Jump to content

Skryt til Gjøvik Politikammer


korporal

Recommended Posts

Gjøvik politikammer fortjener virkelig skryt denne gang!

 

Onsdag, denne uken kl. 14.30 leverte jeg en søknad på rifle, og i dag kl.11.00 lå søknaden godkjent i postkassa mi......

Det er vel det jeg vil kalle kort behandlingstid.

 

Takk til Gjøvik politikammer! :D:clap::thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Hehhe.. Leverte min i Brumunddal jeg.. Da måtte den først sendes til Elverum.. Det tar jo maks 2 dager, også måtte den vente der i en 2-2,5 uker før den ble behandlet.. Enda jeg ringte til Elverum og maste. Planer om å kanskje kjøpe meg ei revebørse i sommer/høst. Burde vel snart tenke på å sende søknaden så kanskje jeg får den innen jul :lol:

Link to comment
Share on other sites

tja da må jeg vel skryte litt av rana politikammer også.

fikk leverte min søknad i lunchen som er 30 minutter,kom tilbake på jobb med godkjent søknad,før lunchen var over:D ca 15 min tok det......TOP THAT!

 

Muligens siste gang det skjer! Hvis tråden fanger PODs interesse vil nok Rana politikammer få en instruks om å bruke mer tid på å gjennomgå søknaden grundigere i fremtiden. Congratulations, you just screwed yourself! :thumbup::clap:

Link to comment
Share on other sites

Her jeg bor, så er det vanlig med ca 1 uke fra du leverer til du får dem igjen. Men er du så uheldig at de må sende søknaden videre til Stavanger så kan det fort ta både 3 og 4 mnd uten å få noen ca dato selv om du purrer på dem. Så forvaltnings loven gjelder tydeligvis ikke alle :overrasket:

Link to comment
Share on other sites

Hehhe.. Leverte min i Brumunddal jeg.. Da måtte den først sendes til Elverum.. Det tar jo maks 2 dager, også måtte den vente der i en 2-2,5 uker før den ble behandlet.. Enda jeg ringte til Elverum og maste. Planer om å kanskje kjøpe meg ei revebørse i sommer/høst. Burde vel snart tenke på å sende søknaden så kanskje jeg får den innen jul :lol:

For dårlig!Bor også i Ringsaker,men har aldrig søkt her..der jeg bodde før fikk jeg den med meg innvilget etter 10min!Når det koster så jæv..mye å levere den,må de kunne yte litt service! :evil:

Link to comment
Share on other sites

Ja sant det... Trodde det var slikt at det ble behandlet på politistasjonen der du leverte søknaden jeg, men er vist ikke slik der jeg har levert, ihvertfall! Det kan da umulig være så mye jobb og undersøke om man kan få innvilget søknaden...

Link to comment
Share on other sites

Gjør seg kostbare tenker jeg,og later som det er så mye jobb!I Lillehammer er det visst også flere uker..det som er trist med slike kontor(Politi,Staten vegvesen,Nav osv)er at de ikke behøver å yte service!Vi trenger dem,de trenger ikke oss,og har 0 konkuranse!

Link to comment
Share on other sites

Det er vel med politi som med folk flest. Noen kjappe. Noen treige. De treige av oss snakker fortsatt om politikammer, en organisasjonsform som forvant med politireformen i år 2000. I de litt mere kjappes verden heter det da virkelig politidistrikt, eller?

 

Uansatt er det de treige som får mest klager. Det er også de treige som klager mest. Tror de kjappe forstår hva jeg mener.

Link to comment
Share on other sites

Ved Askøy Lensmannskontor tok det i sept. 2010 den nette tid av 45 minutter å få godkjent en søknad. Leverte inn søknader igjen for 1,5 uke siden og fikk da beskjed om at tidligere praksis med "godkjenning over disk" var utgått etter nye retningslinjer fra POD :trist:

Nå sendes søknadene til Odda (!) for godkjenning og i retur derfra. Tatt i betraktning Postens tempo slipper jeg vel å bruke feriepengene mine på våpen også i år...

 

Hilsen lederen for FJTVGGRMP

(Foreningen Ja til Trynefaktorgodkjent Våpensøknad for Greie Gutter med Rent Mel i Posen) :lol:

Link to comment
Share on other sites

Leverte inn søknader igjen for 1,5 uke siden og fikk da beskjed om at tidligere praksis med "godkjenning over disk" var utgått etter nye retningslinjer fra POD :trist:

 

Man kan jo undres på om ikke uhemmet skryt av rask (les manglende) saksbehandling på forumet er den utløsende årsak.

Link to comment
Share on other sites

Leverte inn søknader igjen for 1,5 uke siden og fikk da beskjed om at tidligere praksis med "godkjenning over disk" var utgått etter nye retningslinjer fra POD :trist:

 

Man kan jo undres på om ikke uhemmet skryt av rask (les manglende) saksbehandling på forumet er den utløsende årsak.

 

 

Har til dels store problemer med å se hvordan en godkjenning gitt i løpet av en halvtime kan stemples som manglende saksbehandling. Det tar ikke 2-3 uker å logge inn i systemet og kontrollere at opplysningene i søknaden er korrekt og at vedkommende søker har rent rulleblad. Såfremt saksbehandler ikke har andre saker som haster på bordet ser jeg overhodet ingen grunn til at det skal ta lengre tid enn én liten time. Maks! En annen ting å ta i betraktning i samme rennet er at dersom det hadde vært så himla mye arbeid å kontrollere vandel og opplysninger i søknaden ville det kostet langt mer enn de skarve firehundreognoen kronene det faktisk koster å levere søknad til behandling. (800 og litt til for førstegangssøker er naturligvis grunnet at de må gå litt grundigere til verks i kontrollfasen ergo er det mer tidkrevende)

 

Fred ut!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...