Jump to content

123


86Sturla

Recommended Posts

Gen 4 hadde noen startproblemer. Står masse om dette på utenlandske forum. Ser ingen i Norge som skriver om det, og min G17gen4 har gått snart 2tusen skudd uten hikke, så tror Norge har gått fri for problemene.

 

Problemene de skriver om på utenlandske forum går på "failure to feed" og "failure to eject". Problemene kommer enten fra for hard rekylfjær eller en problematisk utdrager om jeg forstår rett.

 

Står mye om problemet på en endurance test på pistol-training.com

Link to comment
Share on other sites

Hvem har du hørt det av?

 

Betviler at produsenten av verdens beste tjenestepistoler vil risikere sitt omdømme ved å sende våpen med hyppige funksjonsfeil ut på markedet.

 

Vel, det stemmer faktisk desverre.

Gen4 har hatt problemer med den nye 2-delte rekylstyringa.

 

Glock har derfor startet frivillig bytte av rekylstyring på alle Glock Gen4 solgt før 1.august 2011.

Jeg har en liste over serienumre, men velger å ikke publisere den her for person-/juridisk vern.

Link to comment
Share on other sites

Har vart litt småproblemer ja. Glock har bla nå i høst en frivillig "uppgrade" på våpen i Gen4. Det er rekylfjærpakken som skiftes.

 

Problemene som nevns bla på youtube, er att rekylfjæra er for stram og med svakt ladet ammo kan det hende att hylsa ikke kommer seg ut av våpnet og man får en "skorstein/stovepipe".

Styr man unna 115gr ammo som er svakt ladet er det som regel ikke noe problem.

 

Ligger info om dette i en annen tråd på forumet.

 

Har selv en Glock 19 Gen4 og har siden august laget ca 13-1400 tomhylser, i hovedsak Seller & Belliot 115grains som føles svake. (husker ikke kruttmengden) Hylsene hopper som regel pent til høyre men noen ganger går dem over hodet på meg og noen få ganger har hylsa landet til venstre for våpnet.

 

Jeg har hatt 1 tilfelde av "skorstein" så langt. Det var etter ca 700 skudd.

 

Men kjøper du en ny Glock nå, får du forhåpenligvis med nye typen fjær og da bør det ikke vare noen problemer. Løp og kjøp deg en G19 Gen4 :wink:

 

Edit:

Var voldsomt med svar raskt :D

 

http://www.teamglock.com/customer-servi ... g-exchange

Kan legge til att en kamerat kjøpte seg en G17 Gen4 i sommer, han har hatt 2-3 skorsteiner på ca 1200 skudd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke om ALLE har tilgang til listen, Ken, men vi fikk den av vår leverandør som service videre til våre kunder.

 

86Sturla; du bør seriøst revurdere å heller kjøpe 17 om du ska ha Glock til Production, Glock 34 til Standard.

Sivilpistol, ja, men praktisk bør du ha fullsize så du får bedre rekylopptak i våpenet og større grep.

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen mellom kontrollerbarhet mellom Glock 19 og Glock 17 er stor for meg. Jeg har en mod 19 gen3 og har mange tusen skudd med Glock 17 bak meg i f.b.m. forsvarets våpen. 19 er mindre kontrollerbar med samme ammunisjon i forhold til 17. Jeg kjøpte en mod 19 fordi jeg alltid har hatt lyst på en. Det er moro å utfordre seg selv ved å lære seg å mestre små pistoler som 19. Jeg vil nå gå videre til neste prosjekt og tenker derfor på å selge min egen Glock 19. Det har vært et trivelig våpen å ha. Kan ikke huske å ha hatt noe funksjonsfeil med den, jeg har bare skutt rundt 500 skudd i den så det er ikke mye erfaring å skryte av i denne sammenhengen.

Link to comment
Share on other sites

Ut fra egen erfaring er det stor forskjell i rekylopptakleoom lette plastvåpen (S&W M&P og HK P30) kontra tunge stål våpen (CZ Shadow og 1911) = det lønner seg å lade selv ned til faktor kravet for klassen.

