Jump to content

Matswane Safaris - Kammersmellpremien 2010.


The Kid

Recommended Posts

Ja, da har pappa og jeg været i Sør-afrika og jaktet. Vi har opplevd Sør-afrikas gode sider.

Denne premien var som kjent 5 dagers jaktopphold hos Matswane Safaris.

Så jeg kjøpet 2 dager ekstra, så det ble 7 dager med jakt..

 

Neon77 som vant den andre delen av turen, kunne desverre ikke bli med, så denne ble overtatt av min far. Han har ikke den helt store jaktinteressen, men han brenner veldig for å ta bilder. Så Takket være han få ble det mange fine bilder.

 

Her er link til sponsor av 1.plassen på kammersmellpremien 2010 http://www.matswanesafaris.com/" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

I løpet av disse dagene rakk jeg og skyte 5 dyr.

2 Impalare, 2 Jacaler og 1 Sebra.

Min far skulle bare ha en impala og det fikk han.

 

Rifla som ble brukt var den samme som jeg brukte på kammersmellen 2010. En Tikka M695 i kaliber 6,5X55. Men denne gangen ladd med Norma oryx kuler i 156 grain.

Jeg har vært så heldig at jeg har fått lov til og bli med i Team Sightron Norway. Så kikkerten jeg bruker er denne: http://jaktfall.no/index.php?nr=90&case ... lyst%20dot" target="_blank" target="_blank" target="_blank"

 

Den gjorde jobben den. Alle som så gjennom kikkerten ble VELDIG imponerte over skarpheten i denne kikkerten. Inkludert den proffesjonelle jegeren som vi var med.

 

Her er bilde av sebraen min. Skutt på 130m fra jakttårn.

 

1299920551_resized.jpg?width=533&height=400

 

Min far fikk en impala, den målte 21,5". Skutt på 80m fra jakttårn som svaia veldig i vinden.

 

1299920619_resized.jpg?width=533&height=400

 

Dette er kokken Thommas. Han lagde utmerket god mat. Det var veldig vanskelig og ikke forspise seg her. Han sto også får vekking, så vi skulle komme oss avgårde til riktig tid.

1299921188_resized.jpg?width=602&height=400

 

Dette var John, PH som passet godt på oss. Flink og dyktig kar. Lett og forstå og han var flink til og forstå meg som ikke kan stort med engelsk. Jeg kan virkelig anbefale han.

1299921095_resized.jpg?width=602&height=400

 

Så var det noen veldig fine solnedganger der nede. Men når sola forsvant var det dønn mørkt på få minutter.

1299922613_resized.jpg?width=602&height=400

 

Så var det noen edderkopper som hang rundt. Om disse var giftige eller ikke fikk vi faktisk aldri no klart svar på. Noen som vet??

1299955053_resized.jpg?width=533&height=400

 

Her er min første Impala. Ikke så veldig stor men det er fortsatt en impala. Skutt på ca 90 m hold, med skytestøtte (stående)

1299955373_resized.jpg?width=533&height=400

 

Her er den siste impalaen min. Den målte 22,25". Skutt på 20m stående.

1299955643_resized.jpg?width=533&height=400

 

Hadde jo vært stas med denne på veggen også 8) Men lommeboka tilater ikke slike dyr.

1300133908_resized.jpg?width=533&height=400

 

Vi så vi en skorpion. Denne skulle vist være den giftigste sa de som kunne noe om dette.

De kalte den for storhale eller en breihale mener jeg på

1299955726_resized.jpg?width=533&height=400

 

Noen fanget den oppi et glass, så sånn ser den ut i et glass.

1299955793_resized.jpg?width=533&height=400

 

Men tro hva dere vil, men de slapp den ut igjen.. :shock::shock:

 

Noe som var litt spesielt var at min far skaut sin første og eneste impalaen sin 3 min før jeg skaut min første og eneste sebra. Så vi begge debuterte i løpet 3 min. Vi begge skaut fra samme jaktårn.

 

Så det er derfor det ble tatt et sånn bilde som dette.

1299920941_resized.jpg?width=533&height=400

 

Så vil jeg takke Jaco, for at han stilte med denne superpremien til kammersmellen 2010.

Og Jeg håper at han gjør det igjen, sånn at andre og kan få føle dette på kroppen.

1299921328_resized.jpg?width=602&height=400

 

Men må vel få lov til og innrømme at dette VIRKELIG ga mersmak..

 

 

 

Jon Yngvar

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at dette ble en vellykka tur, gleder meg til flere bilder. Har veldig lyst til en afrika tur sjøl jeg, så følger godt med på bilder/tråder om sånt.

 

Den Sightron kikkerten så diger ut, mulig bare vinkelen bildet ble tatt fra som gjør at det ser sånn ut.

 

Venter i spenning på flere bilder.

Link to comment
Share on other sites

Hei The Kid!

 

Takk for turrapporten. Ser ut til at du har hatt en kjempetur, og fått deg noen fine trofeer også.

 

Jeg må si meg enig om at en slik tur gir ettersmak til å dra ned igjen. Syntes selv det var en nedtur å komme hjem etter 7 dager sammens med Jaco og hans team. De gir alt for sine kunder.

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...