Jump to content

Dyrevernssaken i Åsnes


jaktlykke

Recommended Posts

Det værste jeg ser er bilder av sånt, så jeg har valgt å ikke se på dem, men jeg så dette på nyhetene her en dag, så jeg veit hva det gjelder.

 

Her har hele familien skrivd under ihvertfall 8)

 

BTW, Fjernet av hansen deluxe Men dem skulle aldri fått rett til å ha noe som helst levende individ igjen :evil::twisted: Knapt nok blomster :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det finnes desverre en del syke mennesker der ute. Jeg lever i en relativ stor by så jeg ser slike ting som dette på TV fra tid til annen i tillegg til organiserte hundekampringer, hvalpeoppdrettere som herper stemmebåndene på tispene sine med en saks fordi de bjeffer for mye når de lever i et bur som er marginalt større enn dem selv, jævlunger som tenner fyr på katter for gøy og slikt. Nyhetene på TV kan være deprimerende.

 

Perverse og syke folk vil det alltid finnes, i mellomtiden får man bare håpe at politiet får stuet de verste vekk og støtte foreninger som tar seg av omplassering så mye man kan.

Link to comment
Share on other sites

Eg veit godt kven denne dama er då ho har vore svært aktiv på diverse nettforum. Å diskutere med ho var ein blanda fornøyelse for å sei det mildt :roll: .Ho var veldig opptatt av andre hundeeigarar sin moral og kva dei gjorde med hundane og gav inntrykk av sjølv å nærmast vera perfekt.

 

Etter det eg forstår så er denne saka ikkje første gongen ho var i dyrevernmyndigheitenes søkelys. Når eg søker på hennes namn på google så ser eg at ho alt i 2001 vart beskyldt for dyremishandling på eit nettforum.

 

Eg kunne sagt ein del meir ,men lar ver av personhensyn.

 

Når det gjeld kva mattilsynet(tidlegare dyrvernsnemnda) gjer i denne saken så kjem eg på følgjande frå ei eg kjenner ;"Dyrvernsnemndene tar meir hensyn til dyreeigarane enn dyra".Utsagnet blir ikkje akkurat mindre aktuellt etter denne saken.......

Link to comment
Share on other sites

Når det gjeld kva mattilsynet(tidlegare dyrvernsnemnda) gjer i denne saken så kjem eg på følgjande frå ei eg kjenner ;"Dyrvernsnemndene tar meir hensyn til dyreeigarane enn dyra".Utsagnet blir ikkje akkurat mindre aktuellt etter denne saken.......

 

Jeg har tilsvarende kjennskap til samme person, fra flere år tilbake. Jeg deler også synet om at Mattilsynets håndtering av saken er vanskelig å forstå, hvis det er slik at de skal sette tilbake hunder etter en slik avsløring. Jeg synes derimot ikke det er rett å komme med personkarakteristikker slik enkelte velger å gjøre lenger opp her, og er helt overbevist om at det i slike saker er riktig og viktig å yte hjelp og oppfølgning både til dyra og menneskene som er involvert.

 

I den sammenheng synes jeg dette er en meget god artikkel om baksiden av en sak som ligger opp mot den i Åsnes: http://www.nationen.no/landbruk/article3612938.ece

Link to comment
Share on other sites

Siste nytt i saken er at hun skal få fire av bikkjene tilbake, og det ikke er lagt begrensninger på hvor mange dyr hun har lov å ha ... lederen i dyrevernnemnda har gått i protest mot Mattilsynet regionalt.

 

Jeg kjenner også dama meget godt fra diverse hundeforum opp gjennom årene. Det er ingen over, ingen ved siden - hun er Den Allvitende.

Link to comment
Share on other sites

...Hun kan da umulig være ved sine fulle fem?

Jeg har diskutert mange ganger med henne. Totalt uimottakelig for innspill - det er kun hun som kan noe og vi andre er idioter. Dessuten ble alle diskusjoner etterhvert vrengt over til at alle er ute etter å "ta henne".

