skoging Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 nokon som har brukt desse løps kondomene ? på fugle jakt i skog og fjelle så er det rett som det er det kjem snø i løpet å difor tenkte eg på å begynne å bruke desse : korleis gjere en det med en sideligger får en en slik kondom over begge muningane ? forandre det treff punkte desse løps kondomene ? en skyter berre gjennom dei ikke sant og bytter til en ny etterpå eller ?
Larssan Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Finnes det spesielle løpskondomer? jeg bruker bare vanlige jeg (samboeren min lurte litt på hvorfor jeg tok med meg kondomer på jakt ). Uansett, det er ikke noe problem å træ en vanlig kondom over en hagle med dobbelt løp, og i mine øyne så innvirker ikke kondomen på skuddbildet i det hele tatt... som du sier, du skyter den i stykker og så bytter du dong.
JegerBomX4 Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Har sett egne løpskondomer, ja... Men lenge siden. Vanlige kondomer er lettere tilgjengelig og sikkert samme pris eller billigere. Kondom funker som bare det. Selv bruker jeg bare en klistrelapp eller teipbit på munningen, fungerer dette også.
treføtingen Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 ...du skyter den i stykker og så bytter du dong. ...men da er det gjerne for sent...
jonnyvang Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Bruker kvit tynn "legeteip". Hefter som bare det og veier ingenting.
kristofferp Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 rimligste, bortsett fra tape, er å bruke balonger fra barne-butikker. Du klipper disse sirka 3-4 cm oppover munnstikket og trekker på asymetrisk.
Loddfåvne Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Et søk på nett etter "finger glove" bør gi dere et par tips. Frittstående fingre i type kirurghanske hvis dere skjønner hva jeg mener. Funker som snus. Ser ut som dvergdonger men uten klisj. Handlet 200 fra kina (dealextreme.com) for vekslepenger.
Forstkandidaten Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 det enkleste er ofte det beste.. jaktfall er din venn: http://jaktfall.no/index.php?nr=90&case ... rod_name=Løpskondomer hindrer våpensprengning!&startrow= sjøl bruker jeg vanlig ballong, fint som snus både på rifle og hagle.
Shadob Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Å klippe/skjære av fingrene på tynne gummihansker (slik som tannleger etc. bruker) - funker også
Martin Ruter King Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Høres ut som om det er lurt å bruke ballonger fremfor kondomer, så slipper du ei børse som er dekt med glidemiddel og lukter
Sinnataggen Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Litt brei maskeringsteip gjør samme nytte som alle disse kondomene, og mye billigere.
Hers Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Gladpack funker helt nydelig! Det er noe nesten alle har i kjøkkenskuffen!
Isbjønn Posted July 20, 2011 Posted July 20, 2011 Bruker frysetape eller vanlig gul maskeringstape. Det fungerer og er ingen utgiftspost mvh Isbjønn
Rusup Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Jeg går med haglen i hendene, med pipen nedover. På transportetapper går jeg med haglen på skulderen, men da også med pipen nedover. Før jeg begynner å jakte igjen etter en transportetappe sjekker jeg alltid tuten for å være på den sikre siden. Har i hvert fall aldri sett behovet for noen "løpskondom".
Shadob Posted July 21, 2011 Posted July 21, 2011 Den dagen du faller - og støter løpet ned i myra - så kanskje du tenker på denne tråden . Og på vinterstid - er det ekstra lett "å fylle" løpet - synes jeg å erindre
dufus Posted August 2, 2011 Posted August 2, 2011 Angående pris, så koster det $3.48 for 50 kondomer fra Kina. DealExtreme sender alt med gratis frakt. Bare hold evt. bestillinger under 200 NOK, så tilkommer det ikke mva og fortollingsgebyr heller.
malt Posted August 2, 2011 Posted August 2, 2011 Får jo gratis donger på nett då http://www.gratiskondomer.no/Home.aspx/About
Recommended Posts