Jump to content

Forsikring av jakthund


utsikt

Recommended Posts

Har Agria på mine hunder, og har virkelig fått bruk for den på den ene.

3 x "innleggelse" på dachsen, og kostnader på mellom 9000 og 13 000 kr hver gang.

Veterinæåren tar direkteoppgjør med Agria, jeg betaler kun egenandelen.

En uke etterpå får jeg brev fra Agria med deres utregning, og beskjed om å sende inn kvitteringer dersom jeg har hatt ytterligere utlegg ifbm skaden.

Link to comment
Share on other sites

Bruker Terra forsikring. 1200,- pr år og full dekning frem til 10 år.

 

Jeg bruker okså Terra på mine 4 Laikaer. Å fikk virkelig prøvd hva de sto for i høst. Brukte nærmere 40.000kr på veterinær i forbindelse med skader og uhell fra August og frem mot jul. Hver gang jeg leverte skademelling, var pengene på konto samme dag som Terra mottok den. Mine tidligere erfaringer er stort sett med Gjenstridige forsikring. Der måtte jeg som oftest krangle et halvår hver gang jeg hadde bruk for forsikringene mine.

 

Min erfaring: Terra koster litt ekstra, men ordner opp når du trenger det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker if på mine hunder, og har bare positive erfaringer med de. Brukte forsikringen mye på dachsen som jeg mistet for noen mnd siden. Hun var forsikret for 15.000 pr skade, samt livsforsikring. Forsikringen lå vel på ca 1900 i året tror jeg. Egenandelen betalte jeg aldri fordi har du andre forsikringer i if opparbeider du deg en slags egenandel-bonus. Nå har de vel også direkteoppgjør, og min nye hund er også forsikret hos if...enn så lenge.

Link to comment
Share on other sites

Styr ivertfall unna Gjensidige....

Hvorfor det?Jeg vil heller si:styr unna IF!rene mafian :evil:

 

Da Gjensidige ser på det å skyte en hund i line 5-7m foran fører som ett hendelig uhell

Som ikke utløser rett til erstatning, så er vel egentlig en forsikring av hund i Gjensidige ingenting verdt.

 

Og ja eg har dokumentasjon på dette skriftlig.....Fra Gjensidige.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tegnet forsikring på bikkja mi i går kveld faktisk, på internett. Jeg valgte Agria, fordi jeg tidligere også har hatt det.

 

Forsikret bikkja for 25.000 ved død og (permanent) skade, og 30.000 for veterinærutgifter. Egenandel kr 1000 eller 10 %. Valgte Agria Elite (for jakt-brukshund) ved siden av Agria Liv. Bunnlinja sa kr 2430 pr år, og får 10 % rabatt som NKK-medlem.

 

Hunden er forsikret fram til den fyller 10 år hos Agria.

 

NJFF vil ikke tegne forsikring for bikkjer som er fylt 3 år, hvis du da ikke har forsikret den før fylte 3 år. Deres forsikring opphører da ved 8 års alder. Er slett ikke mange jakthunder som pensjoneres som 8-åringer....

Link to comment
Share on other sites

Deres forsikring opphører da ved 8 års alder. Er slett ikke mange jakthunder som pensjoneres som 8-åringer....

 

Min skal ihvertfall ikke slippe unna så tidlig. :)

 

Har også Agria selv, aldri benyttet den, og håper jeg slipper å gjøre det noen gang. :) Valget var enkelt, pris, dekning, varighet og direkteoppgjør med min lokale veterinær. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...