Jump to content

Coctail for rensing av våpen


IBICO

Recommended Posts

En i klubben har en ultralyd renser (som jeg også har kjøpt meg nå).. Han hadde en selvlaget coctail av noe som han brukte å helle oppi når han renset. Nå er ikke han ofte innom og skyter nå i innesesongen (husker ikke navnet på han heller) så jeg tenkte å sjekke om noen her vet av oppskrift på hjemmelaget renseveske for våpen.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått ultralyd badekaret.. eller er vel mere fingerbøl badekar.. Hvordan de får skviset i 1.3L i den der er uvisst, men jeg fikk oppi 1Liter, men når lokket gikk på ble det skviset ut endel siden lokket buler nedover.

 

må vel kjøpe meg en 6Liters minimum virker det som.. får renset hylsene om ikke annet.. en håndfull om gangen. hehe.

 

Skal få laget meg en coctail også. mulig jeg klarer såvidt å presse løpet nedi der om jeg legger den på skrått nedi der.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Google er din venn..!

 

Biltema har lampeolje, Luktfri white spirit, eller terpentin får du etter all sannsynlighet på diverse hobby butikker, og malerbutikker og lignende..! Det samme gjelder aceton.. og lanolin.. vel.. jeg aner ikke hva det er, men wiki sier det er noe greier som kommer fra sauen.. ;P Etter det jeg forstår, får du fatt i slikt på apoteket..!

Link to comment
Share on other sites

Aceton.

 

Selges også som neglelakkfjerner. Men disse inneholder nok parfyme og all annen dritt.

 

Men vær ihvertfall veldig forsiktig med dette stoffet rundt alt som ikke er metall og glass.

Den spiser plastdeler.

 

(Prøv å hell det over i isoporkrus og bunnen blir borte på millisekunder)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Dette er et stoff som vi brukte i ultralydvaskere ved rengjøring av høvelkuttere og sagblader før sliping. Er en tilsetting som blandes i vannet for å hindre korrodering/rust, vi rengjorde også aluminium rundkuttere i dette. Slipeverksteder burde kunne gi info om hvor det kan kjøpes, også :arrow:(Wurth, Norcut i Sandefjord, Bergsli i Skien og Falkenberg i Oslo)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...