 

Før du handler bør du sjekke på youtube og utenlandske forum hvordan fjærsett våpenet har. Det var vel omtrent 3 forskjellige rekylfjærsystem på Glock 17 = forskjellig utfresing i sleiden. Så sett deg inn i hva som er den rette sleiden før du kjøper å får et våpen som ikke er optimal (=kjøper "gammel" gen 4 våpen).

Link to comment
Share on other sites

Er straks hos intersport, valget mellom 17 og 19 blir avgjort der :-) mine små hender tilsier 19 + deltagelse i mange flere klasser. 17 er kanskje et fornuftig valg men da med after marked trigger som gjør avstanden til avtrekkeren mindre.. Valgets kvaler.... Tror det blir viktigst å få håndtere de to for sammenligning og stole på magefølelsen...

Link to comment
Share on other sites

Ble nok en 17 med hjem. Gen 4.. Syns balanse ble vinneren denne gangen. Har solgt pardinien, så får vi se om det finnes en ladning som holder presisjonskravet mitt til feltskyting. Stålsikter og - connector er bestilt og vurdere en fulcrum trigger. Men først skal alle kontakt deler poleres opp og testes. If it works, dont fix it kan vel være kloke ord. Det er en stund til sesongstart. Blir vel noen mnd. med ladninger og ransom'en som vanlig når nytt jern kommer i hus..

Link to comment
Share on other sites

og vurdere en fulcrum trigger. Men først skal alle kontakt deler poleres opp og testes.

 

 

Bare ett tips. Skulle du senere ønske å starte med Praktisk, må du enten bytte til orginaldeler eller skyte i Standard div.

Men Glock-deler er vel billig så det er ikke ett stort problem.

Link to comment
Share on other sites

Burde funke og gå til en forhandler og få byttet fjæra, i hvert fall hvis du har original kvitteringen på den. Men dette er ikke noe jeg har prøvd i praksis.

 

Har forsåvitt kun 1st 9mm så langt, men som jeg leser loven, rundskriv mm kan du ha flere 9mm så lenge du kan motivere hvorfor. Hvis nå våpenreglemangene i de ulike klassene du skall skyte er ulike er det mulig att din modifierte G19 ikke er brukbar i enkelte PPC/NFPS klasser. Så da har du behov for en eller flere til.

Feks jeg hr puttet Wolff fjærer i min G19, dette gjør da våpnet ikke brukbar i production klassen i NFPS.

Husker jeg riktig er mine Meprolight justerbare sikte (bakre er justerbar) er vel ikke ihht noen av klassene i PPC.

Link to comment
Share on other sites

jeg skjønner jeg må få opp skudd takten på hurtig skytingen med glocken. :winke1:

 

Du er ikke alene om det :oops:

 

 

tjaaaa...

jeg mener nå det ikke nødvendigvis split'ene de i de lavere klassene, bør jobbe med å få ned.

Er for de fleste mer å hente på å være effektiv på andre omr, som inn og ut av posisjoner, skivebytte etc.

Link to comment
Share on other sites

Du spurte om annbefalinger av pistol og utstyr til praktisk skyting, og etter å ha testet ut litt forskjellige ting så bruker jeg følgende:

G34 der jeg har byttet til Tungsten guide rod og 13# fjær. Det fungerer veldig bra med lit lette ladninger. Jeg har dessuten satt på Talon tape for å få et bedre grep. Jeg har også en Vanek avtrekker uten eksterne forandringer. Den er på ca. 3.5# og er justerbar for overtravel.

Jeg bruker Versa Pouch magasinholdere, og de kan annbefales. De er litt dyre, men man kan bruke dem til de fleste typer magasin med å bytte ut skiver inni. De sitter dønn fast på beltet og kan også roteres (hvis divisjonen tillater det). Hylsteret er et Black Ice Drop Offset Holster i Kydex. Det er med andre ord senket og stikker litt lenger ut. Det er laget i Kydex, og er veldig stivt og passer perfekt. Bruker Blade+Tech Tek-Lok system til beltet som jeg er veldig fornøyd med. Beltet er et Double Alpha som har et indre og ytre belte. Når hylsteret og magasin holderene sitter på beltet rikker de seg ikke, noe som kan sees på bildene.

