Jump to content

Kva pistol i 45 acp gir mest for pengene?


villmannen

Recommended Posts

Mest for pengene blir vel en pent brukt 1911 av annerkjent merke. 8)

Ingen 1911'er er "mest for pengene", velger du noe så til de grader gammeldags blir du enkelt og greit lurt om enn med åpne øyne.

Hva legger du forresten i begrepet "mest for pengene"?

Hvis det er slik at det er uavhengig av pris, er nær sagt hvilken som helst modell fra Les Baer beste kjøp. Hvis det er slik at du skal ha "billigst" mulig, men likevel et OK produkt, er det R1 til rundt 5000,- som gjelder; nyeste 1911 i markedet og forbløffende god kvalitet til prisen:

http://www.1911r1.com/Products/Firearms/Model-1911r1.aspx

Link to comment
Share on other sites

med mest for pengene mener jeg: Mest morro, mest gjensalgsverdi, mer penger til overs til ammo og ladeustyr og generelt et trivelig samliv med en trivelig pistol.

Nå er jo ikke jeg forumkonge (Mer forumnarr og kragnlefant) og har ikke annet en en europamester (og norgesmester tittel) i et program hvor man skyter med 1911 i 45 acp, og kun en liten Kretsmester i felt (Oslo) med en annen 1911 i 9mm, så min erfaring med 1911 og andre pistoler er nok ganske liten og ubetydelig. (Da gjelder det Glock, H&K, Beretta; Springfied xD, Browning HP og et utall med mer eller mindre ubrukelige rugerpistoler)

Forøvrig så er det vel minst en forumdeltager her som bør få skjenn for å gjøre noe så ufint som å skyte fullt hus under årets NM i fletskyting med nettop en 1911 i .45 acp.

 

For prisen for en Les Baer, er jeg rimelig sikker på at man kan få bygget opp en rimelig bra psitol fra en halvgod Colt eller springfield (Elelr en en armscor...eh mener remington R1)

 

Men jeg skal være enig emd deg i at en remington r1 fakttisk står på lista over ting jeg etrenger. Må bar få forklart tante politi at jeg jeg trenger en 45 acp og 9mm 1911 til først... :?

Link to comment
Share on other sites

Hei

Hatt mange forskjelige 1911 typer. Men Springfield sine blir jeg aldri skuffet over. Og favoriten er en Springfield Tactical Operator. De trenger ikke tuning eller gjøres noe med hvis man ikke vil, perfekt rett ut av boksen. Også er de combat proven noe man ikke kan si om STI ol. På andre plass av 1911 typer er nok Kimber. Hør på råd men husk alle har en mening så du må finne ut hva du selv tror og mener. Men jeg ville nok si at du burde velge et merke som har erfaring og kan pistol og da 1911 typer. Med det så er S&W, Ruger, Tanfo og lignende ute av bilde helt klart. Lykke til :D

Mvh

DOG

Link to comment
Share on other sites

Jeg har to Kimbere i .45 nu, begge 1911. Kommer aldri til å kjøpe annen 1911. I tillegg til STI som Thor nevner har man jo også SV Infinity i .45 :-)

 

Enig mtp. SVI. Grunnen til at jg ikke nevnte den er at den i likhet med en annen av mine favoritter, Caspian, ikke befinner seg i middels til høyere prisklasse :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt noen dager på å kikke på diverse modeller.

Prøveholdt en Colt, som jeg kunne få kjøpe av en kolega.

Den var grei, helt clean, litt gammel og slitt.

 

Kikker stadig på andre modeller.

Hvordan er Sig Sauer sine modeller?

Kan SS sine 1911'er?

 

Jeg har kikket litt, og har falt pladask for 1911 C3 Crimson Trace

Siden jeg er helt ny på pistol; er dette noe som vil holde kravene til militærfelt?

http://www.sigsauer.com/CatalogProductDetails/1911-c3-crimson-trace.aspx

Link to comment
Share on other sites

Takk for gode tips.

 

Ante ikke det var laser på denne... Vet det er det på noen andre modeller fra SS.

 

Hvor kan jeg finne specs for pistoler tillate i militærfelt? Fant et dokument hos NSF, men de henviste til kapitler som ikke fantes i dokumentet.

Link to comment
Share on other sites

Felles for samtlige pistoløvelser i NSF er at det kun er tillatt med åpne sikter. Det er intet i veien for å bruke en pistol med Crimson grep, men det er ikke lovlig å bruke laseren. Forøvrig så er kravene til militærfeltvåpen:

 

Kaliber: 9 mm - 11.56 mm (.355" - .455")

Min avtrekksvekt: 1360 gram

Maks løpslengde: 153 mm

Maks sikteradius: 220 mm

Maks vekt: 1400 gram (inklusiv tomt magasin)

Grep: Tilnærmet like skjefteplater. Fingergrep i forkant av skjeftet tillatt

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jeg stemmer for en 1911 SS, men min gode venn James Sonny Crocket har testet litt forskjellig opp igjennom:

 

220.gif

 

46941746.jpg

 

attachment.php?attachmentid=471699&stc=1&d=1266238455

 

S%26W_Pistol_4506.jpg

 

En liten atpåsleng. på dette bildet, ingen av delene. Det Kåkkett (som Lystad & Mjøen yndet å kalle han) holder i hendene er en BREN TEN. Et entusiatisk forsjøk på å lage den ultimate strids skjytte pistol på 80-tallet.

Link to comment
Share on other sites

Personlig tror jeg jeg jeg ville gått for en eller annen tanoglio-modell.

(dvs jeg HAR allerede gått for en gold match 9mm + 10mmAuto og venter den i posten).

 

Fine, solide og funksjonssikre pistoler er mitt intrykk etter å ha lest litt rundt på forskjellige forum.

 

De fleste av tanfogliomodellene får man i kalibrene 9mm, .38, .45acp, 40s&w og 10mmAuto.

 

Pistolene til tanfoglio er basert på velkjente og anerkjente cz75, men er etter sigende laget av kraftigere/hardere stål.

De har og en modell som er basert på 1911.. Denne fås kun i .45

 

http://www.tanfoglio.it/eng/catalogue.php

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...