Jump to content

Erfaringer med Midwaynorge.com - leveringstid


DHK

Recommended Posts

Regner med at det er en del folk på disse forumene som har kjøpt noe fra Midwaynorge en eller annen gang.

 

Hva synes dere om service og leveringstid?

 

Jeg bestilte noen varer, som de hadde på lager på onsdag 13.juli. Torsdag 14.juli fikk jeg mail om at ordren var sent. Da jeg sjekker postens pakkesporing med referansenr jeg fikk fra Midwaynorge er status at de har fått beskjed om at en pakke vil bli innlevert for forsendelse men den har ikke blitt levert enda. Statusen er den samme i skrivende stund, søndag 18.juli.

 

Det er første gang jeg bestiller noe fra Midway, men dette synes jeg var litt dårlig når mailen sier at varene er sent, mens pakkesporing fra posten sier at de ikke er det.

 

Setter pris på å høre litt om evt erfaringer fra de som har handlet litt fra Midway tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Hei DHK

Utover at jeg syns midway sotrt sett er latterlig dyre, har jeg god erfaring.

Midway har ikke noe lager i Norge, alle pakker sendes fra USA, det er nok grunne til at du har fått den litt forvirrende beskjeden. Pakken er sendt fra USA, men ikke videre i NOrge.

 

Antar jeg. :)

Link to comment
Share on other sites

Ok, det er sånn det henger sammen. Jeg hadde en mistanke om at Midwaynorge bare var en portal for den amerikanske nettsiden, med tanke på det ganske store vareutvalget som var på lager !

 

Da er det bare å smøre seg med tålmodighet. Som en ivrig netthandler gjennom mange år er min erfaring at pakker fra USA vanligvis pleier å bruke 2 uker på å komme til Norge.

 

Hassel, takk for kjapt svar :D

Link to comment
Share on other sites

Dette har vi hatt oppe et par ganger før her. Midway Norge er bare en forlenget og redusert utgave av Midway USA. Det du bestiller fra Midway Norge er altså ikke 'på lager' i Norge, men kommer fra USA. Så vidt jeg forstår blir delene repakket i Danmark? før de sendes til kjøper. Jeg har fått STORE deler direkte fra USA, men som regel er de sendt ut av 'CarryOn HomeShopping'. Leveringstiden er vel ca 2 uker...

Link to comment
Share on other sites

Mine erfaringer med Midway Norge:

Dyrt, dårlig service og altfor lang leveringstid.

 

Ergo, jeg har sluttet å bestille noe som helst fra midway norge. Jeg bestiller heller fra Brownells og Sinclair (sistnevnte er vel eid av Brownells om jeg ikke tar feil).

Link to comment
Share on other sites

postens sporingssystem er ikke alltid helt på nett.... fikk hentelapp i posten en dag, mens pakken fortsatt sto innlevert postkontor i oslo, når æ så henta pakken ut her oppe i nordnorge, ble det registrert på pakkesporinga at pakken var akommet og utlevert på finnsnes. utrulig men sant... pakken brukte kun et halvt sekund fra oslo til finnsnes...og så klager vi fortsatt på leveringstid? moahaa :mrgreen::mrgreen:

 

dessuten så er midway på tur å prise seg ut av markedet... f eks gascheck i 357.... midway vil ha over 40 øre mens trond alvestad tar bare 30 øre.. når man da skal handle 10 000 stk i slengen, så blir det jo noen kroner i forskjell....

Link to comment
Share on other sites

dessuten så er midway på tur å prise seg ut av markedet...

