Jump to content

Deffekte/skada RCBS dier.


John H

Recommended Posts

Har akkurat komt tilbake fra XXL etter og ha kjøpt meg et diesett i 6.55.

Sitter meg ned og skal begynne og montere/justere diene og titter inni de som eg alltid gjør når det er muligt.

Stopper opp litt der da eg ser på utstøternåla at der er det noe som ikke stemmer, den står jo ikke i senter på dia..

Plukker den ut av dia og ser at den er skjeiv som en s hele utstøteren.

Sette er sprell nytt og begynner og tenke litt..

Selfølgelig har det da vert inne en "smarting" og plukka ut den som sto det og bytta ut med den som han selv har ødelagt..

Ser ikke noen annen løsning/mulighet på dette.

Har da brukt ca 1 time og kjøre hver vei pluss drivstoff for og få hjem noe som er ødelagt og ubrukeligt.

Hvordan XXL stiller seg på og bytte dette eller om eg må kjøpe nytt vet eg jo selfølgeligt ikke enda.

 

Hvorfor kan noen finne på noe slikt som dette?

:evil::evil::evil:

 

 

 

 

PS: Justert litt på språkbruken.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Plukker den ut av dia og ser at den er skjeiv som en s hele utstøteren.

Sette er sprell nytt og begynner og tenke litt..

Selfølgelig har det da vert inne en "smarting" og plukka ut den som sto det og bytta ut med den som han selv har ødelagt..

Ser ikke noen annen løsning/mulighet på dette.

Er delen som er bøyd slitt? Eller ser den fleske ny ut den og?

Kan jo også være så enkelt som at noen har mista dien i gulvet i butikken.

Link to comment
Share on other sites

Språkbruken din burde vi vel moderert, John H, men den slår vel mest tilbake på deg sjøl!

 

Hvis det, som du antyder, er en eller annen som har smugbyttet en defekt del av et diesett med en tilsvarende ny fra butikken, er det pr. definisjon butikktyveri. Vedkommende er da en kjeltring, men trenger ikke være verken idiot, eller ha "gjennomtrekk mellom øra" - snarere tvert i mot. Det er slike "smartinger" som får oss andre til å betale for seg på ymse vis - så de heller kan bruke pengene på statussymboler. Men min respekt og beundring får de nok ikke.

Link to comment
Share on other sites

Har justert litt på språkbruken no etter at de verse har roa seg.

:lol:

 

høggern

Har sett litt på delene og ser tilsynelatenede nytt ut bortsett fra muttra som hoder selve utstøter nåla.

Denne såg ikke ut som om den hadde samme "nye" glansen som resten, men ser ikke om noe kan være brukt.

 

Håper ikke dette er/kan være "konsekvensen" av at varene ligger i hyllene og at folk kan klå på de.

"Sukk"

Link to comment
Share on other sites

Et kjent problem dessverre. Noen ganger er hele kalibrerings dien vekk, vekter minus powder pan, presser uten hettesamler osv. Jeg formelig elsker folk som bryter fabrikkforselinger for å "se" om alt er der, etter på er det ihvertfall ikke det.

 

Du få sikkert byttet, med kvittering og forklaring av problemet, men drivstoffet er nok tapt dessverre.

Link to comment
Share on other sites

Det kan være for dårlig sluttkontroll eller en "smarting" som omtalt her. Håper du får byttet bare med å returnere i posten på XXL sin regning. Der er iallefall Jaktfall suverene.

Er selv blitt lurt av en "smarting" her på kammeret. Solgte defekt Leopold QR montasje til Sako "som nye". Vi som er vant til å stole på andre må nok være mer skeptiske.

 

Lykke til

Isbjønn

Link to comment
Share on other sites

Drivstoffet er ikke tapt, hvis du kan forbrukerkjøpsloven.

 

§ 15. Tingens egenskaper

 

Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

 

Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen:

 

a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til

b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper

 

 

§ 16. Mangel

 

Tingen har en mangel dersom

 

a) den ikke er i samsvar med ett eller flere av kravene i § 15

 

 

§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)

 

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

 

 

§ 30. Gjennomføring av avhjelp

 

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

 

 

Kort fortalt: Butikken skal betale dine fraktkostnader tilbake til butikken.

Jeg har jobbet mye i butikk og gjør det ennå, og kommer en kunde inn og har kjørt fra innerste Huttaheiti for å reklamere på en vare betaler vi for hans kostnader med å returnere varen, som regel et drivstoff/kjørehonorar på kr 200.

Link to comment
Share on other sites

federal79

Har alltid litt "rare" prosjekter på gang vet du.. :lol:

Skal hjelpe en venn litt igang med denne galskapen.

 

VeT|Us

Tusen takk for en innføring i kjøpsloven som kan ha fått flere til og sperre opp øynene.

Får eg bytta deffekte deler er eg fornøyd selv om dette har kosta en del ekstra og blitt noe styr ut av.

 

Mauser68

Dette er ekstra trasigt for oss som ikke bor midt i byene og har jaktbutikken til nærmeste nabo.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...