Jump to content

hva skal jeg velge av ladepresse?


hunter97

Recommended Posts

Du er tydlig vis ute etter en enstasjonspresse og skal du ikke lade litt mengder med patroner hadde jeg valgt RCBS foran Lee , har brukt begge deler og har fortsatt rcbs'n stående til mindre partier jaktammo og slik men jeg lader mange tusen skudd i året og da er karusell tingen (Dillon). :D

Link to comment
Share on other sites

Nja, jeg synes ikke RCBS er verdt pengene. Jeg har Lee challenger som jeg bruker til "alt" og en RCBS som jeg bruker til de største patronene+ villkatting, ompressing, necking osv. At RCBS er en kraftigere og mer solide presser er det ikke tvil om, men det er sjeldent jeg faktisk trenger den.

Når det er sagt så syns jeg alt i settet untatt vekta til lee er god knall. Den har jeg knapt brukt.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt ei LEE Challenger presse i mer enn 25 år nå... ingen slitasje på tross av mye bruk.

Merker ikke noen problemer med at den svikter under hardere pressing heller. Derimot så er den litt liten åpning i den til de aller lengste patronene (over 3" hylselengde) men også dette går om man tar seg litt tid.

 

Jeg lader alt fra .38 sec til .416 Rigby og flere typer svartkruttpatroner.

 

Pressa er gulle god den, men utvekslingen på den kunne godt ha vært litt endret slik at den gir mer kraft i pressinga til tider, dette er likevel ikke noe problem for meg :winke1:

 

Er enig med det som er sagt her tidligere at LEE sin kruttvekt ikke er noe særlig, der har jeg gått for RCBS sin.

 

Jeg har ihvertfall ingen grunn til å fraråde LEE sine ladepresser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har slitt ut en sånn aluminiumspresse fra Lee, Lee Challenger 2000? Nå har jeg kjøpt en Lee presse som er like solid som RCBS Rockchucker, tror den heter Lee classic. Lee pressen er i støpegods så den vil nok tåle mye bruk. Prisen var latterlig billig, så her synes jeg at jeg fikk valuta for pengene. Har brukt denne på all riflelading i de siste tre årene og jeg er svært fornøyd med kjøpet. Ellers er jeg ikke fornøyd med Lee kruttvekt og Lee kruttmål, der er det andre som er bedre etter mitt syn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...