Jump to content

Hva er Norges raskeste behandling av våpensøknad?


reteP

Recommended Posts

Ofte får politiet mer eller mindre berettiget kjeft i samfunnet, ikke minst av meg selv i forbindelse med min jobb.

Også politiet fortjener å få skryt de ganger dette er fortjent.

 

Min søknad for en ny halvautomat hagle nå til sjøfugljakta tok 6 (seks) døgn å få innvilget.

INKLUDERT POSTGANG OG EN HELG!!!

 

Hvem slår dette??

 

Dette var for øvrig Ski kommune.

Link to comment
Share on other sites

Det lengste jeg har ventet på svar er ca 3 måneder, om man tar med klagesak for håpløst avslag, ca 5 måneder (Ålesund ja, i tilfelle noen lurte).

 

P.s Hele Hordaland bruker visst sentralt våpenkontor, derfor Odda. Med kompetent personell er det som i Odda en velsignelse, i motsettning til andre steder (nevnte jeg Ålesund? :roll: ).

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jag lämnade in söknad i Oslo i juni i år. Eftersom jag hade hört rykten om lång behandlingstid så frågade jag om han trodde att söknaden var kunde vara behandlad före fellesferien, vilket han trodde skulle gå bra. Två dagar senare kom brev om att söknade var ok tillbaka i posten, daterat samma dag jag lämnade in den.

Link to comment
Share on other sites

Leverte søknad i Kristiansand på onsdag (28.09) fikk beskjed om at det kom til å ta litt tid da det var mye å gjøre akkurat nå, men den skulle komme i posten.

den lå i postkassa når jeg kom hjem fra skolen på torsdag (29.09) :D

 

Og sånn har det vært i hele sommer, hatt inne tre søknader med forskjellige mellomrom som har kommet i den farta. Men selve våpenkortet er de treige med.

Link to comment
Share on other sites

Men selve våpenkortet er de treige med.
Og det er som regel heller ikke våpenkontorets skyld!

Mange våpenforhandlere rapporterer inn bare hver 3-4 måned. Det betyr at du må ta godt vare på blåkopien din.

Jeg leste i et innlegg tidligere at et av medlemmene her plastet sin.. Ikke dumt!

 

Og når du har mottatt våpenkortet, så arkiver blålappen.. Kjekt å lese den om 40 år... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...