Jump to content

NM 2009 Pistol NSF


v_olden

Recommended Posts

Oppretter en egen tråd jeg da.

Tenkte vi kunne diskutere generelt alle NM 2009 og heller lage egne tråder for de egne NM etterhvert som de får arrangører.

 

Håper på arrangører på østlandet. Hvorfor er det så vanskelig å få klubber på østlandet til å arrangere NM? Det er ikke fremmed for at kretser kan arrangere heller. Gjerne flere klubber sammen, osv.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok ikke noe NM kommer på Oslo kanten med det første, er alt for mange skyttere som ikke gidder å gjøre noe desverre (min personlige mening) de vil heller komme til dekket bord.

 

Vi har som kjent Løvenskiold banen, der er det vel 3 eller 4 pistolbaner. Dvs en 40-60 standplasser innen 100-200m, og vi har også 50m bane der i tillegg. Hvorfor har det seg slik at det eneste NM på pistol vi har hatt der var felt NM i 2002 ???

 

Ett bane NM på østlandet vil nok gi en del flere starter enn det vi nå ser i Svolvær, det er jo enkelt å forstå siden flesteparten av skytterne i Norge bor sør for Trondheim......!! Men hva er grunnen til at vi ikke får arrangører???

 

Det finnes nok av dyktige folk, det finnes nok av godkjente dommere, elektroniske skiver kan leies inn hvis arrangøren ikke har dette selv......så hva er da grunnen ???? Latskap ??? Økonomi ?? Plass ??

 

Ett bane NM kan arrangeres med ett fåtall av mannskap, i forhold til ett felt NM....så mannskap bør ikke være noe problem. Det bør også være mulig å kunne benytte alt fra 30 standplasser og oppover, så baner bør heller ikke være noe problem egentlig.....

 

Min personlige mening er at mange ikke vet hvor de skal begynne, og de vet heller ikke hva som må gjøres. Det som må på plass er ett system som ivaretar alt dette her, ett detaljert system som deler opp ett mesterskap i flere deler som igjen kan fordeles ut på grupper som gjør denne jobben. Problemet vi har i skytternorge og spesialt innen NSF er at vi ikke er flinke nok til å tenke fremover og lage noe som kan brukes også NESTE ÅR !!!!!

 

Se bare på feks påmeldinger til NM de siste årene, hvor mange forskjellige metoder har vi sett ?? Hvor mange forskjellige nettsteder har vi måttet lete oss mellom for å finne informasjon. Nei, mye av jobben her må dyttes over til NSF sentralt og fagkomite´ne slik at de kan sy sammen en perm som alle som vurderer ett NM kan få utdelt. Nå tenker ikke jeg på en slik "latterlig" liste som ble postet i Skytternytt, men en skikkelig kjørebok som forklarer til detalje hva som skal gjøres innen hvilken dato.....erfaringer fra tidliger arrangører bør også ligge i denne permen samt kontakt informasjon til disse....

 

Og til slutt......vi må få ett felles resultatprogram som er tilrettelagt det vi holder på med....ikke noe som er lagd i en fei for å liksom kunne benyttes...men ett skikkelig system som kan takle alle de ting som kan oppstå under ett mesterskap.

 

Desverre så er det altfor mange skyttere som liker å komme til dekket bord, problemet er at det kan vi bare gjøre så lenge vi har noen som gidder å arrangere ett mesterskap. OL øvelsene må NSF arrangere hvert år, så det er det ikke noe problem med egentlig, der må evnt NSF eller fagkomite a jobben hvis ingen andre kan eller vil....felt NM er det værre med....så der er vi nok prisgitt at noen stiller opp og gjør en innsats.....

 

Det som kanskje kan være en løsning er å løfte alle mesterskap opp til distriktsnivå, dvs at flere kretser jobber sammen for å arrangere dette. Men da må vi få en rulleringsplan som SKAL overholdes, noe slik som DFS har ang LS.....men da MÅ det presses ned på kretsene, og der begynner problemene....for da må jo noen faktisk gjøre noe og ikke bare sitte på ræva å se dum ut.....(stygt sagt men sant)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Fortsetter diskusjonen fra Starlister bane-NM 2008 her jeg.

 

Så du mener at FKP faktisk skulle takket nei til Svolværs forespørsel om å arrangere NM i år bare for at andre skal få ræva i gir?

