Jump to content

Søndagsjakt


alixero

Recommended Posts

Jeg tenkte med på det etiske som alle var så opptatt av før om at det skulle være stille og rolig, og det med at man skulle holde hviledagen hellig, er ikke superkristen jeg, bare sann middels som de fleste så synes det er helt greit selv å jakte på søndag :)

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder jakt, så syntes ikke jeg det er mye bråk. et par skudd i skogen en gang i blant skader ingen.

Men som det sies over her.. det er jo ikke farlig og bruke den rifla med lyddemper hvis en synes det kanskje kan være til irritasjon for andre.

Men dette er vel opp til vær enkelt hva de mener. Jeg har ikke så mange fridager i løpet av jakta at skal det i det hele tatt bli noe av det, så kan jeg ikke droppe søndager.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jaktet på søndager sammen med mine kamerater siden vi begynte med jakt. Jeg er ikke kristen, men det kan hende noen av mine venner er det uten at jeg vet. Uansett så bryr ikke vi oss om slikt tull som helligdager osv. Er vi ute på seljakt så trenger vi ikke engang å bry oss om julefredning osv og det passer oss bra.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte med på det etiske som alle var så opptatt av før om at det skulle være stille og rolig

Et skudd eller to på jakt betyr ingenting. Hva med alle jaktfeltstevnene i så fall som alltid er midt i beste kirketid?

 

Nei søndager er som alle andre dager for meg i alle fall.

Link to comment
Share on other sites

En jeg jakter med, er også deltaker på et annet jaktlag med 21 hjorteløyver (i fusa)

Der jakter de kun om søndagen, dette er en tredve førti år gammel ufravikelig tradisjon.

Det er mangen personer fra den bygden som sitter på første rad i bedehuset om søndagen, men jeg har aldri hørt noe negativt om søndags jakten fra den kanten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tenkte med på det etiske som alle var så opptatt av før om at det skulle være stille og rolig, og det med at man skulle holde hviledagen hellig, er ikke superkristen jeg, bare sann middels som de fleste så synes det er helt greit selv å jakte på søndag :)

Stille og roleg er det ikkje når dei kristne bjeller med kyrkjeklokkene sine. Eg heilt ærleg avskyr religiøse menneske som forventar at andre skal tilpasse seg deira ønskje om korleis samfunnet skal vere. Dei er dei mest intolerante vesena eg veit om.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...