 

MidwayNorge er SYKT overpriset. Såpass overpriset at det kommer under kategorien "Highway Robbery". :x

 

Selv om jeg alltids har fått grei nok service fra de, foretrekker jeg å bruke pengene mine hos Trond Alvestad eller andre kilder, og sparer så godt som uten unntak ganske mye penger med å gjøre det. :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

den prisen er ikke så verst, MEN siterer:" Varen er ikke på lager, kan restnoteres Restleveranse vil bli belastet porto " når så portoen kommer oppå det hele tviler jeg på at det blir så rimelig som det ser ut som. Dessuten så er jo magasiner og slikt engangsinvesteringer som betyr lite i den store sammenhengen, men forbruksvare som kuler og gaschecks har mer å si for kostnadsnivået i sporten.... det koster lite for midway å selge et magasin i året for 100 kr under konkurrentene, når de tar det glatt inn igjen bare på en enkel pakke med gaschecks.

 

cluet er å bruke et par minutter på å sjekke hvem som er rimeligst hos de forskjellige leverandørene. Inntrykket mitt er at Midway kan ha mye forskjellig som man trenger av hardware( utstyr og verktøy) men er svindyre på forbruksmateriell som f eks kuler, bly og gaschecker.

Link to comment
Share on other sites

Vel, Miwday har faktisk blitt mye billigere på mange kulemerker i det siste. F.eks .338 treningskuler som jeg bestiller mest av. De er faktisk mye billigere på de kulene jeg bruker enn hjemmelading.no. Alle .338 Hornadykulene er billigere enn hos hjemmelading, bortsett fra 250 grs matchkula. På Sierrakuler er prisen det samme, bortsett fra 300graineren som er en del billigere på Midway. Barneskulene har omtrent samme pris, +- noen kroner. Uansett, det jeg vil fram til er at Midway har fått mye bedre priser nå enn de hadde i 09 ihvertfall på kuler. Men Trond er jo mye raskere på levering så han vinner på den delen

Link to comment
Share on other sites

Sykt overpriset blir vel litt feil å si ettersom Midway satte ned prisene på kuler f.eks for en tid tilbake.

Så om man sammenligner Hornady kuler i cal 224 så er det ikke store forskjellen

 

 

John-A

 

Eksempel

.308 150gr Tipped TSX:

MidwayNorge: 504 for en pakke

MidwayUSA: 256 inkl norsk mva

 

Iogmed alt sendes fra USA og de ikke har lager her, synes jeg absolutt de er overpriset.....

Link to comment
Share on other sites

Har kun gode erfaringer med Midwaynorge selv, men man bør selvsagt sjekke priser rundt om før man handler. Mye er dyrt, men man kan også gjøre gode kjøp. Dette gjelder selvsagt andre netthandler også.

 

Leveringstiden avhenger av om det finnes på lager i Norge. Jeg har nok vært heldig og fått ting innenfor et par uker. Bestilte et rødpunktsikte for et par år siden, og det tok ca to uker, muligens tre, men dette kom da sikkert fra USA. Ladesettet jeg bestilte kom etter under en uke (Lee Anniversary). Andre ladekomponenter har kommet raskt, under en uke etter bestilling, og prisene har vært konkurransedyktige.

Link to comment
Share on other sites

Vell, de tjener åpenbart penger, ellers hadde de ikke holdt på så lenge som de tross alt har gjort. Dermed faller "wannabe forretning" på sin egen urimelighet.

 

Jeg handler en del på Midway. Grunnen er enkel: nettbutikk som fungerer knirkefritt og et vareutvalg som overgår alle andre aktører i Norge. Ja, man betaler litt mer, men når det er så enkelt så lever jeg greit med det.

 

mvh

Oddvar

Link to comment
Share on other sites

nettbutikk som fungerer knirkefritt og et vareutvalg som overgår alle andre aktører i Norge
Helt enig! Betaler gjerne noen eksra kroner for å få det jeg trenger! Jækla synd at de ikke fører ammoutvalget (og prisene! :mrgreen: ) til Midway USA! Har man tid til å vente et par uker så leverer Midway Norge det meste en skytter kan ønske seg.... Jeg finner det forøvrig mye lettere å bruke søkesiden til Midway USA og så bestille varenummeret fra Norge... :roll:
Link to comment
Share on other sites

Som Poacher sier, så går ikke det lenger...