 

Jeg savner større engasjement blant skytterne på østlandet for å arrangere store stevner. Du har det, Kjetil, men det trengs flere for å arrangere et bane-NM.

 

Siste Bane-NM på Løvenskiold var i 1995, forøvrig. En ypperlig bane til NM.

Link to comment
Share on other sites

Fortsetter diskusjonen fra Starlister bane-NM 2008 her jeg.

 

Så du mener at FKP faktisk skulle takket nei til Svolværs forespørsel om å arrangere NM i år bare for at andre skal få ræva i gir?

 

Jeg savner større engasjement blant skytterne på østlandet for å arrangere store stevner. Du har det, Kjetil, men det trengs flere for å arrangere et bane-NM.

 

Siste Bane-NM på Løvenskiold var i 1995, forøvrig. En ypperlig bane til NM.

 

Dette er jo et tema som har vært oppe både på NSFs forum og sluttstykket. Litt av utfordringene med NM på Løvenskiold er det at det faktisk vil kunne bli ganske så populært - og vil fordre en god del arbeid og investeringer. Elektroniske skiver er et punkt; per i dag har ingen av klubbene på Løvenskiold elektronikk - det ble leid elektroniske skiver til Nordisk - og det fungerte - men banene er per i dag ikke tilrettelagt for eletronikk. En slik oppgradering av Løvenskiold, kominert med de opplysninger vi har fått fra FKP mht økonomien i et bane-NM betyr at det fremstår som et risikoprosjekt.

 

Jeg tror at hvis det skal komme et NM på Løvenskiold, så må man først få elektronikk der. Det er nok kanskje ikke slik at alle klubbene på Løvenskiold nødvendigvis har økonomiske muskler (eller vilje) til å ta en investering til elektronikk på egen kappe. Banene er eid av NSF, noe som betyr at klubbene kan få vansker med å belåne en investering. Vi søkte i fjor om breddemidler for eletroniske skiver, uten å nå frem. Underlig nok fikk en betydelig mindre rifleklubb i kretsen støtte - konsekvensen er uansett at det vil ta lang tid før vi ev. er i søkeposisjon for breddemidler.

 

Mer positivt er det at det i år har blitt holdt dommerkurs, noe som har medført at det er flere disponible dommere i området.

 

Videre er det slik at det ikke er helt svart hav mht stevnearrangementer i Oslo. Ta en titt på terminlisten - OPK har vel aldri hatt så mange banestevner som i år, og Løvenskiold Open hadde totalt om lag 150 starter også i år - noe som vel fortsatt gjør dette til et av de større banestevnene som arrangeres på papp.

 

Til slutt: OPK har tatt initiativ overfor NSF v/ adm.utvalget mtp en prosess for å avklare muligheter for elektronikk på Løvenskiold. OPK er altså ikke motstander av et NM på Løvenskiold, men vi kan ikke gå inn i noe som vil knekke klubbens ,eller sende klubben ut i et økonomisk uføre.

 

Mvh. Bård

Link to comment
Share on other sites

På Løvenskiold har du tre seksjoner (med noe ulik standard) med 20 standplasser hver ved siden av hverandre (Oslo PK, Oslo Sportsskyttere og NOP). I tillegg har du Bærum PKs bane med 20 til. Ekeberg og Idrettshøyskolen har 20.

Link to comment
Share on other sites

Det er nå alltid slik at man ikke trenger elektronikk permanent for å kunne arrangere ett bane NM, det er bare tull fra ende til annen. Det er enkelt å kunne montere opp elektronikk uansett hvordan graven ser ut. Har du plass til en papp skive har du også plass til elektronikk, ikke værre en det....

 

Prisen for å leie skiver en nok noe helt annet, men jeg vet at fagkomite støtter med kr 1000.- pr skive til NM. Så da er det jo bare å be om tilbud på leie fra enten leverandør eller fra klubber som har dette utstyret.

 

Kan kort nevne at alle skiver under LS blir montert på nytt hvert eneneste år, der kommer leverandøren og setter alt sammen opp på 3 dager inkl alle LED tavler og 75 skiver totalt. Skulle ikke meg forundre at ett opplegg på løvenskiold kunne vært gjort på like kort tid.

