Jump to content

Billig Salong pakke.


eppje

Recommended Posts

Jeg lurer på om noen har noen gode tips til hvor jeg kan finne en bra komplett salong pakke til rundt 4000.

Har mest lyst på en 10/22t men med demper og kikkert blir den litt for dyr for meg.

Akkurat nå ser det ut til at det blir en Zastava cz99 pakke med a-tec demper og 3-9x32 bushnell, fra jaktdepoet.

Men hvis noen har andre tips til pakkeløsninger, eller vet om noen forhandlere som man kan få satt sammen en bra løsning så vil jeg vere takknemlig..

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvor lang tid en våpensøknad tar? Veeeeeldig utålmodig.

:roll:

 

Du som allerede har 3 våpen burde jo vite ;) Min tok 3 virkedager men kameraten min går enda å venter, 2,5 uke etter at han leverte.

 

 

Er det noen som har kjennskap til Mossbergs .22 LR. Ser de ligger til 2500 med kikkert på wingevapen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var bestilling sendt.

Det ble Zastava cz99 Med A-Tec demper 3-9 Busnell kikkert, samt at det er med et ekstra magasin.

Prisen ble ca 4500 kroner, noe jeg ikke synes er galt.

Jeg skal gi en rapport når jeg har fått prøvd den skikkelig ut.

Ca 14 dgrs. leveringstid fra Jaktdepoet... :D:D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Da var bestilling sendt.

Det ble Zastava cz99 Med A-Tec demper 3-9 Busnell kikkert, samt at det er med et ekstra magasin.

Prisen ble ca 4500 kroner, noe jeg ikke synes er galt.

Jeg skal gi en rapport når jeg har fått prøvd den skikkelig ut.

Ca 14 dgrs. leveringstid fra Jaktdepoet... :D:D

 

Hei! Har du fått tilsendt rifla? Jeg lurer på om jeg skal bruke litt av feriepengene for å kjøpe samme pakka selv, så det har vært fint med en tilbakemelding :D

Link to comment
Share on other sites

Da var bestilling sendt.

Det ble Zastava cz99 Med A-Tec demper 3-9 Busnell kikkert, samt at det er med et ekstra magasin.

Prisen ble ca 4500 kroner, noe jeg ikke synes er galt.

Jeg skal gi en rapport når jeg har fått prøvd den skikkelig ut.

Ca 14 dgrs. leveringstid fra Jaktdepoet... :D:D

 

har bestilt meg samme pakke som deg...gledar meg til den kjeme!

Link to comment
Share on other sites

Førteinntrykket av zastavaen kommer her.

 

Jeg har ikke fått prøvd den skikkelig ut, men jeg er stort sett fornøyd.

Avtrekket er ikke noe å rope hurra for, alt for tungt og litt slep, men det kan fikses..

Magasinene er litt vanskelige å få inn, men regner med at dette går seg til..

Må "knote" litt for å få skudd nr 5 inn i magasinet, men også dette har en tendens til å gå seg til etterhvert.

Litt ekstra oljing av stokken trengs.

 

Men alt i alt er jeg veldig fornøyd... :D

 

Må også takke så mye til den snille postmannen som ventet til jeg hadde kjørt i minibanken på Lørdag,,,

Dumme meg trodde jeg kunne betale med kort :oops:

 

Den totale prisen ble 4185 med a-tec mudul demper og 3-9x32 simmons kikkert,,,Jeg synes det er mye for pengene jeg..

Link to comment
Share on other sites

Avtrekket er ikke noe å rope hurra for, alt for tungt og litt slep, men det kan fikses..

 

Det var nettopp avtrekket denne børsa fikk skryt for av JHV i en test(i fjor?). De tre gutta som hadde testet våpenet gav det 6 av 6 poeng på avtrekket. Sa at det var noe av det beste avtrekket de hadde kjent, hvertfall til en slik pris.

 

Men det er forskjellige oppfatninger av ting her i verden...

 

Vurderer denne pakken selv, men skulle helst hatt noe kraftigere for tiuren, ikke bare for rypa...