 

Det gikk tidligere, men så var det noen "luringer" som skrev om dette på forum på internett og da forsvant raskt den muligheten. MidwayUSA ser ut til å ha lagt adr til JC i USA på sin "ban-liste". Man får bare beskjed om å bruke MidwayNorge.

Link to comment
Share on other sites

Har kun gode erfaringer med Midway. Jeg sjekker altid pris hos flere, men det er ofte kun Midway som kan levere innen rimelig tid. Ingen vits i å handle billig hvis de ikke kan levere "før om fire uker". Det er ofte litt å spare på å handle fra div. nettbutikker i usa, men da skal du være forsiktig med sluttsummen ellers kan det fort bli båder dyrt og ta lang tid hvis varene må innom tollklarering.

Det meste jeg trenger får jeg nå heldigvis hos Børselars, og så får jeg en hyggelig prat på kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

Har aldri fått en pakke fra midway som blir levert før det er gått fire uker. Og hver gang jeg etterlyser så "har det skjedd noe feil på gardemoen, men dette har de ordna opp så nå er den sendt". Så går det en ny uke, med en ny purring, med "copy/paste" svar.

Link to comment
Share on other sites

går som regel halvannen til to uker fra jeg bestiller til jeg har varene og det synes jeg er helt greit, men da bruker ofte posten 3-4 dager fra oslo til Bodø, en dag til Fauske for så igjen å bruke en dag tilbake til Bodø!! Men jeg har det ikke så vanvittig travelt. Jeg er bare glad for at de alltid har hatt det jeg trenger på lager og det har aldri vært noe tull med dem for min del. Og uansett hva pokker man skal ha så har Midway det. Greit, det tar litt tid, men hvor travelt har folk det egentlig? Man VET at den 25 sept så begynner elgjakta og da trenger man kuler. Man bestiller da ikke kuler den 23 sept..? Synes ikke det er noe å klage på. Prisene kan jo selvfølgelig presses ned på enkelte ting, men nettbutikken fungerer helt utmerket, man får varene, man kan spore pakkene hver time om man orker og for min del har jeg aldri fått feile varer.. Min mening bare..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har over 30 bestillinger hos Midwaynorge.com gjennom de siste 8 årene. Aldri opplevd noen problemer. Har hatt én reklamasjon, og etter å ha pratet med Midway sendte de ny vare.

 

Leveringstiden har alltid vært mellom 1 til 3 uker. Forrige bestilling tok 8 dager før den lå i postkassen.

Selv om prisene ikke alltid er de billigste så er jeg en trofast kunde. Reliabilitet, service og utvalg er avgjørende for min del. Dessuten er de billige på enkelte ting (eksempelvis 1911 magasiner).

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk!

Ikke bare innrømmer man smugling, brudd på eksport regelverk og utsetter en kompis for potensielt kjipe straffer. Man annonserer det på et åpent forum også!

 

Priceless

 

 

det kommer da litt ann på hva han kjøper.... :wink:

Pusseutstyr, bøker, etc etc feks...

 

Men er det kuler, hylser og våpendeler med eksportrestriksjoner er det ikke så smart.

Link to comment
Share on other sites

*Ser for meg Hassel sitter å skriver anmeldelsen med ett stort glis*

Nei takk du...

Om jeg skal tillegges skjulte motiver så er det enten at jeg ønsker at man handler her hjemme så lenge det bare er litt dyrere, eller at jeg tror alle slike tøyinger av strikken kun vil ramme oss alle. Siden noen finner en lur måte å gjøre ting på må det regulerer med lov og forskrift og da rammer det alle, ikke bare den som har jukset.

 

forøvrig er det som cardinal sier litt avhengig av hvilke varer. Men snusk med eksport og våpen er ikke nødvendigvis det lureste å bli tatt for av myndigheten i USA.

