Jump to content

Veldig fin test av Vortex Viper PST


kjetilh

Recommended Posts

Den testen er for første produksjonsserien av PST'en. Denne ble vel trukket av markedet for å rette opp de feilene som bemerkes i denne testen. Den nye som nå kommer på markedet har jeg ikke sett noen fullverdig test av enda.

 

-T

 

lover godt! litt skeptisk til alt for lettskrudde tårn

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg er litt skeptisk til den optiske kvaliteten på disse kikkertsiktene. Flere bilder jeg har sett viser tydelig kromatisk abberasjon.

Blir spennende å se hvilke erfaringer folket gjør seg nå som de virkelig begynner å komme på markedet.

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg har lest er det visst vesentlig forskjell på optikken på 4-16 varianten og 6-24, hvor 6-24 er bedre. Om dette stemmer eller ei vet jeg ikke, men en 6-24 ffp er bestilt og dukker forhåpentligvis opp i løpet av uka. Vanskelig å bedømme optikk ut fra bilder på et diskusjonsforum... :D

Link to comment
Share on other sites

Såvidt jeg har lest er det visst vesentlig forskjell på optikken på 4-16 varianten og 6-24, hvor 6-24 er bedre.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor optikken skulle være bedre i kikkerten med høyere forstørrelse. Skulle tro det var letter å få et bra resultat med lavere forstørrelse. For meg høres det ut som om det heller er individuelle forskjeller..?.., men jeg er ingen spesialist på optik så hvem vet. Hadde vært morsomt å se og sammenligne.

Det jeg synes er mest interessant med kikkerten er at den har alle funksjonen som alle etterspør til en billig penge. Det er vel mere viktig at mekanikken er solid og presis enn at optikken er tipp topp. Men jeg skjønner at ingen vil kjøpe direkte dårlig optikk. Er liten vits med presise klikk og korrekt retikkel hvis du ikke ser målet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg mottok en Vortex Viper PST 4-16x50 mrad fra Jaktfall forrige uke.

Jeg har ikke fått montert den enda, så jeg vet ikke hvor nøyaktig klikkene er, men kikkerten virker god. Så vidt jeg kan se, så er det ikke noe negativt å sette fingeren på. Kan gi en liten rapport når jeg har fått den montert.

 

Noen som vet av en god børsemaker som kan montere en picatinny base på en Sauer 200 på Nordmøre? Og som har tid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...