Jump to content

Treningsammo til 308


EarthBridge

Recommended Posts

Hei

Er akkurat blitt stolt eier av ei rifle, og går over i en ny fase når det gjelder innhenting av informasjon.

Jeg vil trenge en god del trening før neste elgjakt starter, og trening betyr skyting, som igjen betyr ammunisjon:)

Hvilken type ammo bør jeg velge, og hvor billig kan jeg få det? (Det er ikke aktuelt å lade selv enda)

Link to comment
Share on other sites

Etter min mening bør du heller gå for "Norma golden target",og kjøpe denne via forhandler for dfs. Da koster den ca.6,- pr smell. Jeg har sikkert noe surplus 7,62 (Nederlandsk??) liggende viss du skal ha noe billigt (3,50) for trening,men det får vi evt. ta på PM.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vel, om det ikke deles ut ammo for salg, er det vel mulig at noen har tøyd en eller annen strikk?

 

Når du i dag kvitterer ut ammo fra forsvaret skal du skrive under på at ammoen skal brukes til det du har fått den utdelt til, og at rest skal leveres inn igjen.

 

Hva det kalles om man feks selger denne ammoen kan man jo tenke på.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vel, om det ikke deles ut ammo for salg, er det vel mulig at noen har tøyd en eller annen strikk?

 

Når du kvitterer ut ammo fra forsvaret skal du skrive under på at ammoen skal brukes til det du har fått den utdelt til, og at rest skal leveres inn igjen.

Vil si meg enig og uenig her.

 

Det var en del DFS skyttelag der man fikk kjøpt dette før i tiden. Men så er det klart at man kan ju lure på hvor den ammoen kom fra da :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Takk for rask tilbakemelding. Andre med erfaring/synspunkter - også med henblikk på presisjonen. I omtalen på XXL står det at det er en "meget presis og jevnt ladet ammunisjon". Prisen tatt i betraktning så er det kanskje også en ok treningspatron :?:

Ser ellers ut til at Norma jaktmatch er ute. Noe håp for at den blir tatt inn igjen ?

 

Ellers ha en fortreffelig h(elg).

 

Gillen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...