Jump to content

Trenger montasjer til en brno 601!!


odvar686

Recommended Posts

Jeg har samme rifla. Kjøpte originale cz-ringer som passer til doverailen og sporet bak på kassa på Intersport i Bogstadveien. Tror de fins i 3 høyder. Så vidt jeg husker brukte jeg en medium for å få plass til en 56-kikkert.

Link to comment
Share on other sites

Ring Jakt og Friluft, så får du sikkert svar. Tipper du kan bruke vanlig M98 baser, og medium ringer, men bedre å ringe og sjekke.

 

Baser er bortkasta. De det linkes til over her passer da vel rett på spora i låskassa.

Warne er ikke så lett å finne, tror jeg, men finner du de så virker de solide og gode, men styr unna de laveste(kommer, så vidt jeg vet i medium og high), de blir fort i laveste laget. Jeg har 2-7x33 leupold på en 602, og til tross for at den ikke akkurat er feit så subber hevarmsrota mot okularet.

Link to comment
Share on other sites

Ring Jakt og Friluft, så får du sikkert svar. Tipper du kan bruke vanlig M98 baser, og medium ringer, men bedre å ringe og sjekke.

 

Brno 601 kommer med ferdig freste spor i låskassa, 19mm mener jeg det er (sjekka opp for en kunde senest i dag men det var denne teflonen da...). Samme system som på Brno, bl.a 550. Flere produsenter som har ringer spesielt tilpasset Brno/Cz sitt system, bl.a Leupold, Warne m.fl.

Link to comment
Share on other sites

Leupold Ringmount i 1" eller 30mm passer rett på cz 550 american med 19 mm dovetail spor.

Kommer i medium og høy.

Montasjen er i stål og er 100%.

 

Sjekk med en cz forhandler e.l om brno 601 og cz 550 montasjen er det samme...

Jeg tror det, men jeg kan ikke garantere det.

 

 

 

 

Mvh

Mr Drilling

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Hei!

 

Warne hadde hurtigmontasjer tidligere, men vet ikke hvem som har disse i Norge nå.

Noen som har peiling på våpenforhandlere som kan skaffe disse?

 

Steinen

Kjøpte nylig slike her:

 

Rafdal & Kvale Våpenhandel

v/Bernhard Kvale Frakkagjerdvegen 256

5563 Førresfjorden

post@jaktvaapen.com

 

Tlf: 52 77 02 20

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...