 

Jeg er skikkelig opprørt over at Mattilsynet regionalt i det hele tatt har tenkt tanken på å gi henne hundene tilbake. Ene nye hundeeieren truer med å heller avlive bikkja enn å levere den tilbake. Det hadde jeg også gjort :twisted: .

 

Gå inn på linken i første innlegg; oppdaterte nyheter kl. 18.20.

Link to comment
Share on other sites

At det går an! :evil: Lurer på hvem som er minst ved sine fulle fem her? Kvinnemennesket eller de som lar henne fortsette å holde på?

 

Ser dårlig ut for hunder og dyr generelt ut fra denne saken, ja. Håper noen med noenlunde vett i skallen setter ei kule i hodet på disse stakkars hundene før de kommer tilbake til en sånn grusom hverdag/skjebne igjen.

Link to comment
Share on other sites

:P Egentlig enig med deg Tispa, men når personen HAR et navn og gjentar dyremisshandlingen

så er det snart forståelig at man rakker ned på personen også. Det må være utrolig lavmål å misshandle

dyr? Menneskets beste venn?

Nå kjenner jeg heldigvis ikke den omtalte, så jeg skal IKKE begynne noen personkritikk her for min del!

La oss fortsette å diskutere SAK og forebygge så godt vi kan lignende historier... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tispa skreiv :

Syns det er ganske horribelt å se dere diskuterer enkeltpersoner her jeg.

 

Det er greit å diskutere sak, men ikke person.

 

Vel, så lenge det er snakk om ein ganske eksentrisk person, som har begått ein ganske bestialsk handling, så syns eg ikkje akkurat at det er så forferdelig å diskutere denne personen. Det har ikkje blitt nenvt navn ei heller person opplysninger, så i grunn er ikkje dette ein sak du skal henge deg så voldsomt opp i.

 

Einaste kommentaren som skulle vært borte, er vel nederste linja til Kenneth32, for det er i gunn 10 x så galt som det kvinna har gjort....

Link to comment
Share on other sites

Einaste kommentaren som skulle vært borte, er vel nederste linja til Kenneth32, for det er i gunn 10 x så galt som det kvinna har gjort....

 

Tja, jeg er egentlig ikke så sikker på det ...

 

Etter å ha overtatt mishandlede dyr selv er jeg sannelig ikke sikker på hvor grensene burde gå ...

Link to comment
Share on other sites

Har skrevet under oppropet for ett par dager siden.

 

Når det gjelder personen det gjelder, hverken kjenner jeg eller vil kjenne vedkommende.

 

Men dette så såpass stygt ut at jeg skrev under, dette kan hvis det er gjengs, ikke være ansvarlig hundehold?

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg skrevet under.

 

Pokkers greie dette her. Bor bare et par mil unna og vi snakket mye om vi skulle ta en av hundene når de etterlyste nye eiere.

Ser ut til å ha godt bra for de fleste av hundene, og det er jo det viktigste her, sammen med at dama straffes så hardt at det svir.

 

At hu skal få igjen 4 bikkjer etter eget valg..... :evil::evil::evil::evil:

Da blir jeg forbannet.

Link to comment
Share on other sites

:!: Jeg har også overtatt en misshandlet hund... Skrekken satt i hunden LENGE, men det er en helt

deilig følelse du får når du klarer å gi hunden tilbake tillit til folk! Herlig å se at en sånn hund klarer å

legge det vonde bak seg. Og det gav iallefall MEG en stor tilfredsstillelse å vite at hunden ble 'reddet'

fra et sant helvete og fikk et godt hjem her hos meg.

Jeg HÅPER det blir LENGE til neste dyremisshandlingssak! Som sagt bør vi gjøre det vi KAN for at sånne

saker hender! Og da kan det være greit å diskutere 'person' også Tispa, selv om det vanligvis

IKKE er god folkeskikk. Dyremisshandlere får ikke noe forsvar fra meg!

Link to comment
Share on other sites

Da var det underskrevet! pokkers dritt kjerring (undskyld utrykket) men denne dama burde ha vært fradømt alle retter for å eie eller ha levende dyr for all framtid!!mattilsynet ja ikke mye å si der enn innkompetanse ser ut til å ha vært deres sterkeste kort i denna saken! :evil::oops::cry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...