Jump to content

Forbud mot grove håndvåpen.


Polardego

Recommended Posts

:twisted: Tolvsylindrede biler ??? Da snakker du kanskje om motoren da? Hihi!

Fleip til side, flott innlegg Thor!

Og kanskje vi 'forumbrukere' bør 'gjøre noe' også... Men hva KAN vi gjøre for at dette

ikke kan skje igjen? Jeg har LYST på en .45 som neste våpen, men når kommer forbudet her?

Vi bør ikke godta at dette avgjøres av en liten elite bak kontorpulten!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det ville ikke være så mange som kom til å savne biler med 12 sylindre hvis de ble forbudt heller og norske veier er egentlig ikke beregnet for slikt, ikke sant? Så kan man spørre seg selv om hvor mange fotgjengere som blir overkjørt av tolvsylindrede biler kontra firesylindrede biler (...)

 

Poenget er vel helst at byråkrater og andre tapere som det offentlige har gitt litt makt liker å forby ting basert på problemer som bare finnes inni deres eget lille hode. Da ser det ut som om de gjør noe.

Ja, ikke sant! Og etter at de har blitt kvitt det bittelille mindretallet som kjører Jaguar og andre eksotiske merker så vil de 10-sylindrede biler til livs. Noen få Vipere er det ingen som syns synd i, og VW sine W-10 motorer er det jo også bare rikinger som har råd til.

 

Deretter setter de i gang en mediastorm om hvor miljøfiendtlig en V-8 er, og vips kan American Car Club of Norway stenge dørene. Og før jeg vet ordet av det kan jeg se langt etter min kjære gamle 5-sylindrede diesel-Audi.

 

Så la oss gi vår støtte til både 12-sylindrede motorer og håndvåpen som er så grove at vi ikke har lyst på dem!

Link to comment
Share on other sites

Er det egentlig så mange som kommer til å savne S&W 500?

 

Er det mange her som kan sende ivei 50 harde ladninger med en slik, og samtidig treffe mens de koser seg?

 

Spiller det egentlig noen rolle?

Hele greia er vel at man har fjernet en rettighet/mulighet/whatever med et pennestrøk. Hvis man f.eks fjerner pistolkaliber større enn .357" neste gang vil fremdeles den store majoriteten av pistolskyttere slippe lett fra det.

 

Det ville ikke være så mange som kom til å savne biler med 12 sylindre hvis de ble forbudt heller og norske veier er egentlig ikke beregnet for slikt, ikke sant? Så kan man spørre seg selv om hvor mange fotgjengere som blir overkjørt av tolvsylindrede biler kontra firesylindrede biler (...)

 

Poenget er vel helst at byråkrater og andre tapere som det offentlige har gitt litt makt liker å forby ting basert på problemer som bare finnes inni deres eget lille hode. Da ser det ut som om de gjør noe.

 

 

. . Måtte bare røre litt i mudderet, jeg synes forbudet mot håndvåpen med gigantiske kuler er skivebom, akkurat som det ofte blir når man skyter med disse :lol:

 

Det hadde vel vært mer nærliggende å forby de våpen det er mest av, etter statistikken vil jo disse dukke opp oftere også i kriminelle sammenhenger :shock:

 

Godt ikke jeg er politiker :lol:

Link to comment
Share on other sites

:P Får røre litt jeg også da, John Doe #1....

Hvis du 'akkurat' bommer med en .22 på blinken, vil en .50 iallefall gå inn hvis de har samme sentertreff..

Det kan være forskjellen mellom seier og sisteplass det.... Hmmmm hmmmm :!:

Link to comment
Share on other sites

ja rent sånn sett er det bare å forby 9mm og slutte å bruke den i alle instanser... problemet er vel da at badguys må bruke .357, 44 eller 45 da som bare er enda verre...

 

Men uansett hvordan jeg snur hodet mitt klarer jeg ikke begripe logikken til å forby disse idiot kalibrene..

eller forbyr de alle de grove, så tar de 9mm etter på slike at de kriminelle kun sitter igjen med softguns?

 

Vent litt... gjengfolk og sånn går jo ikke ut å skaffer seg disse tingene lovelig uansett.. da vet jo onkel at du har våpen, og bruker du det er du helt b*ttf*cked uansett...

 

ergo... våpenlover utover de helt grunnleggende som erverv 6mndr medlemskap, jegerprøve, våpenskap osv rammer kun de som følger lovene uansett.. ... det ligger vel ikke helt i ordet "lovbryter" å gjøre det...

 

Gud som jeg blir irritert på politikere om dagen..

Link to comment
Share on other sites

:P Drittsekkene på den andre siden av loven gidder ikke leke med sånne pinglevåpen som vi liker..

Der er det snakk om maskinpistoler (MP5) som minimum, eller Kalashnikov / AG3 som leketøy..

Noe som gir RESPEKT.......... (Gud så dumme de er.....)

Link to comment
Share on other sites

Vi selger eksempelvis en 9 mm Tanfoglio magasinpistol som sender i vei 28 skudd på fire sekunder.

Tusen takk, Rino. Er det noen som tror at direktoratet nå fikk mindre lyst til å forby magasiner med høy kapasitet? :(

 

 

moh,

Cogito

 

Tenkte det samme jeg også når leste dette i avisen . Snakk om legge opp til " ris til egen bak " .

 

 

Forgive my ignorance.....men hvordan i all verden får man en 9 mm. Tanfoglio til å hoste avgårde 28 skudd på 4 sekunder???

Det slår jo skuddtakten på en MG3 ned i støvlene...

Link to comment
Share on other sites

Forgive my ignorance.....men hvordan i all verden får man en 9 mm. Tanfoglio til å hoste avgårde 28 skudd på 4 sekunder???

Det slår jo skuddtakten på en MG3 ned i støvlene...

 

 

Neida. MG3 er opp i 1200 rpm eller 20 skudd i sekundet....

 

28sk på 4 sek er en split på ca 0.14 og det er skyttere som klarer.

Link to comment
Share on other sites

:P Drittsekkene på den andre siden av loven gidder ikke leke med sånne pinglevåpen som vi liker..

Der er det snakk om maskinpistoler (MP5) som minimum, eller Kalashnikov / AG3 som leketøy..

Noe som gir RESPEKT.......... (Gud så dumme de er.....)

 

Det er da noen av oss på riktig side av loven som har slike leketøy i våpensafene også.

 

RESPEKT! 8)

Link to comment
Share on other sites

Blir litt OT dette her, men har ikke en MG3 skuddtakt på mer enn 7 skudd i sekundet? Mener å huske at det var ca 20 jeg, mens AG3 hadde ca 10 sk/s på fullautomat.

 

For en trenet praktisk skytter er ikke 7 skudd på et sekund umulig, bare litt vanskelig...

 

 

 

EDIT: Argh, Cardinal slo meg...

Link to comment
Share on other sites

Jada, jeg sovna mens jeg leste, koblet ikke "fire" og "sekunder" sammen i setningen.. :oops:

 

Selvsagt blir det litt forskjell, og MG3'n leder suverent over de fleste andre ennå.

At det snart dukker opp et forbud mot Tanfoglio ligger vel i kortene, når de kan avfyre såååå mange skudd på bare fire sekunder...

Bare vent, GV og Gnagbladet har nok en serie kritiske artikler på trappene. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...