 

Når det komme til antall standplasser er det ikke værre enn at vi deler opp litt, enten via klasser eller gren. så man trenger ikke 50-60 standplasser for å kunne arrangere ett NM i Oslo distriktet. Men jeg vet at 30 min fra Oslo har vi en flott bane i Drammen som Aron SKL har fått 20 elektroniske skiver.....ett evnt NM i Oslo kan også benytte denne banen til en av klassene under mesterskapet....gjelder bare å bruke hodet litt.....

 

Og siden vi er inne på det Bård, det er vel pga en liten håndfull (aktive) skyttere at Oslo har såpass mange stevner, og Oslo har en av de aller største kretsene innen NSF med 5-800 medlemmer i ett par av klubbene.....og meg bekjent har det blitt søkt på ennå fler men de har blitt stoppet i kretsen av en eller annen grunn.

 

Det som jeg stiller størst spørsmål med er vel heller at enkelte klubber legger stevner på samme helg som det skjer så mye annet......trist egentlig...men det viser at mange ikke tenker utenfor sin egen krets.....samarbeid mellom kretser og distrikter er vel nøkkelordet jeg leter etter....

 

Men nok avsporing, problemet jeg ser er vel ikke om det er elektronikk eller ikke på løvenskiold.......vi trenger vel heller noen som gidder å ta tak i noe og gjøre noe med det....men sist jeg sjekket var vel mange av de som sitter i kretsene rundt i oslo området knyttet til andre grener enn pistol derav igjen liten interesse fra kretsene om å gjøre noe ang ett bane NM på pistolsiden....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Bare for nysgjerrighetens skyld:

 

Hvilke klubber på Østlandet disponerer baner med minimum 30 standplasser?

 

Da mener jeg i kretsene Oslo, Akershus, Østfold, Vestfold, Telemark, Buskerud, Oppland og Hedmark.

 

Ikke mange baner pr i dag, men se heller på hvor mange riflebaner vi har....eller nærmere bestemt hvor mange standplasser kan vi greie å få tak i....siden man ikke nødvendigvis trenger en pistolbane å skyte på.....

 

Se på NM Ørlandet ihvertfall i 2006, da gikk fripistol på riflebanen med en midlertidlig grav på 50m....fullt mulig å gjøre dette på 25m også....man trenger bare en sikker bakgrunn samt kanskje tak overhodet.....eller ??

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Det er nå alltid slik at man ikke trenger elektronikk permanent for å kunne arrangere ett bane NM, det er bare tull fra ende til annen. Det er enkelt å kunne montere opp elektronikk uansett hvordan graven ser ut. Har du plass til en papp skive har du også plass til elektronikk, ikke værre en det....

 

 

K.

Du får lese hva jeg skriver:

det ble leid elektroniske skiver til Nordisk - og det fungerte

 

Imidlertid tror jeg det er vanskelig å forsvare og forankre nternt at klubben skal gå igang med et slikt arrangement uten at man ser at det er noe som klubben kan dra nytte av senere.

 

Uansett skal det mye til for at det bli NM på Løvenskiold i 2009 - 2010 er første realistiske mulighet tror jeg.

 

Avsporinger:

Mht en håndfull aktive skyttere: helt korrekt - men den håndfullen er marginalt større nå enn for 1-2 år siden. Den største utfordringen her er at mye av aktiviteten i Oslo dreies mot felt. Til og med OPK arrangerte feltstevne i fjor - for første gang på 10-15 år. Læringskurven var derfor bratt, men vi tar sikte å arrangere et betydelig forbedret stevne i år.

 

Mht. terminlister: Det er nok slik at her på østlandet så burde man koordinere stevnene på tvers av kretsene bedre - det er nok en oppgave primært for kretsene, men også for klubber som etterapproberer. Mht stopping av stevner; Meg bekjent kan ikke en krets stoppe approbering av et stevne - men de kan velge å ikke anbefale approberingssøknaden fra klubben. Det er da FKP som fatter vedtak. Det som har vært diskutert er dette med å approbere stevner på dagtid på hverdager - vi var noe skeptisk i utgangspunktet. Imidlertid ser man at oppmøtet på disse stevnene også har vært bra - noe som vel er uttrykk for at også skyttere har fleksible arbeids-/ livsforhold som tilsier at skyting ikke nødvendigvis bare er en kveldsaktivitet.

