John H Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 (edited) Har akkurat komt tilbake fra XXL etter og ha kjøpt meg et diesett i 6.55. Sitter meg ned og skal begynne og montere/justere diene og titter inni de som eg alltid gjør når det er muligt. Stopper opp litt der da eg ser på utstøternåla at der er det noe som ikke stemmer, den står jo ikke i senter på dia.. Plukker den ut av dia og ser at den er skjeiv som en s hele utstøteren. Sette er sprell nytt og begynner og tenke litt.. Selfølgelig har det da vert inne en "smarting" og plukka ut den som sto det og bytta ut med den som han selv har ødelagt.. Ser ikke noen annen løsning/mulighet på dette. Har da brukt ca 1 time og kjøre hver vei pluss drivstoff for og få hjem noe som er ødelagt og ubrukeligt. Hvordan XXL stiller seg på og bytte dette eller om eg må kjøpe nytt vet eg jo selfølgeligt ikke enda. Hvorfor kan noen finne på noe slikt som dette? PS: Justert litt på språkbruken. Edited July 26, 2011 by Guest
høggern Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 Plukker den ut av dia og ser at den er skjeiv som en s hele utstøteren. Sette er sprell nytt og begynner og tenke litt.. Selfølgelig har det da vert inne en "smarting" og plukka ut den som sto det og bytta ut med den som han selv har ødelagt.. Ser ikke noen annen løsning/mulighet på dette. Er delen som er bøyd slitt? Eller ser den fleske ny ut den og? Kan jo også være så enkelt som at noen har mista dien i gulvet i butikken.
Jegermeistern Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 Språkbruken din burde vi vel moderert, John H, men den slår vel mest tilbake på deg sjøl! Hvis det, som du antyder, er en eller annen som har smugbyttet en defekt del av et diesett med en tilsvarende ny fra butikken, er det pr. definisjon butikktyveri. Vedkommende er da en kjeltring, men trenger ikke være verken idiot, eller ha "gjennomtrekk mellom øra" - snarere tvert i mot. Det er slike "smartinger" som får oss andre til å betale for seg på ymse vis - så de heller kan bruke pengene på statussymboler. Men min respekt og beundring får de nok ikke.
John H Posted July 25, 2011 Author Posted July 25, 2011 Har justert litt på språkbruken no etter at de verse har roa seg. høggern Har sett litt på delene og ser tilsynelatenede nytt ut bortsett fra muttra som hoder selve utstøter nåla. Denne såg ikke ut som om den hadde samme "nye" glansen som resten, men ser ikke om noe kan være brukt. Håper ikke dette er/kan være "konsekvensen" av at varene ligger i hyllene og at folk kan klå på de. "Sukk"
350RM Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 Et kjent problem dessverre. Noen ganger er hele kalibrerings dien vekk, vekter minus powder pan, presser uten hettesamler osv. Jeg formelig elsker folk som bryter fabrikkforselinger for å "se" om alt er der, etter på er det ihvertfall ikke det. Du få sikkert byttet, med kvittering og forklaring av problemet, men drivstoffet er nok tapt dessverre.
Mullins Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 Trond Alvestad sparer deg mye ergrelser og drivstoff.
riflejakt Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 Jeg har selv kjøpt nytt diesett som har hatt feil, det settet eg kjøpte hadde samme Feil som trådstarter beskriver,der var Ingen av delene brukt før. Det hender vel at sluttkonrollen på fabrikkene Kan gå litt fort i svingene
Isbjønn Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 Det kan være for dårlig sluttkontroll eller en "smarting" som omtalt her. Håper du får byttet bare med å returnere i posten på XXL sin regning. Der er iallefall Jaktfall suverene. Er selv blitt lurt av en "smarting" her på kammeret. Solgte defekt Leopold QR montasje til Sako "som nye". Vi som er vant til å stole på andre må nok være mer skeptiske. Lykke til Isbjønn
jmonsen Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 Du får komme inn så fikser vi det der . Men pisk på ......... med rusten wire vis jeg tar deg i tyvtriks
John H Posted July 25, 2011 Author Posted July 25, 2011 jmonsen Er så lenge siden eg har hilst på så det gjør eg gjerne. Navnet på firmaet er nevnt i denne samenheng da dette ikke er ment som kritikk eller negativ omtale av firmaet men en uheldig opplevelse med et produkt.
VeT|Us Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 Drivstoffet er ikke tapt, hvis du kan forbrukerkjøpsloven. § 15. Tingens egenskaper Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen. Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen: a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper § 16. Mangel Tingen har en mangel dersom a) den ikke er i samsvar med ett eller flere av kravene i § 15 § 29. Retting og omlevering (avhjelp) Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering). Dette gjelder ikke hvis gjennomføring av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Kort fortalt: Butikken skal betale dine fraktkostnader tilbake til butikken. Jeg har jobbet mye i butikk og gjør det ennå, og kommer en kunde inn og har kjørt fra innerste Huttaheiti for å reklamere på en vare betaler vi for hans kostnader med å returnere varen, som regel et drivstoff/kjørehonorar på kr 200.
Mauser68 Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 He, he, John forstår frustrasjonen din, veit følelsen av å komme i den knipa der.. Det der står det respekt av Vetle, dei færraste gjer dette og dei fleste forhandlere hadde aldri godtatt det, men heller vridd seg som ein nygrilla ål..
federal79 Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 Det er ett eller annet med striler når det kommer til penger, drivstoff og tid..... Diesett i 6,5??? Har du begynt å jakt og??
John H Posted July 26, 2011 Author Posted July 26, 2011 federal79 Har alltid litt "rare" prosjekter på gang vet du.. Skal hjelpe en venn litt igang med denne galskapen. VeT|Us Tusen takk for en innføring i kjøpsloven som kan ha fått flere til og sperre opp øynene. Får eg bytta deffekte deler er eg fornøyd selv om dette har kosta en del ekstra og blitt noe styr ut av. Mauser68 Dette er ekstra trasigt for oss som ikke bor midt i byene og har jaktbutikken til nærmeste nabo.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now