Jump to content

Spleiselag på QuickLOAD?


Sako 30-06

Recommended Posts

Jeg har tenkt hardt og lenge på å kjøpe siste versjon (3.4) av QuickLOAD. Etter endel googling finner jeg ingen enkle nettbutikker som sender dette programmet til Norge. Det nærmeste jeg kommer nettbutikk er frankonia.de som sier på nettsidene sine at minimumsordre innenfor EU er 100€, mens minimumsordre utenfor EU er 500€. Jeg sendte en epost for å høre om de kunne regne EØS-Gnore som "innenfor EU" og fikk et kompromissvar:

 

unfortunately it´s not possible to send you only one piece of the article 127131, QuickLoad CD Ballistik Programm.

 

If you would find one or two friends from Norway, who also want this article, you could order it together and then I could send you the articles (also if the ammount of the articles is not complete 500,- €). But when you order only one piece, the ammount will be just a little over 100,- €, and this is to less, I´m sorry.

 

Delivery costs will be about 26,- €.

 

And of course the German Vat will be deducted from the normal price

Derfor lurer jeg på om det er noen -- helst folk som jeg kjenner eller som bor i Trondheimsregionen -- som kunne være interessert i å gå sammen om en bestilling på minst tre kopier av QL. Prisen pr. kopi/lisens vil være 126€ minus tysk moms (som jeg tror er 19%) pluss frakt (26€ delt på antall bestillere) pluss norsk moms. Rundtomkring 1200 NOK, med andre ord.

 

Hvis noen vet om en (nett)butikk som kan sende meg ett eks., vil det være omtrent like bra ;)

Link to comment
Share on other sites

Er mulig å bestille både fra England og Finland.

 

Fra nettsida

QuickLOAD/QuickTARGET is absolutely the finest ballstic prediction software. User friendly program allows the handloader to accurately predict results for more than 1100 cartridges, 200 powders and 2300 bullets. Data for user created wildcats can be entered and results computed. The program is updated on an approximately annual basis. QuickLOAD version is 3.4 and is compatible with WINDOWS 98SE, ME, 2000, XP and VISTA. Please note: If you live in Europe, please order QuickLOAD/QuickTARGET from the following source: Ing. Hartmut Broemel, Neubrecker Weg 15, D-64832 Babenhausen, Germany, fax/phone (+49) 0 6073 688481 Reimer Johannsen GmbH Haart 49 D-24535 Neumuenster Phone +49 4321 2758 Fax +49 4321 29325 Quickload Order Nr. LEW 999 or Frankonia Jagd 97064 Würzburg TEl. 0180 5372699 http://www.frankonia.de QuickLOAD Artikel Nr: 127131 or in Great Britain by: JMS Arms Merrivale London Road Handcross West Sussex, RH17 6BA England Phone: 01444 400126 in Finland by: FinnAccuracy Nummentie 31 FIN-08100 Lohja Phone +358 400325765 http://www.finnaccuracy.com in Czech Republic by: LN Original P.O. Box 17 11901 Praha 012-Hrad Phone +420 603 434 872 http://www.lnoriginal.com

Link to comment
Share on other sites

Quickload-Frankonia.. bla bla bla....- sier på nettsidene sine at minimumsordre innenfor EU er 100€, mens minimumsordre utenfor EU er 500€. Jeg sendte en epost for å høre om de kunne regne EØS-Gnore som "innenfor EU" og fikk et kompromissvar

 

-O.T. FILTER PÅ-

Enten vet EU noe resten av EØS-Gnore, folket og regjering ikke vet, for jeg hadde meg akkurat en tur til Tyskland sist helg og fikk lettere sjokk da vi ble sittende på hytta den ene kvelden og diskutere at Sverige så ut som en hengepi¤% på myntene, mens Finland var pung.. :lol:

Joda, slik så det ut helt til jeg fisket opp en 2€ mynt som lå i lomma ..... :shock:

SERIØST:

Tror dere jaggu ikke de frekke myntdesignerne har satt på NORGE på de nye Euro myntene f.o.m. 2008!!!

Skal tro om det overnevnte er grunnen?? :roll:

-O.T. FILTER AV-

 

Jeg har en uoppdatert versjon av QL så jeg trenger ikke foreløpig, ville bare informere/sjokkere om oppdagelsen, men fortell gjerne hva som er nytt med programmet når du får det.

Regner med at det ikke bare er databasene som er oppdatert de siste årene.

 

Moderator må gjerne flytte denne til Off Topic om det sjenerer trådstarter eller andre!

 

:)

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har en uoppdatert versjon av QL så jeg trenger ikke foreløpig, ville bare informere/sjokkere om oppdagelsen, men fortell gjerne hva som er nytt med programmet når du får det.

Regner med at det ikke bare er databasene som er oppdatert de siste årene.

 

Moderator må gjerne flytte denne til Off Topic om det sjenerer trådstarter eller andre!

 

:)

 

Jag uppgraderade bara för att dom tidigare versionerna inte går att använda på Windows Vista, annars är det inte mycket som skiljer mer än att alla kul, krutdata är uppdaterade.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Trenger man å kjøpe finsk-norsk ordbok hvis man bestiller fra Finland, eller er programmet kun på engelsk?

Jeg vet det er en hel skare med kammerater som innehar programmet, hvorfra bestilte dere, og hvem sin handel gikk billigst og greiest/fortest?

 

EDIT: Jeg kjøper ikke v 3.4 fra Danmark når v 3.5 ligger på QL sine sider

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg skulle kjøpe 3.5 update CD for 14.95, men da shopping chart var ferdig til VISA delen var shipping and handling 75 dollar :shock: For EN cd :shock:

Det får være grenser for ripoff. Klarer meg nok en stund til med å bruke data fra liknende kule.

 

Andre steder de har den uptate CD uten VISTA til en annen frakt?

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...