Jump to content

Drammen våpenkontor


Liung

Recommended Posts

Hva skjer på våpenkontoret i Drammen for tiden? Ikke mulig å få svar på helt vanlige spørsmål og nå er visstnok stengt i tre uker!!! Går det ann da. Har vi ikke krav på en viss form for service, er det ikke noe som heter forvaltningsloven?

Er det flere som opplever det samme?

Link to comment
Share on other sites

Så lenge de ikke har noen konkurranse i markedet så gjør de som de vil ! Service er noe man fikk før, gjerne på bensinstasjoner. Tror ikke du skal forvente noe servic fra noe våpenkontor. Sier ikke at det ikke forekommer for det gjør det av og til, men av og til vinner man jo i lotto også.

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner at dette kan virke meget irriterende, men samtidig bør man vurdere det faktum at våpentillatelser strengt tatt som regel ikke er meget presserende og at det (normalt sett) er 1 person på kammeret som (normalt sett) har greie på denslags.

Vedkommende må jo ha ferie, og etter min mening unngår man faktisk mye klabb og babb ved å unnlate å innsette en "hvilken som helst" ferievikar som kanskje kunne ha kommet i skade for å feilbedømme søknader med de ulemper dette måtte medføre for alle parter.

Vi snakker om det offentlige her, men det finnes plenty med stillinger i det private næringsliv som ikke uten videre kan fylles av en vikar og som derfor stenges ned i de uker ferieavvikling foregår.

 

Sommeren er overhodet ikke tida å få gjort noe som helst hastverksarbeide på (selv om feriepengene muligens klør i lomma :lol: )

Jeg går heller og fisker...

Link to comment
Share on other sites

Enig med John her. Spar irritasjone til saker og ting man kan ha påvirkning på! Det jeg ikke kan gjøre noe med gidder jeg ikke irritere meg over, helt bortkastet og kun egnet til å ødlegge mitt humør, - og det er en seier jeg ikke vil gi idioter !

Link to comment
Share on other sites

Våpenkontoret i Drammen er i det store og hele, et veldig bra og kompetent våpenkontor, men om jeg ikke tar feil så har de dessverre hatt redusert kapasitet pga sykdom de siste månedene. Kan tenke meg at det nå blir stengt da siste mann på kontoret har litt lyst på ferien sin.

 

Det burde vel ikke være noe problem å få svar på spørsmålene sine eller eventuelt levere en søknad ved et tilstøtende våpenkontor?

Link to comment
Share on other sites

Er nok likedant på de fleste steder nå i ferietider, uansett om det er offentlige etater eller i privat sektor.

 

Er detsamme ved jul og i påsken. Norge stopper mere eller mindre opp. Selv tenker jeg heller ikke gjøre noe jobbrelatert i tre uker til så det er detsammen på jobben min. Vi tar det i august :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan bekrefte at de sliter med langtidssykemelding å den ene av de 2 som vanlig sitter der nede. Når sistemann tar ferie- vel da blir det ventetid.

 

Definitivt ikke politi distriktet i Norge som fortjener pepper. Brukerne her i byen er faktisk priviligerte da det som oftest er både kompetente og kunde/brukervennlige folk som sitter på andre siden av bordet.

 

Jeg har forøvrig i jobben kontakt med ganske mange i denne etaten over hele landet og med få unntak er det faktisk regelen at de som jobber der er. Dessverre er det alt for ofte det er sutring og klaging fra brukere med mangelfulle og feilaktige søknader som klager og roper høyest. Om ting er iorden fra dag en er det % vis veldig få som har problemer med øvrigheta her hjemme.

 

At det finnes unntak i enkelt tilfeller er selvfølgelig - det er folk som er på begge sider av bordet og misforståelser er det helt sikkert mange av i løpet av ett år. Men sammenlignet med antallet som blir behandlet og godkjent er det jo ett lite mindretall som har problemer.

 

Politisk sett er det nok en god del sterke føringer som gjør det vanskeligere for våpeneiere som brukergruppe - men det er ikke funksjonæren på andre siden av disken som styrer de. De gjør jobben sin så godt de kan innenfor regelverket de er begrenset av/jobber etter.

Link to comment
Share on other sites

I Drammen er det nok både kompetente og serviceminded (når de ikke er plaget av sykdom), men jeg kan love at det med kompetent med tanke på å evne å følge lover og regler ikke nødvendigvis gjelder alle våpenkontor i landet (selv om dokumentasjonen av andre våpenkontor/personell med kunnskap om saksbehandlingen har bedømt søknadene som de mest ryddige og klare som kan tenkes). Om dere i Drammen har ett normalt kompetent våpenkontor (kompetente saksbehandlere), skal dere prise dere lykkelig over at det kun er snakk om ferieavvikkling. Andre steder i landet, sliter vi med 2-3 måneders ventetid på de enkleste ting, og avslag på mye som stiller det minste krav om kompetanse på lov og regelverk (med påfølgende klaging til pod og ny venting deretter).

 

Så pris dere lykkelig, dere har det så godt at dere ikke vet det selv. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
- Ja, Kongsberg Lensmannskontor kan jobben sin. Hun blonde-frua er ikke så verst og forholde seg til :winke1:

 

Unni på Våpenkontoret i Kongsberg gir kjempe service.. Akkurat fått innvilget min. Tommel opp for henne.

 

I Drammen er han på våpen kontoret sykemeldt og hu som er vikar er egentlig på ferie :shock: Så de har fått hjelp fra Kongsberg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...