Jump to content

Biltema


The Kid

Recommended Posts

Ser Biltema til stadighet blomtrer opp med våpen tilbehør.

 

Får jo kansje snart kjøpt rifler der og da.. merket Biltema :lol:

 

Biltema har et rikholdig vareutvalg, mye på den (svært) rimelige siden. Mye er bra, enkelte ting kan en sjelden gang være mindre bra. De mindre bra tingene forsvinner ofte fra vareutvalget etter tilbakemeldinger (reklamasjoner).

 

Jeg fjimser ikke av Biltema-produkter. Handler der enkelte ganger. (OT-tips: bilbatterier er rimelige og gode der.)

 

Ville overraske meg om Biltema kommer med kruttvåpen. Lisensfrie luftvåpen kan vel ikke utelukkes, men neppe noe mer smellandes enn det.

Link to comment
Share on other sites

Kunne vært greit å vite hvor mye vekt du hadde i sekken da reimene røk.

 

Og alt med liten skrivt må leses: stolsekker er ikke beregnet for stort mer enn jaktradioen, ei 20-pakning ammo, matpakke og termos. (Evt. en liten lerke med "dotsup" i tillegg.).

 

Ikke beregnet for bæring av bygningsstein, tor jeg.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, hadde ikke så veldig mange bygningsteiner med meg, men hadde en termos, noe mat og ammo til duejakt. Nå skal det sies at en kamerat av meg opplevde akkurat det samme, men hans vart en hel uke! 8)

 

Jeg var forøvrig i storslag den dagen og kjøpte også en slik stol som jaktfalken snakker om, den virker ikke så værst egentlig!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har den såkalte pistol kofferten som de har.

Den fungerer nok greit til å fra skytebanen osv....

Men den fungerer svært dårlig til flyfrakt eller at den ligger underst å har en haug med tunge ting over seg.

 

http://www.biltema.no/no/Fritid/Friluft ... arkoffert/

 

Jeg synes denne våpen oljen er svært brukbar.

 

http://www.biltema.no/no/Fritid/Friluft ... lje-spray/

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte den Jakt og fiskestolen til 39,90 enda det sto maks vekt 100 kg. Jeg går nok hvertfall 10% over det og stolen har fungert i 2 år, og viser ingen tegn til å klappe sammen. Ett kupp!! :lol:

 

Jeg endte med stumpen i ei myr etter 3. gangs bruk... :oops: Jeg veier vel rundt 100kg, så jeg hadde kanskje en mandags-utgave...

Link to comment
Share on other sites

Var innom Biltema i dag og raska med meg diverse greier.. Olje, klikkpatroner (12`hagle, 3006 og 22lr), eit våpenfutteral i hardt stoff med "ryggsekk-selar" på. Dei hadde ikkje inne den kofferten som er omtalt i tråden.

 

Var og innom XXL ein tur for å sjå etter gode tilbod på leirdueammo og ein våpenkoffert.

 

Det som imponerte meg mest med XXL var at han som solgte meg kofferten var så sikker på at dette skulle vere bra greier at han ba meg velge ut 1 til koffert fra samme plass eg fant min som han la ned på golvet, la eit stort vinglas inni.... og hoppa opp og ned på han mange ganger! :shock:

Glaset var like heilt når han opna kofferten... Og for å demonstrere at det ikkje var plastglas knuste han det i bossbøtta etterpå..

 

(Fyren var ca 110-120kg tippar eg sett ut frå min eigen størrelse)

 

Kjøpte den eg.. :lol:

 

Edit: Den kosta forresten 350kr..

Link to comment
Share on other sites

Det som imponerte meg mest med XXL var at han som solgte meg kofferten var så sikker på at dette skulle vere bra greier at han ba meg velge ut 1 til koffert fra samme plass eg fant min som han la ned på golvet, la eit stort vinglas inni.... og hoppa opp og ned på han mange ganger! :shock:

Glaset var like heilt når han opna kofferten... Og for å demonstrere at det ikkje var plastglas knuste han det i bossbøtta etterpå..

 

Kan du finne en link eller et bilde av denne kofferten??

Link to comment
Share on other sites

Ein nyttig ting å ha med seg frå Biltema er strips. ein boks med 650 strips frå 4" til 11" for 109 kr.

 

Har alltid med meg strips til utvomming på hjortejakt. setter strips på matrøret og på endetarmen. I tillegg brukar eg ofte nokre litt større strips som eg "syr" igjen snittet i buken før vi skal dra hjorten heimatt. Blir litt mindre ureining inn på kjøtet og inn i bukhula då.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...