Jump to content

Landsby invadert av glupske ulver


nybegynner

Recommended Posts

Ja russland er kjent for å ha mye ulv, 2000 kr per dyr får de også. Vi skulle fått det her også:)

Blir det formye av de så vil de trekke over til norge, så bra noen land er villig til å felle de.

 

Er ulv et stort problem der du bor (Askøy ser jeg), siden du er redd for at disse forferdelig skapningen skal komme over fra russland.

Link to comment
Share on other sites

Tja når disse Russiske ulvene allerede vandrer fra Russland og inn i Hedmark og Oppland, så er det ikke lange svippturen igjen til de kan være på Askøy også?:)Om bare helikopter piloten som flytter disse ulvene navigerer litt feil, snakker vi vel bare en liten time? :roll:

 

Ja, vi er plaget med det her ute på vestlandskysten.

Kommer til stadighet nye helekopterlass med russer ulv :?

Link to comment
Share on other sites

Kommer til stadighet nye helekopterlass med russer ulv :?

Men det hjelper jo ikke det grann! De vestlandske hannkattene skiller ikke mellom velsoignerte Kalfar-pudler, forvillede lausbikkjer og sakesløse Sibir-importerte ulver, de jafser i seg alt de kommer over! Nå må du pinadø se til å holde katta di i bånd, 202 outback!

Link to comment
Share on other sites

Vinteren 09/10 frøs det i hjel halvaen million buskap i mongolia og russland. En slektning var på reise i russland den vinteren, og kunne fortelle om enorme mengder ihjelfrossne dyr som lå strødd utover landskapet. Så det er ikke rart det er mye ulv når de har hatt så god mattilgang i sommer, tenker meg at det har vært mange store kull. Det sier seg da selv at alle disse ulvene ikke kan overleve med normal mattilgang.

Det er godt forståelig at det må til en avskytning med ulv når det er en så unormal populasjonssvingning, men må si jeg ler av dere som maner frem bildet av den store stygge ulven! Dette er da ikke en normal adferd for dette dyret, det er en adferd som skyldes stor matmangel.

 

Og når en ser det i lys av hvor mange dyr som ble drept av kulden i russland og mongolia sist vinter (rundt 1 500 000) så er ikke 30 hester på grunn av ringvirkinger spesielt mye.

Link to comment
Share on other sites

Vi har jo også sett unormal atferd på hjort her i landet år grunnet matmangel etter streng vinter.

Det er ikke for de er så slemme og stygge at de spiser hester, de holder regelrett på å sulte ihjel.

Så å bruke slike episoder i motstanden mot ulv i Norge, blir lite troverdig.

 

Hvordan mener motstandere av ulv at Norge skulle håndtert situasjonen, når først svenskene bestemte seg for å ha en ulvebestand.

Skyte all ulv som kommer over grensa.

Er dette noe som ville ha satt Norge i et godt søkelys innternasjonalt.

Mangen sier at Norge ikke trenger ulv for det er så mangen ulv i russland.

Men Norge har en felles ulvebestand med sverige og finnland, selv om noen flokker lever mesteparten av livet i Norge.

Hvis både Norge, sverige, finnland fjerner all ulv (og bjørn) er dette ikke ubetydelig for ulvebestanden innternasjonalt.

Link to comment
Share on other sites

Og når en ser det i lys av hvor mange dyr som ble drept av kulden i russland og mongolia sist vinter (rundt 1 500 000) så er ikke 30 hester på grunn av ringvirkinger spesielt mye.

Disse svir nok hardest, da de har vært berget gjennom frosten. Så nettopp når man ser dette i lyset av de store tapene de allerede har hatt, så burde man skjønne hvor ekstra viktige de dyrene de har igjen er for de.

 

T.d kan man si at om man har mistet 100 dyr, har igjen 60, og mister 30 av disse til ulven. Så sitter man der med nesten ingenting (og der borte har man ikke hest for moro skyld).

 

De stakkerne har min dypeste medfølelse.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Vi har jo også sett unormal atferd på hjort her i landet år grunnet matmangel etter streng vinter.

Det er ikke for de er så slemme og stygge at de spiser hester, de holder regelrett på å sulte ihjel.

Så å bruke slike episoder i motstanden mot ulv i Norge, blir lite troverdig.

 

Hvordan mener motstandere av ulv at Norge skulle håndtert situasjonen, når først svenskene bestemte seg for å ha en ulvebestand.

1.Skyte all ulv som kommer over grensa.

2.Er dette noe som ville ha satt Norge i et godt søkelys innternasjonalt.

3.Mangen sier at Norge ikke trenger ulv for det er så mangen ulv i russland.

4.Men Norge har en felles ulvebestand med sverige og finnland, selv om noen flokker lever mesteparten av livet i Norge.

5.Hvis både Norge, sverige, finnland fjerner all ulv (og bjørn) er dette ikke ubetydelig for ulvebestanden innternasjonalt.

 

1. JA

2. Driter jeg i! De kan gjøre hva de vil med sin egen ulv!

3. Riktig

4. Så hva?

5.Er helt uenig, områdene russland har til ulven er enorme, de ulvene vi sitter med i norge sverige finland er ikke en gang en dråpe urin i havet...

 

Ulven har utspilt sin rolle her, mennesket er topp predatoren å vi forvalter hjortedyrene. Jeg kan ikke se et eneste argument for å ha de her.

Eneste jeg stadig ser ulvelskerene kommer drassende med er at ulven var her før. Vel, det var svartedauen også!! Vet det er en drøy sammenligning å dra men i mine øyne er ulv en pest!

 

Rune

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Ulven har utspilt sin rolle her, mennesket er topp predatoren å vi forvalter hjortedyrene. Jeg kan ikke se et eneste argument for å ha de her.

Eneste jeg stadig ser ulvelskerene kommer drassende med er at ulven var her før. Vel, det var svartedauen også!! Vet det er en drøy sammenligning å dra men i mine øyne er ulv en pest!

Rune

 

Den eneste rasen som faktisk klarer å fremskaffe tilstander som kan sammenlignes med pest må være menesket (primat/Homo sapiens).

Her har vi helt og holdent bevist at vi klarer å ødelegge det meste av det vi kommer i kontakt med, både av natur og andre medskapninger på kloden.

At alle andre raser på jorden ser på oss som en pest og plage er helt forståelig når vi ser utviklingen siste 150 år.

Det mest skremmende er at vi bare øker og øker i anntall samtidig som vi får større kjøpekraft.

Dermed forsterkes også den negative utviklingen vi har på miljøet i rekordfart, noe som kan være greit å ta med i betraktningen når vi hyler og bærer oss over en liten ulvebestand.

Se også på hvordan oppdretsnæringen i Norge spiller hasard med villaksbestanden i 2011, velsignet av en velfungerende økonomi og et folk uten mer kunnskap om naturen en det som befinner seg i disken på rema 1000.

Når det gjelder mangen av ulvemotstanderens kunnskap om ulvens innvirknig på naturen må jeg bare refferere til en profilert herremans utsagn i siste jf. Annalfabeter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...