Jump to content

Hjelp meg..første kjøp av utstyr til 308 ladding?


Mr.Polar

Recommended Posts

Halloen alle mentorer :)

Jeg har,som sikkert noen har fått med seg,en Marlin i kal.308.

Jeg har en stund sysslet med tanken på å ladde selv..da er det selvsakt bare snakk i en 3-4 forskjellige kuler(lette) og 200-300 skudd i året.

Har lest side opp og side ned på hva jeg virkelig trenger av utstyr for. Å jeg kan dessverre ikke si at jeg blir noe klokere av den grunn.

Så kan en eller flere vennlige skjeler hjelpe meg med å sette opp en liste av hva jeg trenger? Det behøver ikke være det helt rimeligste på markedet. Men hvis jeg sier jeg skal bruke mel 2500-3000.-? Har jeg da nokk :oops: ?

Jeg er så usikker på om jeg skal tørre å ringe rundt til forskjellige forhandlere å spørre hva jeg trenger å hva dem har å selge meg. Det kan jo tenkes at siden jeg er nybegynner så selger dem meg noe utgått skitt i værste fall..men dette er langt fra sikkert. Men slik tenker nå jeg da :roll:

Har å en plan om å skaffe meg en 223 med tid og stunder. Så det er en fordel at jeg kan ladde til dette kalibret med samme utstyr.Jeg er heller ikke fremed for å kjøpe brukt. Så har du noe du vil selge eller donere bort,som ikke er utslitt eller ubrukelig,så send meg en PM :)

P.S: Vekt har jeg faktisk bestillt.

Link to comment
Share on other sites

Snakk med Trond på hjemmelading.no, ja. Han hjalp meg i gang med lading av .308 uten at jeg følte at han bare var ute etter å selge mest mulig.

 

Jeg kommer vel til å lade ca. 500-750 skudd i året, og jeg endte opp med dette settet:

 

http://www.hjemmelading.no/produkter/1213184251/1213188015/1215079990/1215360380

 

I tillegg må du ha et die-sett til kaliberet ditt (om du skal lade .223 senere trenger du bare nytt diesett):

 

http://www.hjemmelading.no/produkter/1213184251/1213188113/1231323480/1232282247/1216205299

 

Har du så hylser, large rifle tennhetter, Vihtavuori N140-krutt og kuler så er du faktisk i gang. :)