Link to comment
Share on other sites

Ikke mange baner pr i dag, men se heller på hvor mange riflebaner vi har....eller nærmere bestemt hvor mange standplasser kan vi greie å få tak i....siden man ikke nødvendigvis trenger en pistolbane å skyte på.....

 

Se på NM Ørlandet ihvertfall i 2006, da gikk fripistol på riflebanen med en midlertidlig grav på 50m....fullt mulig å gjøre dette på 25m også....man trenger bare en sikker bakgrunn samt kanskje tak overhodet.....eller ??

 

K.

 

Ja, Bromark..... Du trekker inn riflebaner. Hvor mange riflebaner er driftet av en klubb/lag som er tilknyttet NSF?

De fleste riflebaner er nok tilhørende DFS eller NJFF, og hvor enkelt er det å få tilgang til/leid disse ved et evt arrangement?

Med med de nevnte forbund, så blir alle sett på som arrogante, inngrodd, stivbeinte og sirompa, noe som er gjensidig uansett forbund. Det virker vanskelig å "se over gjerdet" og få til et ålreit samarbeid på tvers av klubber/lag. Noe som er gjennomsyret fra sentrale hold.

 

De fleste klubber i dette langstrakte land, sitter med en bane som tar max 20 skyttere, noe som har blitt for lite for å arrangere et NM. Men må det bygges flotte anlegg ala Ørlandet, Steinkjer, Blikshavn osv. for at et NM kan bli arrangert? Det er rett og slett ikke mange klubber som har råd til det.

Hva med å splitte opp bane-NM? Dvs. en krets påtar seg arrangementet og fordeler klassene på de forskjellige banene i kretsen. Riktignok innenfor en omkrets det ikke blir så langt å kjøre i mellom. Som eksempel: Buskerud skytterkrets er arrangør, herrene skyter på Aronsløkka, juniorer og damer på Myhrespiten, og veteraner skyter på Bråtan...

Eller hva med å kjøre kvalifiseringer gjennom stevner arrangert av kretser? Sånn at skyttere som ønsker å delta på et NM, må kvalifisere seg. Rett og slett for å få ned antall skyttere, slik at et NM kan bli arrangert på en bane med 20 plasser.

Link to comment
Share on other sites

Moderator kan gjerne tilføye "NSF" bakerst i trådtittelen... :)

 

Føler at vi er på vei inn i en konstruktiv debatt der vi faktisk har folk på Østlandet som er interressert i temaet. Bra!

 

Baner i tettbebygde strøk som Oslo bør etter min mening være egnet både for elektronikk og pappskiver. Det løses veldig enkelt ved å sette elektronikkskivene på vogner som man triller ut ved behov. Det kreves imidlertid et betydelig større areal for å oppbevare vogner enn pappskiver.

 

Den oppdelingen Bromark snakket om tenkte jeg også på, men er litt usikker på om den fungerer i praksis. Kan det ha noe for seg hvis banene ligger innenfor en radius på ca 70 km? Da vil vi i så fall få mange baner å velge i i Osloområdet da.

Link to comment
Share on other sites

Hva med å splitte opp bane-NM? Dvs. en krets påtar seg arrangementet og fordeler klassene på de forskjellige banene i kretsen. Riktignok innenfor en omkrets det ikke blir så langt å kjøre i mellom. Som eksempel: Buskerud skytterkrets er arrangør, herrene skyter på Aronsløkka, juniorer og damer på Myhrespiten, og veteraner skyter på Bråtan...

Eller hva med å kjøre kvalifiseringer gjennom stevner arrangert av kretser? Sånn at skyttere som ønsker å delta på et NM, må kvalifisere seg. Rett og slett for å få ned antall skyttere, slik at et NM kan bli arrangert på en bane med 20 plasser.

 

Helt enig med deg her, tanken har slått meg mange ganger faktisk. Tenk om vi kunne feks en helg hatt stevner i alle distriktene for å "kvalifisere" til ett NM eller kanskje ennå bedre, skyte første del av NM på godkjente arenaer. Dvs at alle som ønsker stiller opp denne helgen og deltar på disse stevnene og en felles resultatliste blir laget i etterkant. De aller beste (20 stk feks) i hver klasse møtes til en superfinale senere for å dele ut medaljer. Da ville vi kanskje hatt en liste som ligner på Mr Hembres alle på topp liste enn det vi nå ser i Svolvær....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Imidlertid tror jeg det er vanskelig å forsvare og forankre internt at klubben skal gå igang med et slikt arrangement uten at man ser at det er noe som klubben kan dra nytte av senere.

