Jump to content

Zeiss Duralyt med opplyst retikkel 60.


Korslund

Recommended Posts

Som sikkert mange av dere har fått med dere, Zeiss har i disse dager sluppet tre nye Duralyt kikkertsikter med opplyst retikkel og jeg leser at flere og flere velger å gå for et sikte med opplyst retikkel...

Mitt spørsmål er ganske enkelt, hva tror dere om dette kikkertsikte og finnes det noen bedre kikkertsikte til den prisen!

 

Med vennlig hilsen

Korslund

Link to comment
Share on other sites

Kommer flere med lys nå fremover. Kan nevne; Leica, Zeiss, Leupold, Sightron, Weaver, osv........og flere og flere med mil/mil justering også.

Mye bra som skjer innen kikkerter. Men om alle disse ligger i butikkhyllene FØR jakta er det som blir mest spennende akkurat nuh. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Zeiss Classic 2.5-10x50 med lys får man til 7990 på XXL, etter det jeg kan forstå er dette en bedre kikkert til en lavere pris.

 

Mvh

Oddvar

 

Glem Classic. Denne har ikke lys som funker i dagslys samt at det er XXL som har fortalt verden at Duralyt er rævva iforhold til Classic.

 

Jeg har fått glana i den allerede via bekjentskaper og den faller ikke tilbake for Classic m/lys eller u/lys.

Link to comment
Share on other sites

Glem Classic. Denne har ikke lys som funker i dagslys samt at det er XXL som har fortalt verden at Duralyt er rævva iforhold til Classic.

 

Jeg har fått glana i den allerede via bekjentskaper og den faller ikke tilbake for Classic m/lys eller u/lys.

Nåja, det er vel fler enn XXL som mener det...

Link to comment
Share on other sites

Det var da voldsomt da Krypskytter. Nå har jeg testet begge disse, og finner ingen ting ved Classicen som ikke er bedre enn Duralyt. Jeg var ikke i tvil om hvilken som var best, men hver en ¨får ha sin egen mening.

 

Dessuten virker det lite troværdig når du skriver som bransjetilknyttet.

Link to comment
Share on other sites

Hva har man mest bruk for i dagslys? Gode linser eller sterkt rødt lys? At det et flere enn XXL som mener classic er bedre enn duralyt er jo bare å gjøre et søk på her på forumet om man vil undersøke..

 

Bransjetilknyttet? Det er vell heller det at fortjenesten er vesentlig bedre på Duralyt enn på Classicen tenker jeg...

 

Mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

Sannheten er vel at brorparten av alle som skriver på kammeret er i en eller annen form er bransjetilknyttet og det er lite hyggelig å lese at en person er lite troværdig fordi han eller hun er bransjetilknyttet.

I likhet med at vi mennesker er i forskjellige faser i livet, utvikler også synet vårt seg forskjellig med tiden og det er faktisk ikke slik at et sikte passer alle.

 

Det at du "uten tvil" har funnet et kikkertsikte som passer deg og ditt bruk er meget bra, men å påstå at Classicen eller Duralyt er et bedre sikte for en annen bruker, blir bare helt feil.

Husk at de fleste skjuler seg bak nicket sitt inkl deg selv :wink:

 

Det at fortjenesten er bedre på Duralyt'n er som å håpe på at Brann blir seriemestere i fotball seossongen 2011 :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke tro, du skal vite. Og det er vel at de tror, eller håper. At det sitter helt anonyme brukere som ingen bransjetilknytning overhode er vel som å tro på at julenissen kommer ned i ei pipe på 20X20cm

 

Nye Zeiss Duralytt representant på Kammeret og jobber med kongen i Statsråd for å få inn en representant for Stortinget. Bare vent, snart vil dere se Hans Majestet Duralyt på tinget. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Sannheten er vel at brorparten av alle som skriver på kammeret er i en eller annen form er bransjetilknyttet og det er lite hyggelig å lese at en person er lite troværdig fordi han eller hun er bransjetilknyttet.

I likhet med at vi mennesker er i forskjellige faser i livet, utvikler også synet vårt seg forskjellig med tiden og det er faktisk ikke slik at et sikte passer alle.

 

Det at du "uten tvil" har funnet et kikkertsikte som passer deg og ditt bruk er meget bra, men å påstå at Classicen eller Duralyt er et bedre sikte for en annen bruker, blir bare helt feil.

Husk at de fleste skjuler seg bak nicket sitt inkl deg selv :wink:

 

Det at fortjenesten er bedre på Duralyt'n er som å håpe på at Brann blir seriemestere i fotball seossongen 2011 :mrgreen:

 

Å det er nettopp det jeg skriver. Jeg er ikke i tvil om hvilket som er best, men enhver får mene som man selv vil. Dette betyr oversatt: Dette er min mening. Om noen annen mener noe annet, så er det greit for meg. Men når brorparten av trådene på dette forumet går på at man skal synse ut fra egne erfaringer, ja så må man jo også gjøre det.

Når det gjelder det å skjule seg bak nicket så er jo det et problem om man kommer med usakligheter, og om du påstår det er usaklig å hevde at JEG personlig mener classicen er bedre enn Duralyt, ja da er det lite å gjøre med.

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke tro, du skal vite. Og det er vel at de tror, eller håper. At det sitter helt anonyme brukere som ingen bransjetilknytning overhode er vel som å tro på at julenissen kommer ned i ei pipe på 20X20cm

 

Nye Zeiss Duralytt representant på Kammeret og jobber med kongen i Statsråd for å få inn en representant for Stortinget. Bare vent, snart vil dere se Hans Majestet Duralyt på tinget. :mrgreen:

 

 

Du, det er nesten 13000 brukere på Kammeret :roll:

 

Javel, så du vet at godt over 6000 av brukerne her er bransjetilknyttet :shock:

 

Nuvel, dette er vel strengt att Off-topic så det holder, så da tenker jeg jeg legger inn årene der.

Link to comment
Share on other sites

Zeiss er gjenstand for stadige diskusjoner om dagen og de har tydeligvis skaffet blest om sine "nye" produkter. Var mye bedre før når det var bare en Zeiss og den var best :)

Dette innlegget er kanskje ikke så oppklarende om kvaliteten kontra andre kikkerter, men her er ihvertfall litt info den nye Duralyten og tankegangen bak. Dette er fra Zeiss sine egne folk og da får vi satse på de har nødvendig kunnskap og erfaring om saken.

" target="_blank" target="_blank fra 1-ca 8 min.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...