Link to comment
Share on other sites

Vurderer denne pakken selv, men skulle helst hatt noe kraftigere for tiuren, ikke bare for rypa

Winge våpen har noen pakke tilbud på forskjellige våpen er ikke sikker på om det er bare 22lr.

http://www.wingevapen.no/index.php?name=NETTBUTIKK%2FVAaPEN-SALONGRIFLE%2FPakkelosning_Salong

 

 

brunohttp://www.wingevapen.no/index.php?id=4904engerdal

Link to comment
Share on other sites

har sett på disse pakkene, det er stort sett bare .22 lr trur jeg. muligens noen leveres i .17hmr...

 

.22 Hornet hadde vært perfekt for mitt behov, men desverre er det er for "sjeldent" kaliber med for liten tilgang på både våpen og ammo...

Link to comment
Share on other sites

har sett på disse pakkene, det er stort sett bare .22 lr trur jeg. muligens noen leveres i .17hmr...

 

.22 Hornet hadde vært perfekt for mitt behov, men desverre er det er for "sjeldent" kaliber med for liten tilgang på både våpen og ammo...

 

De har en Ruger No. 1 B i .22 Hornet til salgs på Våpen Søilen i Bergen - http://www.vapen-soilen.no/brukte-vapen/rifle/

Link to comment
Share on other sites

det var relativt enkelt å justere avtrekket selv, så nå er det betraktelig bedre.. :lol: en liten skrue som trengte noen få runder... magasinene har gått seg til også, jeg er veldig fornøyd :D

 

Hei har selv fått denne pakken tilsendt nå. Dette er over all forventning, stokken var fin valnøtt og rifla er kompakt og fint maskinert. Gleder meg til prøveskytinga. depoet var tom for Bushnell sporsman 3-9*40 så di sendte med en Norconia 3-9*40 i stede, noen som vet noe om det er brukbart?

 

Nokk om det! Det som jeg må "klage" på er att pipa ikke ligger fritt så jeg har pusset en del invendig på stokken for å få klaring.

Avtrekket er alt for tungt sikkert 2 kg.

 

eppje vilken skrue justerte du på?

Link to comment
Share on other sites

det er 2 små "gjengeskruer" ( vet ikke helt hva de kalles) på undersiden Tror det var den bakerste. Ihvertfall på undersiden, juster den ut slik at avtrekket blir kortere.

Vet ikke om jeg gjorde meg forstått, men se på mekanismen så tror jeg du forstår hva jeg mener. :D

Link to comment
Share on other sites

Noen som har testet Zastava eller Ruger salongen på jakt ?

 

Det er meningen jeg skal bruke Zastaven på vinterjakt så du skal få tilbakemelding :)

 

Ellers så skal jeg tenkt å skrive en rapport når Zastavaen å meg har vært på skytterbanen.

Kanskje med bilder :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Hiver meg på i denne tråden, jeg henta min Zavasta hos depoet idag.

 

Uten å ha skutt en eneste kule, kan jeg si meg enig i at avtrekket er dårlig. Hardt og ujevnt. Magasinene er knotete å få i, samt at de er ganske harde å putte skudd i. Savner "nedtrykksmekanismen" på siden av magasinet, som lar meg komprimere fjæra, for så å slippe skuddene nedi.

Er det noen som vet om man får kjøpt andre magasiner til denne børsa?

 

Skal poste litt mer når jeg får skutt med børsa.

Link to comment
Share on other sites

det er 2 små "gjengeskruer" ( vet ikke helt hva de kalles) på undersiden Tror det var den bakerste. Ihvertfall på undersiden, juster den ut slik at avtrekket blir kortere.

Vet ikke om jeg gjorde meg forstått, men se på mekanismen så tror jeg du forstår hva jeg mener. :D

 

Takk for nyttig tips. 2 skruer justert, og jeg har fått et kort, jevt og lett(ere) avrekk! :D:D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Jeg kjøpte en Zastava CZ99 i våres. La meg ned på banen med tofot og samlet godt under snusboksstørrelse på 100m med lett skiftende sidevind og Eley Target (billig ammo).

 

Baksiktet viste seg å være litt av en nøtt å skru av, men det gikk tilslutt av og hullene ble tettet med to passende skruer. Forsiktet får bare sitte på, det utgjør jo ingen forskjell da demperen bare bygger forover.

 

Eneste minus jeg kommer på er klirringen til magasinutløser-knappen, men som det påpekes kan avtrekket justeres og magasinfjærene er harde i starten.

 

Meget fornøyd med rifla både estetisk (utseende) og funksjonelt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...