Jump to content

Hundenavn


strafix

Hvilket navn?  

45 members have voted

  1. 1. Hvilket navn?

    • Goggen
      17
    • Hauk
      5
    • Odin
      6
    • Frikk
      4
    • Ask
      8
    • Monsen
      5


Recommended Posts

Gratulerer med valp, synes ikke noen av navna passa, den ser vertfall ikke ut som den kan hete Odin, jeg har en øsl som heter det.

Men, Hva med Elvis, har en dachs jeg som heter det, og den er jo lik denne i fargene.

Ser ut som en gordonsetter, er det riktig?

Link to comment
Share on other sites

Finn ett navn som passer til den bestemte hunden, blir ofte litt morro ut av det.

Jeg hadde en engelsksetter som jeg gav navnet " Rasken", og det ble mye gøy med det navnet. Bikkja ( som forøvrig også ble VK hund) utviklet ett søk og fart som stadig gjordet att jeg mistet den i fjellet og måtte rundt på hoteller eller hytter for å finne den/hente den. Jeg fikk jo som regel da spørsmål om hva hunden min het. Når jeg svarte ar den het Rasken, brast de fleste ut i latter :lol:

Han ble etterhvert så rask at jeg gav ham opp.

Lykke til med ny hund ( og navn)

Link to comment
Share on other sites

jeg tror det er fint å gi en hund ett navn som er litt morro, og folk synns er litt artig. hvorfor ikke ett menneskenavn. samt børr et hundenavn ha en slik kang att det høres klart å tydelig av hund på lang avstand. men også kunne utales på en måte så det har litt "snert" som f.eks hvis hunden har gjort noe galt å den må snakkes til.

 

hunden til broren min heter martin.

 

er enig med "egil" han så litt Elvis ut!

 

men frikk var jo også veldig kult

Link to comment
Share on other sites

Jeg stemte på "Goggen", men jeg har god erfaring med å kalle dyr opp etter slektninger, arbeidskolleger osv.

Jeg har tidligere hatt dyr som har båret navnene "Hildur" og "Bjarne" med stolthet og verdighet.

Enig der El Gringo, har ei Gordontispe oppkalt etter oppdretter "Connie" og ei Petit Basset tispe oppkalt etter sin far og min svigermor "CowboyLaila" :D De er både lydige og flinke :D

Link to comment
Share on other sites

Har en kompis som hadde en hund som het Hector. :) Er ett veldi spesielt navn synes jeg. Å hadde jeg hatt en svart hund hadde det blitt Mosti, hvis han hadde kledd navnet. Ha valpen i hus, som det er blitt sagt å se hva slags type det er. Jeg angrer ikke på at det ble Metso. Han kler navnet godt. :)

Link to comment
Share on other sites

Hundenavn ja... Er enig om at ingen av navnene passet - desverre :?

Har en Siberian Husky med navnet Silba (samisk for soelv) og hun er soelvfarget med isblaa oeyne, og en Gordon setter hann med det klingende navnet Hahppil (samisk for rask, kjapp i vendinga) og han lever absolutt opp til navnet.

Maa du gi navn innen et bestemt tema?

Naa er jeg fra samiske trakter saa navn som Halti (flere betydninger), Giron (fjellrype), Saiva (vann med dobbel bunn), Jeahkkir (fjelltopp), Gaissa (tind), Silba (soelv), Ceahpes (svart), Biiga (jente), Muste, Chammo osv er typiske hundenavn. Vi liker aa ha et navn som betyr noe og som gjenspeiler hundens utseende eller personlighet.

Men det er opp til deg, ikke glem at hunden skal ha navnet saa lenge den lever.... Vaer snill og ikke kall hunden Goggen. Jeg ser for meg en feit, lat GS som ikke vil gaa store soek men gaa fot :lol:

Og en GS er ikke feit, lat med trange soek.... En GS er fart og kraft og har en stor personlighet! :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...