Jump to content

48 timer til jaktstart


Ørret

Recommended Posts

Rev/kråke som står for tur? :)

 

Sliter ikke akkurat med nattesøvnen, men har masse småprosjekter på gang, som kun er til for en ting; reve og kråkejakta på fredag.. Skal opp i skauen torsdags kveld, og sitte til morraen tenkte jeg.. Se om jeg får rev etter kl. 24, og kanskje ta en kråke eller to på morraen... Har med lokkelyder til kråka da..

Link to comment
Share on other sites

Tja, grei nattesøvn, men endel rare drømmer :mrgreen:

Gleder meg veldig til jaktstart, må vel teste 22-250'en idag, men skjøt et kokt egg med den på 100 meters hold i påska, så den holder nok brukbart den :twisted:

Jeg blir vel liggende på et jorde når klokka tipper over midnatt tenker jeg, så får jeg satse på at starten i år går like godt som i fjor :D

 

Lykke til alle sammen og skitt jakt!

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg tenkte på det jaktkortet som er på iNatur som koster en hundrelapp for smårovvilt for et helt år :) Så det er gratis å jakte rovvilt?

 

Det er vel det man kan kalle en symbolsk sum. Men uansett; jeg mener at det er en tanke kynisk å ta betalt for rovviltjakt. Det er hevet over enhver tvil om at de som skyter rev/kråke hos en grunneier, gjør han en kjempetjeneste. Han får større mengder ryper/hare/whatever, og området hans blir følgelig mer attraktivt. Er jo litt betenkelig at noen steder må man BETALE for å skyte kråker/rev, mens noen steder får du utbetalt skuddpremie...

 

Uansett, hadde jeg måttet betalt for å skyte rovvilt, ja da hadde jeg takket pent nei, og forklart litt rundt dette med viltstell.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært gøy å lage en form for samletråd på akkurat det temaet...

 

Men uansett, den som jmonsen viser til her er nokså enestående. Aldri sett en slik liste før!

 

Hva er forresten kriteriet for å få utbetalt skuddpremie? Dyret må vel i det minste være skutt i den aktuelle kommunen i allefall?

Link to comment
Share on other sites

Hei. Vet ikke hvorvidt dette passer inn her, men siden jeg har tenkt til å bruke den til høstens jakt så tipper jeg det går bra :mrgreen: Men dette er altså en "Billig" camo kan man si... den er kjøpt i utlandet (Helt ny) for ca. 190 kr.... Men det jeg lurte på var om den duger til noe. hvor "Nøyaktig" må en camo være før den er anvendbar? Den bråker faktisk ikke, så det er jo en bra ting. Men det er mange her inne som kan mye mer om dette enn meg, så om dere kunne "Delt deres meninger" hehe, så hadde det vært fint :) Selv om ett bilde kanksje ikke er mye å gå ut ifra. Mod. må gjerne fytte dette altså, vis det ikke passer inn her..

 

normal_IMG_0307.JPG

Link to comment
Share on other sites

Kom nettopp inn døra fra sesongens første revejakt. Gikk langs fjæra med lokkefløyte og hagle. Og sannelig så jeg rev! Greide ikke å se størrelsen på reven i det lille sekundet jeg så den. Prøvde å lokke en stund til jeg ble lei og begynte å rusle avgårde igjen. Det er da jeg får dette uvanlige synet; en lirype som letter fra fjærsteinene! Den fløy ikke så langt, så jeg fikk se den, ikke bare en gang, men tre ganger lettet den. Så synd at jeg ikke hadde fotoapparetet med. :( Det er forøvrig ikke første gang jeg ser rype ved sjøen.

Link to comment
Share on other sites

stemmer det bildet ja... er bare jeg som ikke skjønte detta bilde greiene.. ikke ble det noe rev i morges heller.. hadde noen rådyr i siktet da.. to geiter og en liten spiss bukk.. men får vell vente litt med de.. var rett før en feiiiiiiit rød katt gikk som rev her i morgen timene... 8)

Link to comment
Share on other sites

stemmer det bildet ja... er bare jeg som ikke skjønte detta bilde greiene.. ikke ble det noe rev i morges heller.. hadde noen rådyr i siktet da.. to geiter og en liten spiss bukk.. men får vell vente litt med de.. var rett før en feiiiiiiit rød katt gikk som rev her i morgen timene... 8)

 

Forresten kom på en ting nå :D Du bare høyreklikker på bildet, trykker "Kopier bildeadresse" og limer den inn her :D Det funker og :)

 

Edit: Veldig fin rifle forresten, hva slags rifle er det? Hvor mye er det for ei sånn? Og kikkert evt. pakke?

Link to comment
Share on other sites

det er en howa houge i 308 med niko 3-12.52 og sonic 45 demper pakke fra jaktdepoet i drammen trur jeg ga rundt 10 for den....:)

 

Ok :D Ikke så aller verst pris på den, men trur jeg kjøper meg ei "Litt" billigere å starte med ;) Men... jeg har altså ikke ANELSE når det kommer til rifle og kaliber Osv. Men hva er best av feks. 308, 30-06, 6,5x55 Osv? Og hva betyr det... som sagt NULL anelse... Kunne ikke forklart hva som er best på hva osv? skal ha ei børse til småvilt og rådyr :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...