 

Det burde ikke være noe problem egentlig, økonomi og det å bidra til skyttersporten bør være nok. For ett godt arrangement bør være ett godt øknonomisk grunnlag for å kunne investere til feks elektronikk i etterkant. Ett bane NM med da 700-1000 starter bør vel kunne gi en pluss på 150-200 000 hvis ikke mer.....

 

dette kan jo enkelt sjekkes ved å kontakte tidligere arrangører, men ha en ting i bakhodet. mange som har tatt å seg ett arrangement på bane har gjort dette for å hjelpe til og ikke pga økonomiske grunner....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Men det vi enkelt kan fikse var en rullering feks på 5 forskjellige arenaer i Norge, litt spredt om kring slik at vi kan få dekket opp alle skytterne.

 

Feks at vi hadde hatt en på Østlandet, Sørlandet, Vestlandet, Midtnorge og Nord Norge. Kretsene hadde stått som arrangør og vi hadde rullert hvert 5 år.......

 

En annen ting er vel at vi enkelt kan "vedta" feks bruk av breddemidler til da sentralt innkjøp av elektronikk som skal brukes på disse stevnene. NSF kjøper inn og bruker dette på alle sine NM.......fullt mulig å få det til, og når det ikke er i bruk kan det evnt leies ut til de som måtte ønske......

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Imidlertid tror jeg det er vanskelig å forsvare og forankre internt at klubben skal gå igang med et slikt arrangement uten at man ser at det er noe som klubben kan dra nytte av senere.

 

Det burde ikke være noe problem egentlig, økonomi og det å bidra til skyttersporten bør være nok. For ett godt arrangement bør være ett godt øknonomisk grunnlag for å kunne investere til feks elektronikk i etterkant. Ett bane NM med da 700-1000 starter bør vel kunne gi en pluss på 150-200 000 hvis ikke mer.....

 

dette kan jo enkelt sjekkes ved å kontakte tidligere arrangører, men ha en ting i bakhodet. mange som har tatt å seg ett arrangement på bane har gjort dette for å hjelpe til og ikke pga økonomiske grunner....

 

K.

 

Dette har jeg også kommentert tidligere

En slik oppgradering av Løvenskiold, kominert med de opplysninger vi har fått fra FKP mht økonomien i et bane-NM betyr at det fremstår som et risikoprosjekt.

 

I 2006 så vi litt på dette sammen med FKP, og det var til dels stort sprik mht hvor mange vi trodde ville komme på et NM på Løvenskiold. Noen mente at 500 starter var maks., andre mente at potensialet for et stevne på Løvenskiold var 1000+.

 

Gitt at det siste tallet er nærmest realitetene, er jeg ikke i tvil om at man bør ha NM på elektronikk hvis det skal arrangeres på Løvenskiold – papp vil ta for lang tid. Og at man må ha 40 elektroniske skiver for effektiv gjennomføring av programmene.

 

Jeg har ikke noen oversikter over hvordan de siste årenes bane-NM har gått økonomisk. Vi har konservativt beregnet at man vil måtte ha min. 400 starter for å gå break-even gitt at man ikke belaster stevnet vesentlige kostnader på elektroniske skiver. Skal man ha betydelige kostnader på leie av elektronikk i tillegg, vil break-even ligge høyere.

 

Med 1000 starter vil man ha en inntekt på rundt 350' (avh. av antall lag og netto overskudd på kiosk mv) - så er det bare å begynne å estimere utgiftsiden for å se hva man ev. vil sitte igjen med. Sist vi så på det følte vi at det heftet såpass stor usikkerhet mht kostnadselementet knyttet til elektronikk, at vi slo det fra oss. Om vi vil endre standpunkt hvis vi kommer i posisjon til å kjøpe inn elektronikk på Løvenskiold gjenstår å se.

 

OPK er ikke i en slik økonomisk situasjon at vi kan risikere å gå på en økonomisk baksmell ved å arrangere et NM, og vil følgelig avstå fra å gå inn i risikoprosjekt.

