Jump to content

PPC-Kurs under NM Felt


PPC-skytter'n

Recommended Posts

Kan absolutt være innterresant.

 

Det er vel en del restriksjoner angående våpen til bruk i PPC. Tenker på tuning av revolver ol.

 

Trengs vel hurtigladere/magasin å rigg for dette regner jeg med.

 

Kom gjerne med litt info om kostnad å utstyr som trengs.

Link to comment
Share on other sites

Pris? ( :wink: ) Tidsforbruk?
Flott tiltak!! :D Jeg kommer nok, å skal få med meg flere på lasset....
Kommer!...

Rolig nå!!! Som sakt det har vært litt løst snakk, ingen ting er spikret ennå. Så ikke meld dere på og betal riktig ennå :D

Selv om vi snart har fylt opp første kurs...

 

Normalt sier vi at et kurs tar ca. 4-5 timer, men det går fort en time til...

Slikt må vi jo se på. Vi bør kanskje dele opp kurset/kursene? Teori og praksis på hver sine tidspunt slik at det ikke koliderer med det man egentlig er på Mysen for å gjøre.

 

Kursene koster normalt 2-300 kr. Det er ingen grunn for at det skal bli noe dyrere.

 

Utstyr:

-Feltrevolveren (.38/357) eller militærpistolen (9mm og opp) er et helt greie våpen til kurset.

-Et rettvendt hoftehylster som dekker avtrekkerbøylen på våpnet.

-Minst 3 hurtigladere for revolver, eller 4 magasiner til pistolen. Holdere for disse er fint å ha, men lommer fungerer under kurset.

-Ca. 200 patroner.

 

...men det er sykt mye mer utstyr som er kjekt å ha til PPC :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som det kan være interesse for dette, men som PPC-skyttern sier er dette foreløpig litt på tankestadiet.. Tanken ble født på fagkonferansen og vi kommer nok til å prøve å få til noe så sant det er praktisk mulig.. Dobbelt-NM er jo endel jobb i seg selv :wink:

 

Men uansett er det bare å sette igang å lade, kan bli behov for masse ammo, både til PPC-kurs og til press-skytinga vår lik den vi hadde forrige gang med 50% til vinnern

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen problem å starte med en Glock 35.

Regelverket du linker til må man bare se helt bort fra. Det gjelder kun for USA, hvor sporten er lukket for andre enn Politi.

Resten av verden tilhører det internasjonale forbundet WA1500, og har litt andre regler.

Her finner du vårt regelverk, men det kommer ganske snart en ny utgave. Der de vesentligste endringene går på ting som avtrekksvekt (1360g på alt) og faktorkrav på Standard revolver ammo.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er dagene som fin og grov arrangeres - er jeg med.

 

Hater ènhåndsskyting :twisted:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvorfor skal man skyte ènhånds - når man ikke er skadet i den ene :roll: .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Men ser vel ikke bort i fra å bli med - på andre tidspunkt heller :)

Link to comment
Share on other sites

Kanskje man også kan vurdere et kurs under bane-NM? Siden PPC jo er baneskyting...

Det kan være en idé, men banen har vel en tendens til å være en smule opptatt under et bane NM :wink:

Jeg tenkte jo at kurset kunne arrangeres på kveldstid. Men når jeg tenker meg om er det jo ikke alle landsdeler som er velsignet med 24-timers dagslys om sommeren. Men kanskje det går an å vurdere det når arrangøren har en tidsplan klar?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...