Jump to content

Min Samling.......


Marcel

Recommended Posts

Ulovlig våpen, tyvegods fra forsvaret...

Ja, jeg ville kanksje ikke lagt ut alt med bilder på internett.

Husk at selv om du ikke kjenner loven i detalj kan du dømmes for å bryte den.

Med mindre man ordner seg en samletilatelse, så kan slike ting komme å "bite deg i ræva" for å si det slik.

Link to comment
Share on other sites

Har vært i kontakt med både Politiet og Forsvaret..

Avventer svar..

 

Forsvaret destruerer M72, helt riktig.

Men vis jeg fikk det "plomberet" så var det en annen sak...Men uansett, venter på klart svar.

 

Sipo batongen er ikke fra krigen, så den kan jeg selge. Har ingen samler verdi for meg.

Mulig kan ha den i båten, kakke fisken i huet.

Da vart det plutselig et fiske redskap.

Link to comment
Share on other sites

§ 1-1. Forbud mot våpen e.l. som ikke faller inn under våpenloven § 1

Det er forbudt å kjøpe eller på annen måte erverve, eie eller inneha elektrosjokkvåpen, springkniver, batangakniver, stiletter, slåsshansker, batonger, karatepinner, kastestjerner, blåserør for utskyting av piler etc.og spretterter.

Denne bestemmelsen gjelder ikke for våpen som er bestemt for eller tilhører politiet eller Forsvaret, eller for våpen som er bestemt for eller tilhører samling.

Link to comment
Share on other sites

Uansett så er det ikke ulovlig å ha en totenslager i samlingen. Men karatepinner fra skogen ville jeg vært mere forsiktig med.

 

Jeg regner med det egentlig går bra så lenge jeg ikke drikker meg dritings og går beserk på byen med Sipo kølla.

Den er innlåst, ligger ikke frem..

Link to comment
Share on other sites

Syns også dette ligner mye på heksejakt.....Eller missunnelse.

Hvordan skal man kunne tørre å vise fram gjenstander her om man skal bli angrepet på denne måten ??

Er vel mange her inne på kammeret som har mye større svin på skauen vil jeg tro.

+1

 

 

TS, jeg tror virkelig ikke du får besøk hjemme for det der, da er det mange i landet som skal svette.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hadde ikke tenkt å skrive noe.. men når man først sitter utørst på en fredagskveld det litt lettere.

 

Disse M72'ene har jeg skrotet mange av den tiden jeg jobbet i forsvaret, man skal ikke så langt tilbake før de ble delt ut til de som var interessert. Nå derimot, har man en klar instuks om at de må destrueres. Er litt tvilende til at man kan anse slike tatt for 10-15 år siden som tjuvgods.. i såfall selges dette tjuvgodset den dag i dag fra både fra nettbutikker og QXL/Finn.no

 

..Totenslager er vel stort sett kun noe Vazelina Bilopphøggers har.

Og når det å samle på nazi "ting", vil jeg tro at det så absolutt ikke trenger å være en link til egen ideologi (slik noen tror).

Link to comment
Share on other sites

Her var det mange minner fra en svunnen tid.

 

Skulle ønske at politikere nå til dags var like flinke til å få folk til å føle at de var viktige brikker i landets fremtid.

I dag føler jeg mer at det er hver mann for seg selv. Triste greier.

 

Har aldri sett disse LP'ene før. Ble litt misunnelig nå. :cry:

 

Ser da ingen problem med å legge ut bilder av disse såkalte våpnene.

Er vel ingen andre en noen paragrafryttere her inne som bryr seg.

 

Legg ut noen fler bilder senere da, hvis samlingen utvider seg. :P

Link to comment
Share on other sites

Samlet han selv eller ble han selv tildelt noe av utstyret under ww2?

 

Tror han fikk noen selv, vet ikke hvilke akkurat nå, skal ned over før vintern muligens, skal spørre!

Jernkorset fant han like etter krigen med at han sparket i en liten rot haug..Det har han fortalt.

 

Likte ikke å skytre folk..Han bommet med vilje i håp om å skremme de vekk.

Men det var ikke noe snakk om å være med eller ikke.

Man måtte bli med, eller på stedet hvil, for alltid. Harde bud. :?

 

 

Her er han...

2vt9pxx.jpg

På ryggen har han 10cm stort arr, granat splint som snertet. Og 2 hull i siden, kule som gikk rett igjennom.

Noe som rykket tak i han, skjønte ikke helt hva? Så begynnte det å svi...

Samme gjorde sikkert granatsplinten vil jeg tro. :(

294qtkz.jpg

Link to comment
Share on other sites

Syns også dette ligner mye på heksejakt.....Eller missunnelse.

Hvordan skal man kunne tørre å vise fram gjenstander her om man skal bli angrepet på denne måten ??

Er vel mange her inne på kammeret som har mye større svin på skauen vil jeg tro.

+1

TS, jeg tror virkelig ikke du får besøk hjemme for det der, da er det mange i landet som skal svette.... :lol:

Muligens det ordner seg med tilatelse etterhvert..som sagt, har vært i kontakt med politiet og Forsvaret. Det er ikke umulig.

Vis den hadde vært så livsfarlig, og ulovlig, hadde de stått på døren 2 min etterpå!

Link to comment
Share on other sites

Det er sigarett kort/bilder. Man fikk kjøpt spesielle album i forskjellige serier der man kunne lime inn slike bilder. Bildene lå i sigarettpakkene.

Som du ser så har bildet et nummer, slik at det skal kunne limes inn på riktig sted i boken. Under der bildet skal sitte så er det en liten informasjon's boks med omtrent samme informasjon som på baksiden av bildet. Dette var svært populært på 20-30 tallet.

(Har jeg blitt fortalt av en på ett annet Forum)

 

34sotjq.jpg2cwtq48.jpg

 

 

Et lite fat jeg kom over på en bondegård.

2igf2p4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sammlet på metall figurer som kom i Kindereggene rundt 80 tallet.. Noen som husker de?

Så ble det slutt på disse figurene, å da sluttet jeg å kjøpe kinderegg..Ble så skuffet :(

Ellers var det bare plast dingser som kom i eggene... :evil:

 

Å den blikk drpos boksen har sikkert noen år bak seg..

 

2rc6ge8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Syns også dette ligner mye på heksejakt.....Eller missunnelse.

 

Heksejakt aa paapeke at en gjenstand ikke er lov aa eie... dere om det.

 

Hvordan skal man kunne tørre å vise fram gjenstander her om man skal bli angrepet på denne måten ??

Er vel mange her inne på kammeret som har mye større svin på skauen vil jeg tro.

Mulig det... men de sistnevnte velger da altsaa aa ikke legge ut bilder av sine svin paa internett... :roll:

 

i såfall selges dette tjuvgodset den dag i dag fra både fra nettbutikker og QXL/Finn.no

Jepp, det finnes vel dommer for dette ogsaa om jeg ikke husker helt feil. Vet i allefall at slikt har blitt anmeldt av forsvaret.

 

Og når det å samle på nazi "ting", vil jeg tro at det så absolutt ikke trenger å være en link til egen ideologi (slik noen tror).

Ingen har vel gjort det i traaden...?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...