 

 

Mvh Bård

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med deg her, tanken har slått meg mange ganger faktisk. Tenk om vi kunne feks en helg hatt stevner i alle distriktene for å "kvalifisere" til ett NM eller kanskje ennå bedre, skyte første del av NM på godkjente arenaer. Dvs at alle som ønsker stiller opp denne helgen og deltar på disse stevnene og en felles resultatliste blir laget i etterkant. De aller beste (20 stk feks) i hver klasse møtes til en superfinale senere for å dele ut medaljer. Da ville vi kanskje hatt en liste som ligner på Mr Hembres alle på topp liste enn det vi nå ser i Svolvær....

 

K.

 

Jeg tror et slikt opplegg ville blitt litt for omfattende.

Men jeg tenner litt på idéen likevel. Hva om vi bruker Alle-på-topp-lista som kvalifisering? De 60 beste i klasse Menn/Åpen og 20 beste i de andre klassene blir invitert til NM. I tillegg får arrangørkrets/klubb 10 wildcard i de klasser de måtte ønske.

 

Med en slik løsning kanskje vi ville fått høynet interressen for Alle-på-topp og klubbene som ikke sender inn resultatlister ville plutselig få skyttere på nakken for å sende inn.

 

Er dette en god idé?

Link to comment
Share on other sites

Gitt at det siste tallet er nærmest realitetene, er jeg ikke i tvil om at man bør ha NM på elektronikk hvis det skal arrangeres på Løvenskiold – papp vil ta for lang tid. Og at man må ha 40 elektroniske skiver for effektiv gjennomføring av programmene.

 

Vi har konservativt beregnet at man vil måtte ha min. 400 starter for å gå break-even gitt at man ikke belaster stevnet vesentlige kostnader på elektroniske skiver.

 

Klart man bør eller skal arrangere bane NM på eletronikk, noe annet ville vært for dumt. Men jeg tror nok at kostnadene ved å leie utstyr er MYE mindre enn hva man skulle tro, det er jo egentlig bare å spørre hva de andre arrangørene har betalt de sise årene eller sende en hendvendelse til en av leverandørene for å spørre hva det måtte koste.

 

Men ett bane NM sentralt Østlandet vil nok gi noen fler starter enn NM i Nord...kanskje det dobbelte hvis man er heldig. Og man vil da tjene noen kroner på å arrangere, men slik som du skriver Bård er det ikke nok å tjene 100-200 tusen for en arrangør??

 

Merkelig egentlig spør du meg.....virker som det heller blir brukt som en heller dårlig unnskyldning for ikke å arrangere....skulle likt å sett regnestykket på ett slikt mesterskap...kanskje en av de tidliger arrangørene kan bidra noe ??

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med deg her, tanken har slått meg mange ganger faktisk. Tenk om vi kunne feks en helg hatt stevner i alle distriktene for å "kvalifisere" til ett NM eller kanskje ennå bedre, skyte første del av NM på godkjente arenaer. Dvs at alle som ønsker stiller opp denne helgen og deltar på disse stevnene og en felles resultatliste blir laget i etterkant. De aller beste (20 stk feks) i hver klasse møtes til en superfinale senere for å dele ut medaljer. Da ville vi kanskje hatt en liste som ligner på Mr Hembres alle på topp liste enn det vi nå ser i Svolvær....

 

K.

 

Jeg tror et slikt opplegg ville blitt litt for omfattende.

Men jeg tenner litt på idéen likevel. Hva om vi bruker Alle-på-topp-lista som kvalifisering? De 60 beste i klasse Menn/Åpen og 20 beste i de andre klassene blir invitert til NM. I tillegg får arrangørkrets/klubb 10 wildcard i de klasser de måtte ønske.

 

Med en slik løsning kanskje vi ville fått høynet interressen for Alle-på-topp og klubbene som ikke sender inn resultatlister ville plutselig få skyttere på nakken for å sende inn.

 

Er dette en god idé?

 

Tror nok at vi må legge inn flere faktorer enn bare ett stevne, vi må ha baner som er godkjent. Vi må eller bør ha like forhold for alle skytterne som skal delta. Men jeg tror at ved å bringe inn distriktene så kan vi få med flere skyttere, og innsatsen samt nivået vil bli noe bedre kanskje på sikt.....

 

Det er nettopp slike ting som dette vi bør diskutere på konferansen til høsten...og ikke hvor mye penger vi skal ha (for ente året på rad)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...