 

Jeg tror jewg skal adoptere en variant av noe jeg lærte i kongens klær...

 

Tenk, trykk og så send....

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk!

Ikke bare innrømmer man smugling, brudd på eksport regelverk og utsetter en kompis for potensielt kjipe straffer. Man annonserer det på et åpent forum også!

 

Priceless

 

Hva er det som får deg til å beskylde andre for å drive med ulovlig eksport?!

 

Med mindre han eksporterer varer med restriksjoner på, så er dette fullt ut lovlig. At et styremedlem i NOJS beskylder folk åpent på forumet synes faktisk jeg er kritikkverdig. Du gir inntrykk av at det forekommer ulovligheter når det ikke er noe som tyder på det. Eneste må være visst du sitter på annen informasjon enn hva som har kommet frem her?

Link to comment
Share on other sites

Det var det med frihet under ansvar og å tøye strikken da...

 

strengt tatt kan det vel leses som en advarsel mot å prøve å omgå restriksjoner på den måten, ut i fra at kompisen kan få skjegget skikkelig i postkasse "over there".

 

At fozzy tidligere har vært en sterk agitator for piratimport av varer kan også ha farget synet mitt litt. Jeg tviler nemlig på at det var lymans ladebok no 48 og et par westernskjorter han tenkte på, når han så flott skrøt av seg selv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøper fra Midway i USA med Norsk kredittkort. De sender varene til en kompis i USA og jeg har varene i hende 10-15 dager etterpå. Det spørs litt hvor treg kompisen er...

Jeg har prøvd det samme, men eksdama nekter plutselig å videresende og sier at jeg må komme til Colorado og hente selv :roll:

Link to comment
Share on other sites

Det var det med frihet under ansvar og å tøye strikken da...

 

strengt tatt kan det vel leses som en advarsel mot å prøve å omgå restriksjoner på den måten, ut i fra at kompisen kan få skjegget skikkelig i postkasse "over there".

 

At fozzy tidligere har vært en sterk agitator for piratimport av varer kan også ha farget synet mitt litt. Jeg tviler nemlig på at det var lymans ladebok no 48 og et par westernskjorter han tenkte på, når han så flott skrøt av seg selv.

 

Frihet og ansvar: Så det å bruke en mellomperson (eller et firma) til å sende varer ut av et land er å tøye strikken?

strengt tatt kan det vel lestes: Stengt tatt så kan det jo like gjerne være underbukser, kan det ikke det? Må man lese allt "strengt tatt"?

piratimport: Så du sier at han driver med ulovligheter, eller er det sånn at personen er så tvilsom at du antar det?

 

Er det en slik tone vi skal ha mot hverandre? Skal vi anta det værste, gå utifra at vi driver med ulovligheter og offentlig gi inntrykk av det?

 

Det er aldri for sent å si unnskyld, her gjorde jeg noe dumt. Jeg burde ikke ha gitt inntrykk av at det forekommer noe ulovlig når jeg ikke har noe konkret som tyder på det. Spesielt som styremedlem bør du vise litt ydmykhet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte varer fra Midway Norge mandag den 12.07 og pakken er ifølge postens sporing mottatt og videresendt fra Oslo idag. Jeg har jo ikke fått den enda, men regner med at jeg har den i løpet av en dag eller to. Til sammenligning med Brownells, så er det mildt sagt veldig hurtig. Det er iallefall min erfaring. Jeg bestilte varer fra Brownells til påske som tok 1 måned. De andre varene jeg bestilte fra Midway, eller rettere parabellum, fikk jeg etter to dager.

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk!

Ikke bare innrømmer man smugling, brudd på eksport regelverk og utsetter en kompis for potensielt kjipe straffer. Man annonserer det på et åpent forum også!

 

Priceless

Hm at han bestiller fra midwayusa er vel ikke smugling eller brudd på importregelverk?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...