Jump to content

.22 kaliber "Kadett"-vekselsats til CZ 75 - erfaringer?


Skylab

Recommended Posts

Kjøpte nylig en CZ 75 SP-01 Shadow som jeg er meget fornøyd med. Men blir så klart kostbart med ammunisjon så er på jakt etter en god .22 volumtrenings pistol. Høres meget lokkende ut å helt enkelt kjøpe en .22 Kadett sats slik at jeg kan skyte .22 og 9mm med min kjære CZ 75 men har hørt både gode og negative ting om denne. Dårlig presisjon bland annet. Med det sagt så er det jo CZ en jeg vil bli god på så føles litt kontraproduktivt å kjøpe en Ruger Mk3 for å bli god på CZ:en

 

Noen her som har erfaringer med den eller anbefalinger?

Link to comment
Share on other sites

Hadde et slikt .22 sett på min CZ, var verdt sin vekt i gull.... Funksjonssikkert og rimelig presist.

Husker jeg ikke feil tror jeg at jeg vant en finfeltrunde eller to med det og.

Forvennt ikke matchpistolpresisjon, men med riktig ammo holder den innertier på presisjonsskiva på 25m.

Og det er mer enn bra nok til et slikt konsept.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et slikt sett. Jeg skyter ganske lite med .22, så jeg har bare 1000 skudd gjennom den, men så langt har jeg bare hatt feilfunk som skyldtes defekt ammo - og jeg har foret den med mye rart, også subsonic og annen relativ fislete ammunisjon.

 

Presisjonen er like god som eller kanskje litt bedre enn "vertspistolen" med 9mm topp når undertegnede holder i. Til billig mengdetrening kan man kanskje ikke kreve mer?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Tar opp denne tråden.

Kjøpte et slik kit og alt i alt er jeg fornøyd med funksjon osv, men når demperen er på får jeg av og til en sprut med gammelt krutt osv mitt i fleisen noen andre som har vært plaget med dette? Finnes det noen fornuftig løsning foruten å skyte med demperen av....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tar opp denne litt igjen..

 

Er i tenkefasen angående pistolkjøp, og da er det vel først og fremst en CZ75/85 med kadett-sett(.22lr) som jeg tenker på...

Ser at Jaktdepotet selger disse, og de skriver at det må påberegnes tilpasning av børsemaker.

Noen som har erfaring med det? Er det mye jobb så det blir en betydelig børsemaker-regning eller var det noe som en "hobby-børsemaker" kan få til selv?

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen på 75 og 85 er at 85 har sleideutløser og sikring på begge sider, mens 75 ikke har det.

Etter min mening er det like greit å kjøpe en shadow først som sist, der er avtrekket mye bedre enn en standard 75 (ihvertfall bedre enn de to std jeg har prøvd)

Har bare lovord å si om vekselsettet, langt mer pålitelig enn fler rene 22 pistoler jeg har prøvd, og relativt altetende mtp ammo.

 

Edit: er ikke helt enig i at settet passer rett på en vanlig 75, det fattern kjøpte til sin måtte ihvertfall få en liten forsiktig omgang med fila ( den blokka du trer sleidestoppen gjennom), dette greide tilogmed jeg med mine 10 tommeltotter uten å ødelegge, så da er det lett :D

Kan hende det er litt forskjell fra sett til sett.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Selv når den er helt gulle ren så får jeg av og til en dusj med gammelt krutt osv.

 

Det blir høyere trykk med demper. Disse 22 kit'ene har ikke mekanisk låsing, så en hardere rekylfjær kan hjelpe. Dvs. i alle fall så lenge utkast og mating fungerer med en slik fjær.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...