørlandet og melde seg inn i SBSK...... :wink::wink::mrgreen:

 

Og her er resultatlisten:

 

F/TR Klasse:

 

1. Erik Lund/ HOBK/ 6.5x55 291 poeng/ 11 x

2. Vetle Valsgård/ SBSK/ 6.5x55/ 282 poeng/ 6 X

3. Dag Olav Nilsen/ SBSK/ 6.5x55 275 poeng/ 5 X

4. Fredrik Sangvik Berentsen/ SBSK/ 308.Win 232 poeng/ 1 X

5. Ole Netland/ SBSK/ 308. Win 208 poeng/ 1 X

 

Gruppebilde av F/TR klassen:

10mizcp.jpg

 

 

F-Open:

 

1. Tommy Pettersen/ SBSK/ 6.5x47/ Brems 269 poeng/6 X

2. Ole Nøtnes/ SBSK/ 6 mmBR 260 poeng/ 2 X

3. Ole Netland/ SBSK/ 243. Win 241 poeng/ 2 X

4. Fredrik Sangvik Berentsen/ SBSK/ 223.Rem 229 poeng/ 2 X

 

Gruppebilde av F-Open klasse:

xds1n4.jpg

 

 

Og igjen, F-Class stevnet blir arrangert neste år til siste helg i mai. Vel møt!

Link to comment
Share on other sites

For en nyyyyyyyydelig dag med skyting!

 

Første punkt på dagsorden er å prate skit:

imag0229e.jpg

 

Deretter skal det skytes litt:

imag0232o.jpg

 

Først skyter første lag sightere. Jeg har skive 3 og ting ser bra ut. Bilde tatt gjennom Zeiss 6-24x56 med retikkel 63:

imag0233o.jpg

 

Tommy konser:

imag0231k.jpg

 

En middels bra serie skutt av undertegnede. Skal ringreven Erik Lund slås må nierne bort..

imag0238v.jpg

 

Alt i alt en nydelig dag her på sørlandet!

 

imag0228c.jpg

 

Godt fornøyd med 2.plass, spesielt når en blir slått av erfarne folk som Erik Lund.

Nå som han er permanent forvist fra SBSK's stevner blir det kanskje gull neste år :lol:

Link to comment
Share on other sites

Merker at nysgjerrigheten trigges - ingen mere F-class iår? Dette kan lokke Saueren ut av skapet igjen etter 10 års aktiv rustsamling.

 

Uansett, et lite teknisk spørsmål. Litt vanskelig å se av bildene, men bruker dere vanlige baksekker med "ører" i F/TR?

 

Og, hvordan i praksis skytere dere seriene inkluddert prøveskudd etc.?

Link to comment
Share on other sites

Jeg så både sekker og sokker i dag. Sekkene var med og uten ører, sokkene helst uten :lol:

 

Konkurransen bestod av tre serier à 10 skudd, med tid til innskyting før første tellende serie. F/tr -laget anviste mens Open skjøt og vice versa. Vi anviste via radio, og merket middeltreffpunkt med skivelapp for de som ønsket det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så både sekker og sokker i dag. Sekkene var med og uten ører, sokkene helst uten :lol:

 

Konkurransen bestod av tre serier à 10 skudd, med tid til innskyting før første tellende serie. F/tr -laget anviste mens Open skjøt og vice versa. Vi anviste via radio, og merket middeltreffpunkt med skivelapp for de som ønsket det.

 

Ok, så det skytes 10 sammenhengende skudd, og ikke et og et med markering av treffpunkt a la hva de gjøre i USA f.eks.?

Link to comment
Share on other sites

Ok, så det skytes 10 sammenhengende skudd, og ikke et og et med markering av treffpunkt a la hva de gjøre i USA f.eks.?

Vi har gjort det slik. Det er to grunner til det.

- mange mener, med rette, at det tar lengre tid å arrangere med treffpunktmarkering for hvert skudd, og da tar stevnet for lang tid - det kan diskuteres.

- det andre er at vi har hatt våre stevner på 300m, der de fleste ser kulehullene gjennom kikkertsiktet, eller iallefall i spotteskopet. Spotteskop er ikke forbudt iht. regelverket, og et forbud mot det vil kun gi en uforholdsmessig fordel til de med dyre kikkertsikter.

På 300m har dette fungert veldig bra, og det er god stemning.

 

Skal slike stevner arrangeres på 500, 600 eller 1000m så tillater ikke banene vi rår over markering for hvert skudd, iallefall sålenge vi ikke har elektronikk, det mest nærliggende vil da være å ha en "sighter"-gong for hver skive?

 

F-class har jo hatt en klang av "langt holdt" over seg, men det viser seg at allerede på 300m fyller den en nisje, folk kommer og skyter, og spør etter mer. Vi vil nok vurdere å få avviklet enda et F-class stevne i år, men det er mye som skal skje...

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...