Satte på Trijicon natt sikter for et par uker siden da jeg hadde en nattskyting konkuranse, og de funket veldig bra. Men jeg tror kanskje jeg kommer til å sette på Meprolight sine sikter siden de kanskje er litt bedre til skyting om dagen, som er det jeg kommer til å gjøre mest. Kjøpte faktisk noen TruGlo fiberoptiske nattsikter som var VELDIG bra. Problemet var at framsiktet var så langt at det hang over dette utkuttet i sleiden som G34 har, og det så litt dumt ut...

 

file.php?id=93

file.php?id=94

file.php?id=95

file.php?id=96

http://www.glock.com/english/index_pistols.htm" target="_blank" target="_blank

http://vanekcustom.com/3.html" target="_blank" target="_blank

http://www.blade-tech.com/Black-Ice-DOH-pr-1211.html" target="_blank" target="_blank

http://talongungrips.com/Talon-Gun-Grip ... eviews.htm" target="_blank" target="_blank

http://glockstore.com/pgroup_descrip/7_ ... ide%2BRod/" target="_blank" target="_blank

http://glockstore.com/pgroup_descrip/70 ... l%2Bspring" target="_blank" target="_blank

http://www.crspeed.co.za/ProductInfo.as ... d=3PKVERSA" target="_blank" target="_blank

http://www.doublealpha.biz/ipsc-holster ... ition-belt" target="_blank" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Normal skuddtakt i IPSC er røfflig 25 hundredeler på dobbelskudd. De beste er godt under det.

 

På ett "kontrollert par", ikke dobbeltskudd (hvis du med dobbeltskudd mener "double tap")... :mrgreen:

 

Jeg mener at en bruker siktene på 10 - 15 meter og da skudd nr 2 (vi skyter 2 skudd i hver skive), Skiveskifte tar røfflig 5 tideler.

Link to comment
Share on other sites

A double tap or controlled pair is a shooting technique where two well-aimed shots are fired at the same target with very little time in between shots.[1][2] Instruction and practice of the double-tap improves overall accuracy as shooters often do not have the gun fully extended on the first shot meaning the second of a double-tap is usually the better.[3] The term hammer is sometimes used to describe a double tap in which the firearm's sights are not reacquired by the shooter between shots.[2] A double tap can also be a technique where a target is bombed, and then bombed again when recovery efforts of the affected area are in effect

 

Kilde: Wikipedia.org

Link to comment
Share on other sites

Men det forutsetter at man skyter i Standard og ikke Production.

Jeg regner med du sier det pga avtrekket, stemmer det? Jeg skyter USPSA Production, der det er lov med avtrekk under 5.5#. Synes forresten det er en litt merlelig regel i IPSC siden G34 er en masseprodusert pistol og kommer med 4.5# avtrekk orginalt og med andre ord ikke godkjent såvidt jeg vet.

Link to comment
Share on other sites

[...] The term hammer is sometimes used to describe a double tap in which the firearm's sights are not reacquired by the shooter between shots. [...]

 

Kilde: Wikipedia.org

 

Ser ut som det er litt forskjellige definisjoner ute og går, men Noveske sitt sitat stemmer jo med min oppfatning av hva som ligger i ordene. Vet ikke hvorfor Cardinal valgte å droppe uthevet ledd i sin sitering.

 

 

Edit: Fjernet halvparten av spydigheten

 

 

<--- offtopic slutt ---> :D

Link to comment
Share on other sites

Men det forutsetter at man skyter i Standard og ikke Production.

Jeg regner med du sier det pga avtrekket, stemmer det? Jeg skyter USPSA Production,..

 

Nei. Glock 34 er ikke lov i det hele tatt i IPSC production - den er ikke på lista over godkjente våpen. Rekylfjærstyring i wolfram (eller annen rekylfjærstyring enn original Glock) er heller ikke tillatt, og hvis 13#-fjæra er uoriginal, er den også forbudt. Uoriginalt avtrekk er også forbudt, uavhengig av vekt.

 

Det eneste tilleggsutstyret du bruker som er tillatt i IPSC er siktene og grepstapen, forutsatt at de sitter på/i en Glock 17, 19 eller 26. :lol:

 

Det hadde vært hjelpsomt om du sa fra med en gang at du skyter i USPSA. Reglene, og spesielt våpendivisjonene er såpass forskjellige fra IPSC at du fort risikerer å forvirre nybegynnere mer enn å hjelpe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...