Jump to content

Remington 700 avtrekk


TorsteinK

Recommended Posts

Regner med du er istand til å plukke kasse-løp/stokk ifra hverandre (noe alle våpeneiere burde være istand til)

Med kasse-løp i fanget er det ikke noen hokus pokus for en som har plukket litt på rifler før, det å stille avtrekket på en Rem-700 mekanisme.

 

Les igjenom de 3 linkene jeg legger ved, så får du selv gjøre deg opp en mening hvorvidt du vil gyve løs på dette.

http://www.quarterbore.com/library/articles/rem700trigger.html

http://www.snipercountry.com/Articles/Remingtontriggers.asp

http://www.varminthunters.com/tech/crisp.html

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Med kasse-løp i fanget er det ikke noen hokus pokus for en som har plukket litt på rifler før, det å stille avtrekket på en Rem-700 mekanisme.

Mjo, men det går fint an å drite på draget her. Eg har vore borti Rem700 med vanvittig lett avtrekk. Eg trur at ein kunne klare å få den til å gå av med hardhendt gjenlukking. Eg lar alltid børsemakar ta seg av den jobben. Men klart, veit ein kva ein gjer, så går det nok bra. Eg gjer ikkje det alltid :wink: Men dessverre ikkje alltid børsemakarar heller. Haaar sett eksempel på det også..... :(

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Avtrekket på min 700 har vært forsøkt gjort noe med, men samme f... så blir det ikke bra. Bestilte nytt Timney-avtrekk. Kom forrige dagen, men så klart greide noen å ikke notere at jeg skulle ha links. Har derfor bestilt opp riktig sort, og har et speller nytt Timney-avtrekk til Remington 700 liggende inntil videre som noen kan få til en hyggelig pris om ønskelig.

 

-Jeg kan returnere det fritt, men hyggelig hvis noen kan ha nytte av det i stedet :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis man bare justerer Trigger Pull, til et noe lettere avtrekk, hva er da konsekvensen av å ikke justere Sear engagement og over pull??
Jeg lurer litt på hva du har som morsmål. :twisted:

 

 

Tosk!!

 

Så, så... Jeg sitter og lurer på det samme, så vær så snill og ikke få tråden stengt... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tosk!!
Godt du klarer å skjelle ut folk med norske ord!

 

 

Det er forresten ganske mange tråder om dette temaet fra før:

http://forum.kammeret.no/forum/search.php?keywords=rem*+avtrekk*&terms=all&author=&sc=1&sf=titleonly&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k

 

Kanskje moderatorene kan slå noen sammen?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Der foregår pt en heftig debat på visse amerikanske sider om netop Remmingtonaftræk.

Her påpeges fra en efter min opfattelse meget kompetent person, at det specielle design, med en ekstra og delvis løs aftrækkerdel, kan medføre at der kan forekomme utilsigtet skudafgang, ved lukning af sluttstykket, eller ved afsikring (især hvis aftrækkeren har været påvirket i sikret tilstand)

Hans pointe er at der kan komme snavs og andre urenheder imellem denne "Walker connector" og aftrækkeren, så der ikke er indgreb mellem aftræk og sear.

Denne risiko forøges meget kraftigt hvis man stiller aftræksvægten ned. Dette specielt fordi at aftræksvægtsfjederen er det eneste der returnere denne "walker connecter"

http://www.snipercountry.com/Articles/R ... iggers.asp" target="_blank

(det er den sorte del i tegningen, som er en løs og bare fjederbelastet del. Den kan løsne sig frem fra aftrækkeren, hver gang man avfyre)

Hans postulat er også at det er en sikkerhedsrisiko som Remmington har kendt til i mange år, og først har rettet for et par år siden. postulatet er også at de har undladt at tilbagekalde og udskifte ud fra et økonomisk synspunkt om at det var billigere at betale erstatning i de tilfælde hvor det gik galt.

Link to comment
Share on other sites

Hva er forskjellen på et eldre avtrekk til Remington 700 og det "nye" X.mark pro? Jeg har et vppen med X-mark PRO. Har stilt avtreksvekta til ca 900 g. Ellers er avtrekket etter mitt skjønn meget bra. Er ellers i utgangspunktet skeptisk til sikringer som ikke låser tennstempelet, noe vel ikke systemene til S&L eller Tikka T3 gjør heller. (Har våpen av sistnevnte 2 fabrikat også).

Link to comment
Share on other sites

Hva er forskjellen på et eldre avtrekk til Remington 700 og det "nye" X.mark pro? Jeg har et vppen med X-mark PRO. Har stilt avtreksvekta til ca 900 g. Ellers er avtrekket etter mitt skjønn meget bra. Er ellers i utgangspunktet skeptisk til sikringer som ikke låser tennstempelet, noe vel ikke systemene til S&L eller Tikka T3 gjør heller. (Har våpen av sistnevnte 2 fabrikat også).

 

 

Beklager min kanskje noe ufine kommentar, men kun et spørsmål om mitt morsmål etterfulgt av "satan" selv, innbyr ikke til en oppklaring :)

 

Jeg har lest tråder opp og ned ang justering av avtrekk og blir forsåvidt like "klok", og tydelig flere med meg. Det er stort sett linket til den samme informasjonen, før tråden er ødelagt med en masse flotte opplysninger om andre avtrekk som kan kjøpes og diverse andre urellevante opplysninger.

 

Min remington er 6 mnd gammel og om det er "gammelt" avtrekk eller nye X.mark pro har jeg ikke kompetanse til å svare på. Hvordan finner man ut dette?

Det som hadde vært av interesse var å få en forklaring på hvordan de 3 forskjellige justeringene påvirker hverandre.

Jeg har ikke noen gode norske ord på "over pull" og "sear engagement", men må kun forholde meg til det som står avbildet i respektive "linker" jeg er henvist til.

 

Så... Hvis noen har en god "Norsk" forklaring på dette, så hadde jeg vært takknemlig. Hvis ikke, så tror jeg det blir børsemakeren neste ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...